شبکه BBC برنده مزایده حق پخش دیدار تیم ملی انگلیس مقابل ایران در جام جهانی شد.

برنده مزایده پخش دیدار ایران- انگلیس مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی رقابت های جام جهانی قطر 2022 هفته گذشته در دوحه انجام شده و تیم های حاضر در این تورنمنت رقبای خود را شناختند. در گروه دوم این مسابقات تیم های انگلیس، ایران، آمریکا و برنده یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین قرار گرفته اند. حالا نشریه دیلی میل مدعی شد توافقات بین کمپانی های بزرگ انگلیسی برای پوشش مسابقات انجام شده و از همین حالا مشخص است که کدام شبکه کدام مسابقات جام جهانی را نشان خواهد داد.

بر اساس ادعای این نشریه، بازی افتتاحیه تیم ملی انگلیس در جام جهانی مقابل ایران در ماه نوامبر به صورت زنده از شبکه BBC1 پخش خواهد شد. در روزهای اخیر مذاکرات زیادی بین شبکه های بزرگ و مشهور بریتانیا برای پوشش رقابت های جام جهانی انجام شده و در نهایت توافقاتی بین آنها صورت گرفت. 

کمپانی BBC حق انتخاب پخش بین دو بازی از سه مسابقه گروهی تیم ملی انگلیس را داشت که مدیران این شبکه تصمیم به پخش دیدار افتتاحیه سه شیرها برابر تیم ملی ایران در تاریخ 21 نوامبر و بازی آخر این تیم مقابل یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین گرفت.

اما در صورتی که تیم تحت هدایت گرت ساوت گیت به مرحله حذفی صعود کند، شبکه ITV هر دو بازی یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی تیم ملی انگلیس را منحصرا پخش خواهد کرد. همچنین شبکه ITV دومین مسابقه تیم ملی انگلیس برابر ایالات متحده آمریکا و همچنین دیگر بازی آمریکا در برابر ولز، اسکاتلند یا اوکراین را نیز نشان خواهد داد. 

البته این برنامه ریزی در مورد گروه های دیگر نیز صورت گرفته است. به عنوان مثال BBC هر سه بازی گروهی بلژیک و دو بازی از تیم ملی فرانسه را نشان می دهد و ITV حق پخش دو مسابقه تیم ملی برزیل را در اختیار دارد.