شرایط وخیم ناشی از غیبت دو عنصر دفاعی ثابت تیم ملی در رقابتهای جام جهانی در مسابقه کره با مصدومیت یکی دیگر از جانشینان بالقوه، خطرناک‌تر شد.

احتمال یک شگفتی بزرگ در فهرست تیم ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران برای دیدار با کره جنوبی صادق محرمی (دفاع راست) را به خاطر اخراج در مسابقه قبلی، محمدحسین کنعانی زادگان (دفاع وسط) را به دلیل محرومیت به همراه نخواهد داشت و مجید حسینی (مدافع مرکزی) شاغل در ترکیه، احتمالا با آمادگی کافی به این بازی نخواهد رسید؛ اگرچه درباره آسیب دیدگی وی خبر رسمی منتشر نشده است.

به جز این دو سعید عزت اللهی دیگر عنصر دفاعی تیم ملی که به عنوان هافبک دفاعی غالبا در مقابل دو دفاع مرکزی بازی می‌کرد نیز در دیدار مقابل کره غایب است تا دراگان اسکوچیچ با یک سازماندهی کاملا متفاوت به دیدار سرگروهی برود.

باتوجه به اهمیت بازی کره برای خود اسکوچیچ و صدرنشینی تیم ملی در این گروه پس از تغییر و تحولات فدراسیون فوتبال، بد نیست چالش‍های احتمالی ترکیب در فاصله کمتر از یک ماه تا بازی کره را باهم مرور کنیم.

دفاع راست: در این پست صالح حردانی در اغلب اردوهای تیم ملی در مسابقات پیشین حضور داشته و باتوجه به حضور در استقلال و حضور ثابت در این پست، شانس اول بازی در دیدار مقابل کره جنوبی است. مجتبی نجاریان رقیب صالح در فولاد که با جدایی او به عنوان وینگر و دفاع راست در فولاد بازی می‌کند، در بازیهای گذشته آمادگی خوبی از خود نشان داده و به جز او، رامین رضاییان مدافع پیشین تیم ملی نیز در بازگشت به پرسپولیس، توانسته در حد قابل قبولی نمایش بدهد. اگرچه او از زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی هرگز در فهرست های ملی حضور نداشته و این بار هم نمی‌شود شانس زیادی برایش قائل بود.

به جز این دو دانیال اسماعیلی فر دیگر مدافع دعوت شده به اردوهای تیم ملی در دوره‌های مختلف نیز از شانس‌های اصلی حضور در دیدار مقابل کره است. اگرچه نزول سپاهان در هفته‌های اخیر به ضرر دانیال عمل کند.

دفاع وسط: با غیب حسین کنعانی که مهمترین عنصر دفاعی تیم ملی در دو سال گذشته بوده است، تیم ملی ایران زوج تازه‌ای را برای دیدار مقابل کره امتحان خواهد کرد. در حال حاضر از بین مدافعان ثابت شجاع خلیل‌زاده در این اردو حضور خواهد داشت اما اگر مصدومیت حسینی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی بازی، بهبود نیابد، دراگان چاره‌ای چز چرخش نگاه به لیگ برتر ایران نخواهد داشت. در حال حاضر بازیکنانی مثل عارف آقاسی (فولاد) و آرمین سهرابیان (گل‌گهر) شانس خوبی برای حضور در اردوی تیم ملی دارند. همچنین عارف غلامی باتوجه به سن و سال و شرایط فنی، مورد نگاه ویژه سرمربی تیم ملی بود نیز اگر بعد از مصدومیت تا پایان دربی فرم مناسبی از خود نشان دهد، از بخت‌داران این اردو خواهد بود.

احتمال دارد برای اولین بار در سالهای گذشته، بازیکنانی از لیگ یک در تیم ملی حضور داشته باشند.

به جز این سه نفر، دو گزینه دیگر نیز برای دعوت به تیم ملی پیش روی دراگان اسکوچیچ است: سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که هر دو به ملوان رفته و در لیگ یک بازی خواهند کرد. اگرچه دعوت از بازیکنان ملی در لیگهای پایین‌تر تقریبا بی سابقه بوده است اما باتوجه به پیشینه این دو در استقلال و درخشش در طول فصل، این احتمال وجود دارد که حتی هر دو در اردوی پیش روی تیم ملی، جزو نفرات منتخب باشند که در بین این دو سیاوش یزدانی حتی شانس بازی ثابت را هم دارد چرا که در بازی آخر مقابل امارات دقایقی به میدان رفت.

آلترناتیو: امید نورافکن دفاع چپ تیم ملی، آلترناتیوی برای این پست محسوب می‌شود. او جوان و پرانرژی است و سابقه حضور در این پست را داشته اما در هر صورت به عنوان یک دفاع وسط متخصص، شاید حضور او در قلب دفاع تیم ملی ضریب اطمینان را پایین بیاورد. اگرچه او مقابل امارات فوق العاده کار کرد.

به هر صورت ترکیب دفاعی تیم ملی برای بازی کره تقریبا غیرقابل پیش بینی است و در درجه اول باید منتظر لیست آتی تیم ملی بود. نکته اینجاست که فرجام‌خواهی حسین کنعانی در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و شاید کمیته استیناف محرومیت وی را بشکند که در این صورت او به قلب دفاعی تیم ملی بازخواهد گشت. اگرچه برنامه‌های تیم ملی فعلا بدون او دنبال خواهد شد.