باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارت اقتصاد برای نخستین بار طی ۴ سال پس از حکم بر زمین مانده قانون مقابله با تحریم‌ها برنامه کاهش اثر تحریم بر اقتصاد ایران را به مجلس ارسال کرد.

برنامه جدید دولت برای کاهش اثر تحریم‌ها کلید خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احسان خاندوزی در پیامی توئیتری نوشت: تلاش دیپلماسی برای رفع تحریم به این معنا نیست که نباید به فکر کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد از تحریم‌ها باشیم. در این زمینه وزارت اقتصاد برای نخستین بار طی چهار سال پس از حکم بر زمین مانده قانون مقابله با تحریم‌ها برنامه کاهش اثر تحریم بر اقتصاد ایران را تهیه و به مجلس ارسال کرد.

وزیر اقتصاد با الصاق نامه ارسالی به رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی به توییت خود، در پاسخ به یک کاربر که درباره زمان این نامه پرسیده بود که این نامه مربوط به دهم فرودین امسال است، نوشت: به اشتباه ۱۴۰۰ نوشته شده است.

در بخشی از این طرح آمده است: با توجه به اهمیت این برنامه و ضرورت تدوین برنامه راهبردی برای مقابله فعالانه با تحریم‌ها پیگیری تدوین این برنامه از زمان تصویب قانون یاد شده بودم و در این زمینه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با برگزاری ۲۰۰ نفر ساعت جلسه نخسه اول پشتیبان برنامه مقابله با تحریم‌های آمریکا را تدوین کردند.