علی خسروی، یکی از اعضای کمیته داوران بار دیگر مدعی شد سید مهدی سید علی داور دربی در صحنه مورد اعتراض پرسپولیسی ها و یحیی گل محمدی هیچ نقشی نداشته است.

یحیی زنگ بزند؛ سید علی در تعویض ها اشتباه نکرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، او بعد از صحبت با خبرنگار ما این بار در مصاحبه با رادیو تهران در مورد اعتراضات یحیی گل محمدی به سید مهدی سید علی صحبت کرد و در خصوص این ادعای یحیی که علی خسروی به دلیل عضویت در کمیته داوران مجبور است از داوران دفاع کند، گفت: چه ربطی دارد؟ هفته‌ای یک بار در برنامه‌های تلویزیونی کارشناسی می‌کنم. مگر می‌توانم واقعیت را نگویم و الکی بگویم داور باید پنالتی می‌گرفت. در این وضعیت مردم حرف مرا قبول نمی‌کنند. من به دلیل عضویت در کمیته داوران سخت‌گیرتر هستم زیرا داوری که انتخاب می‌شود باید آبروی ما را هم حفظ کند. یحیی گل‌محمدی را دوست دارم و برای او سوت زده‌ام. خیلی آرامش داشت و نمی‌دانم چرا در این مدت این چنین رفتار می‌کند؟ حتی خودم به آقا یحیی پیشنهاد دادم او، افشین پیروانی و حمید مطهری را دعوت کنیم تا درمورد بازی‌ها بیایند در کمیته داوران بنشینند و صحنه ها را بررسی کنیم.

علی خسروی پیرامون این موضوع که یحیی گل محمدی از او دعوت کرده تا دربی را به اتفاق ببینند تا مشخص شود حق را به وی می دهد یا سید مهدی سید علی؟ گفت: سن من از گل‌محمدی بیشتر است اما عقل او بیشتر از من است. هرجا خواست من با اعضای کمیته داوران یا تنهایی می‌رویم می‌نشینیم و رسانه‌ای و زنده بازی را بررسی می‌کنیم. می‌گویم در صحنه تعویض پرسپولیس در دربی گروه داوری مقصر بود. سید علی چه گناهی کرده بود که به خاطر آن مشت به سینه‌اش بخورد. او اصلا در جریان نبود. اتفاقی که در صحنه تعویض کنار زمین افتاد درست بود زیرا باید کارت تعویض ثبت می‌شد. اگر بازیکن بدون ثبت کارتش به درون زمین می‌رفت و پنج ثانیه بعد سکته می‌کرد، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد. در آن حالت می گفتند به چه مجوزی بازیکنی که رنگش سفید بود، درون زمین فرستادید. باید کارت تعویض ثبت شود. مثلا من امشب به رادیو تهران دعوت هستم. برای ورود به رادیو اجازه مرا از پنج حوزه می‌گیرند. حتی برای ورود به محل کار خودم در شهرداری که اکنون در آن نشسته‌ام نیز اجازه گرفته‌ام.

عضو کمیته داوران در خصوص اینکه آیا این موضوعات را به یحیی گل محمدی انتقال داده است و حرفی در این باره با او زده است یا نه؛ گفت: شماره او را ندارم اما اگر شماره مرا دارد زنگ بزند و با هم صحبت کنیم. حاضرم درمورد بازی دربی با گل‌محمدی ارتباط زنده بروم. یحیی، فرهاد مجیدی، محرم نویدکیا و امیر قلعه نویی سرمایه ما هستند و نباید اجازه بدهیم در جامعه همه علیه همدیگر حرف بزنند. این که فوتبال نیست. شب گذشته چلسی شش گل زد. آیا تیم مقابل کاری انجام داد یا وقتی رئال مادرید دو گل به ختافه زد، تیم حریف حمله می‌کرد و کاری به داور نداشت.