اتحادیه فوتبال مصر (EFA) روز یکشنبه تایید کرد که کارلوس کی روش رسما از تیم ملی مصر جدا شده است.

پایان کار کارلوس کی‌روش در مصر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" این مربی ۶۹ ساله در سپتامبر سال گذشته به عنوان سرمربی مصری‌ها منصوب شد و در دوران حضور خود، آنها را به نیمه نهایی جام کشورهای عرب و فینال جام ملت های آفریقا رساند و در حالی که در آستانه صعود به جام جهانی قطر بود، در مرحله پلی‌آف برابر سنگال شکست خورد تا دستش از حضور در جام جهانی فوتبال با مصر کوتاه بماند.

اما پس از ارائه گزارش فنی وی از دوران تصدی این پست و عدم حضور در قطر ۲۰۲۲، فدراسیون فوتبال مصر تصمیم گرفت قرارداد او را فسخ کند.

در بیانیه این قطع همکاری آمده است: «کارلوس کی‌روش با ابراز خوشحالی از مدتی که در مصر سپری کرد، میزان عشق خود را به مصر و مصری‌ها ابراز کرد و بر حمایت خود از فوتبال مصر تاکید کرد. پس از جلسه امروز، هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم گرفت از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی مصر، پس از اشتراک‌نظر دو طرف برای فسخ قرارداد با توافق دوجانبه، تشکر کند."

گفتنی است، اسطوره فوتبال مصر، حسام حسن به عنوان یکی از افراد مورد علاقه برای جانشینی کی روش در نظر گرفته شده است، هرچند که کمیته فنی برای بحث در مورد گزینه های احتمالی خارجی برای سرمربیگری مصری‌ها قبل از مسابقات مقدماتی AFCON ۲۰۲۳ در ژوئن تشکیل جلسه می دهد.