به نظر می رسد که فرهاد مجیدی قصد داشته باشد یک بار دیگر تیمش را با سیستم سه دفاعه وارد زمین کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال ایران، تیم های استقلال و نساجی در استادیوم آزادی تهران به مصاف هم می روند. شکست ناباورانه پرسپولیس برابر آلومینیوم باعث شده است تا شاگردان فرهاد مجیدی بیش از پیش با جدیت وارد زمین مسابقه شوند.

استقلال و نساجی در دو تقابل قبلی خود به تساوی بدون گل رسیدند و اکنون امروز باید شاهد شکست یکی از این تیم ها باشیم. باید دید در نهایت و از میان آبی های تهران و قائمشهری ها، چه تیمی حریف مس کرمان در مرحله نیمه نهایی خواهد بود.

* حضور رضایی جوان در قفس توری
در دیدار رفت استقلال و نساجی از رقابت های لیگ برتر امسال بود که فرهاد مجیدی برای نخستین بار تصمیم گرفت تا از علیرضا رضایی جوان در ترکیب تیمش استفاده کند. عملکرد بسیار خوب این گلر باعث تحسین هواداران و کارشناسان فوتبال شد و حالا این سنگربان یک بار دیگر فرصت این را دارد تا پس از گذشت مدت ها، به ترکیب اصلی تیمش راه پیدا کند.

* بازگشت به دفاع سه نفره
استقلالی ها تجربه خوبی از بازی با 4 دفاع برابر پیکان ندارند. رافائل سیلوا در همان نیمه نخست از زمین مسابقه اخراج شد و در ادامه نیز خط حمله پیکان بارها آبی ها را آزار داد. اکنون کادرفنی به این نتیجه رسیده که یکبار دیگر تیم را با حضور سه مدافع روانه میدان کند.

رافائل سیلوا به دنبال جبران اشتباهات دیدار برابر پیکان است و او امروز در کنار عارف غلامی و محمد  دانشگر خط دفاعی استقلال را تشکیل می دهد. دانشگر نیز پس از یک بازی نیمکت نشینی، دوباره به جمع نفرات اصلی راه یافته است.

* زبیر و مهدی پور، عناصر ثابت خط میانی
زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور به هماهنگی خوبی در خط میانی رسیده اند و امروز نیز در کنار هم بازی می کنند. زبیر که در ابتدای فصل نیمکت نشین بود، به خوبی توانست شایستگی هایش را به کادرفنی ثابت کند و امروز یکی از ستون های ترکیب استقلال در وسط زمین است.

 

* راست و چپ بدون تغییر؟
جعفر سلمانی در این فصل گزینه اول و آخر فرهاد مجیدی در سمت چپ بوده است. بازیکنی که توانسته است نظرات مثبت را به سمت خود جذب کند و امروز نیز در ترکیب اصلی حضور دارد. در سمت راست نیز وریا غفوری و صالح حردانی دو گزینه در دسترس کادرفنی هستند و باید دید از میان این دو نفر، کدامیک از ابتدا به میدان خواهند رفت.

* حسین زاده پشت سر دو خارجی ها
امیرحسین حسین زاده که سورپرایز فرهاد مجیدی در این فصل بوده، تا به اینجای کار فصل خوبی را سپری کرده و حتی در ترکیب تیم ملی نیز به میدان رفته است. البته او در چند دیدار گذشته استقلال نقشی روی گل های تیمش نداشته و اکنون به دنبال جبران این مسئله است. او امروز نیز پشت سر دو بازیکن تهاجمی تیمش بازی خواهد کرد.

* یامگا و ژستد در خط حمله
بازی با حضور سه وینگر تهاجمی در دیدار با پیکان نتیجه ای برای استقلال در پی نداشت و امروز آمانوف روی نیمکت می نشیند تا یامگا در خط حمله و در کنار رودی ژستد به میدان برود. باید دید دو مهاجم خارجی استقلال امروز بالاخره موفق خواهند شد تا طلسم 180 دقیقه ناکامی در باز کردن دروازه نساجی را باز کنند یا خیر؟

ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی:
علیرضا رضایی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – محمد دانشگر – مهدی مهدی پور – زبیر نیک نفس – صالح حردانی – جعفر سلمانی – امیرحسین حسین زاده – کوین یامگا – رودی ژستد