سه صحنه مشکوک داوری، جدال استقلال و نساجی را تحت تاثیر قرار داده است.

کارشناسی سه صحنه مشکوک استقلال - نساجی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، استقلال در حالی مقابل نساجی در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد که کادرفنی این تیم به قضاوت امیر عرب براقی اعتراض داشت و معتقد بود که یک پنالتی باید به سود این تیم اعلام می‌شد و گل مردود این تیم در دقیقه 113 نیز به‌درستی وارد دروازه حریف شده بود.

از آن سو، ساکت الهامی هم اعتراض خود را به قضاوت عرب براقی نشان داد؛ جایی که کریم اسلامی با حرکت تکنیکی توسط مدافعان استقلال متوقف شد تا یک صحنه مشکوک دیگر به ثبت برسد.

کارشناسان داوری نظرات خود را در مورد این سه صحنه ابراز کرده‌اند:

* مشکوک به پنالتی (دقیقه 90+1 / برخورد اسلامی با چشمی و غلامی):

نوید مظفری: خطایی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی درست بود. در هر دو صحنه خطایی نبود.

حیدر سلیمانی: در صحنه اول هیچ خطایی روی اسلامی صورت نمی‌گیرد و خود بازیکن کنترلش را از دست می‌دهد اما بلافاصله بعد از اینکه بلند می‌شود، مدافع استقلال با پای چپ او را می‌زند و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد اما جایگیری آقای عرب براقی طوری است که اصلا امکان دید به این صحنه را ندارد.

ابراهیم میرزابیگی: به هیچ‌وجه پنالتی نبود.

نوذر رودنیل: اصلا پنالتی نبود و ادامه بازی درست بود.

غلامرضا جباری: بازیکن استقلال بی احتیاطی کرد و به جای توپ پای چپ بازیکن نساجی را هدف قرار داد و بنابراین داور باید به نفع تیم نساجی اعلام پنالتی می‌کرد.

* مشکوک به پنالتی برای استقلال (دقیقه 110 / برخورد توپ با دست شاهین طاهرخانی):

ابراهیم میرزابیگی: توپ سانتر می‌شود و از بالا روی دست بازیکن نساجی فرود می‌آید و به هیچ وجه خطای هند نیست؛ ادامه بازی از طرف داور درست بود.

نوید مظفری: توپ به دست بازیکن نساجی برخورد می‌کند اما خطای هند نیست.

حیدر سلیمانی: توپی که از کرنر بر روی دروازه نساجی سانتر می‌شود، به دست طاهرخانی برخورد می‌کند و طاهرخانی این فرصت را داشت که دستش را از مسیر توپ خارج کند اما بیش از اندازه بدنش را حجیم کرده بود؛ بنابراین هند محسوب می‌شد و باید یک‌ پنالتی به نفع استقلال اعلام می‌شد.

نوذر رودنیل: ادامه بازی درست بود و خطای هند اتفاق نیفتاد.

غلامرضا جباری: با توجه به اینکه دست بازیکن نساجی باز است و فضا را به شکلی غیر طبیعی اشغال کرده و توپ با دست او برخورد می‌کند، داور باید یک ضربه پنالتی به نفع تیم استقلال اعلام می‌کرد.

* گل مردود آرمان رمضانی (دقیقه 113- خطا روی مدافع نساجی):

ابراهیم میرزابیگی: آرمان رمضانی قبل از اینکه برای هد زدن بلند شود، با دست روی مدافع نساجی اثر می‌گذارد و او را شارژ می‌کند و سپس هد می‌زند و توپ وارد دروازه می‌شود؛ داور به‌درستی خطای آرمان رمضانی را اعلام کرد.

نوید مظفری: گل استقلال کاملا صحیح بود و هیچ خطایی روی دروازه‌بان نساجی صورت نگرفت؛ دروازه‌بان نساجی به مدافع خودش برخورد می‌کند و سرنگون می‌شود.

نوذر رودنیل: گل کاملا سالم بود. رمضانی اول ضربه سر را زد و برخورد هم بین دروازه‌بان و مدافع نساجی بود.

حیدر سلیمانی: داور خطای رمضانی را روی مدافع نساجی اعلام کرد؛ قبل از اینکه رمضانی به هوا جهش کند، مدافع تیم نساجی را هل می‌دهد و برای خودش فضا ایجاد می‌کند و توپ را با سر وارد دروازه حریف می‌کند. این صحنه خطای رمضانی محسوب می‌شود چون مدافع به دروازه‌بان برخورد می‌کند و اجازه حرکت کامل به دروازه‌بان را نمی‌دهد.

غلامرضا جباری: گل استقلال به‌درستی مردود اعلام شد چون بازیکن استقلال قبل از اینکه با ضربه سر توپ را وارد دروازه نساجی کند، بازیکن حریف را هل می‌دهد.