سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

موج جدید گرد و غبار در راه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز برای برخی از شهرهای کشور هشدارهایی در رابطه با انتقال گرد و غبار و خیزش گرد و خاک صادر شده است.

آقای صادق ضیائیان گفت: امروز هشدار زردی برای شهرهای کردستان، کرمانشاه،  ایلام، خوزستان  و بوشهر صادر شده که زمینه ساز انتقال و ماندگاری گردوغبار معلق در هوا می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی بر اثر این مخاطره ما شاهد کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در ترددها خواهیم بود و این پدیده تا فردا ادامه خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌شود که تمامی گروه های سنی از قرار گرفتن در فضای باز  پرهیز کنند و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک بگیرند.

بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، تا پایان امروز هم  شاهد وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش  کیفیت هوا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل خواهیم بود که زمینه ساز خیزش گرد و خاک، و شکستن درختان فرسوده و نهال ها و آسیب به سازه‌های موقت می‌شود.

توصیه می شود افراد از تردد غیرضروری، تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره،  فعالیت در ارتفاع‌ها از جمله شهر‌های بازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند.

هفته گذشته، ورود توده‌های گرد و خاک از کشور‌های همسایه و همچنین تقویت کانون‌های محلی زمینه ساز افزایش شاخص آلودگی هوا تا عدد ۴۹۰ شد.