امیر قطر قصد پایان دادن به مدیریت ناصر الخلیفی و واگذاری باشگاه به یک گروه با قدرت مالی محدودتر، در ابتدای سال 2023 دارد.

واگذاری باشگاه PSG، پایان کار الخلیفی در 2023
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"،در سال 2011 باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن توسط گروه سرمایه گذاری ورزشی قطر خریداری شد. ناصر الخلیفی از همان سال مدیریت باشگاه را برعهده دارد و توانسته پاریسی ها را به سطح اول فوتبال اروپا برساند. تیمی که قادر به فتح لیگ فرانسه هم نبود، حالا یکی از مدعیان همیشگی فتح لیگ قهرمانان است هرچند که هنوز به این هدف نرسیده است.

روز گذشته ادو آگیره، خبرنگار ال چیرینگیتو در کانال توئیچ این برنامه ادعای جالبی را مطرح کرد. ادعایی که در رسانه های اسپانیایی نیز بازتاب داشت. بر اساس این گزارش، امیر قطر که مالک باشگاه پی اس جی است، قصد دارد پس از اتمام جام جهانی به دوران مدیریت ناصر الخلیفی پایان داده و باشگاه را به یک گروه سرمایه گذاری دیگر قطری با بودجه ای محدودتر واگذار کند.

مدیریت الخلیفی در پی اس جی به زعم امیر قطر ناکارآمد بوده چرا که بزرگترین هدف باشگاه، فتح لیگ قهرمانان تا پیش از جام جهانی 2022 بود ولی به این مهم نرسیدند. پی اس جی تابستان گذشته لیونل مسی را نیز خریداری کرد با این وجود در یک هشتم نهایی برابر رئال شکست خورد و حذف شد. 

همچنین الخلیفی در تمدید قرارداد با کیلیان امباپه نیز ناکام ماند و همه چیز حکایت از این دارد که او فصل بعد برای رئال بازی خواهد کرد. واگذاری مدیریت باشگاه به یک گروه دیگر قطری به معنای ناامیدی کامل از حفظ امباپه است و ستاره فرانسوی را دیگر باید بازیکن رئال مادرید دانست.