تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید، شب گذشته یکی از عوامل اصلی صعود این تیم به مرحله نیمه نهائی بود.

درخشش کورتوا در دروازه رئال؛ ستاره شماره یک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان چلسی برای برگزاری بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بود. 

شاگردان کارلو آنچلوتی در دیدار رفت با نتیجه 1-3 در استمفوردبریج به پیروزی رسیده بودند تا با خیالی آسوده قدم به این بازی بگذارند اما چلسی با ارائه نمایشی طوفانی و قدرتمندانه موفق شد این تیم را تا آستانه حذف پیش ببرد و در نهایت گل کریم بنزما در وقت‌های اضافه باعث شد که رئال با وجود شکست 2-3 در مجموع با نتیجه 4-5 پیروز شده و راهی مرحله نیمه نهایی شود. 

بازیکنانی چون لوکا مودریچ، کریم بنزما و ادواردو کاماوینگا نقش مهمی در گلزنی و صعود رئال به مرحله بعدی لیگ قهرمانان داشتند اما نباید نقش پررنگ تیبو کورتوا را در دروازه از یاد برد. 

این بازیکن علیرغم دریافت چهار گل در دو بازی، بارها و بارها ناجی تیمش شد و با مهار دو ضربه آسپیلیکوئتا و ریس جیمز در دیدار رفت و همچنین فرصت خطرناک شب گذشته چلسی در دقایق پایانی که از روی نقطه کرنر به دست آمده بود عملا باعث شد که رئال مادرید در جریان بازی باقی مانده و فرصت جبران گل‌های خورده را داشته باشد. 

این ستاره بلژیکی در دقایق پایانی بازی مهارت و خونسردی خودش را به رخ حریف کشید و در حالیکه کای هاورتز سعی داشت با نزدیک شدن به او توپ را از این بازیکن بگیرد، با یک حرکت نمایشی و تماشایی او را دور زد تا به نوعی روحیه این بازیکن را نیز تضعیف کند. 

این اتفاق با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز روبرو شد و یکی از هواداران رئال مادرید با انتشار ویدیوی مربوط به این صحنه نوشت:«تیبو کورتوا شاید خونسردترین مرد حاضر در ورزشگاه برنابئو در این دقیقه از بازی بود.»