پاس گل فوق‌العاده لوکا مودریچ در بازی دیشب برابر چلسی، موجی از حیرت و تحسین کاربران را به دنبال داشته است.

واکنش‌ها به پاس گل غیرقانونی لوکا مودریچ!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه" برای هواداران رئال مادرید که بارها جادوی برنابئو را دیده بودند، بازگشت به مسابقه‌ای که سه گل در آن دریافت کرده‌اند، غیرممکن نبود. مخصوصا که به ثمر رسیدن یک گل می‌توانست رئال را به بازی برگرداند.
پیش‌تر هم با دیدن تصاویری از رختکن رئال، مشخص شده بود که حتی در شب بازگشت رویایی برابر پاری‌سن‌ژرمن با هت‌تریک کریم بنزما و البته با وجود کاپیتانی او، لیدر رختکن رئال، لوکیتا است.
هافبک ۳۶ ساله‌ی کروات، درست در لحظاتی که حذف از چمپیونزلیگ مثل آوار روی ذهن رئالی‌ها خراب شده بود، وارد معرکه شد و با یک پاس گل بیادماندنی، ورق را برگرداند.
وقتی در کناره‌های زمین داوید آلابا توپ انگولو کانته را به سمت زمین چلسی برگرداند، فقط یک نفر در زمین وجود داشت که می‌دانست قرار است چه اتفاقی بیفتد! به راستی که لوکا مودریچ چند ثانیه‌ای از بقیه بازیکنان جلوتر است.
او قبل از اینکه مارسلو صاحب توپ شود، با علم به اینکه توپ قرار است به او برسد، نقشه بعدی را هم ریخته بود و محوطه جریمه را رصد می‌کرد تا مسیر فرار رودریگو را متر کند. ثانیه‌ای بعد با قرار گرفتن در فضای کافی، مارسلو توپ را به او می‌دهد و نوبت به ثبت چشم‌نواز‌ترین پاس‌گل عصر حاضر در چمپیونزلیگ می‌رسد. مودریچ با یک نگاه دوباره به محوطه جریمه، طوری با بیرون پا توپ را در دهانه دروازه به رودریگو می‌رساند که اگر قرار بود بینندگان تلویزیونی با فلش محل ارسال پاس را به محل فرود توپ وصل کنند، از انجامش با چنین دقتی عاجز می‌ماندند!

هنوز مارسلو کامل صاحب توپ نشده که مودریچ علاوه بر نگاه کردن به محوطه جریمه، فضای پشت‌سر خودش را هم بالا و پایین می‌کند.

همه‌چیز همان‌طوری که لوکیتا فکر می‌کرد پیش می‌رود. او توپ را از مارسلو می‌گیرد و درحالی که از ابتدا سرش بالا است، با یک نیم‌چرخش آخرین جای‌گیری رودریگو را چک می‌کند.

 

نوبت به خلق یک اثر هنری رسیده است؛ موریچ با یک پاس بیرونِ پای تماشایی رودریگو را در دهانه دروازه هدف می‌گیرد.

پاس مهندسی‌شده‌ی مودریچ دقیقا به همان جایی می‌رود که او می‌خواست. درست در لحظه‌ای که رودریگو می‌خواهد شوت سرضربش را بزند، مودریچ هم آخرین کش‌وقوس را که ناشی از ضمیر ناخوداگاه بازیکنان بدون توپ است، به بدنش می‌دهد و تمااام. رئال به بازی برگشت.

گل بعدی کریم بنزما در وقت‌های اضافی باعث شد تا رئال یک‌بار دیگر در برنابئو به رستگاری برسد و با صعودی شگفت‌انگیز، راهی چهارتیم پایانی چمپیونزلیگ شود.
بلافاصله بعد از بازی، نوبت به تحسین سوپرپاس لوکیتا رسید. از کاربران گمنام تا اشخاص مشهور و صفحات پرطرفدار، همگی لب به تمجید این پاس بیرونِ پای محشر پرداختند.

صفحه پرطرفدار ۴۳۳ هم در یک اظهار نظر طنز گفته مودریچ می‌تواند به من هم پاس گل بدهد وقتی دارم بازی را در پذیرایی خانه‌ام می‌بینم.

فابریزیو رومانو، خبرنگار مطرح ایتالیایی مدعی شد که این پاس گل مودریچ باید در موزه نگه‌داری شود. این فوتبال نیست. یک اثر هنری بود.

کاربر دیگری آمار استثنایی مودریچ را در این بازی مرور کرد؛ ۲ بار قطع توپ، ۴ تکل کامل، ۴ بار گرفتن مالکیت توپ، هفت پیروزی در نبردهای فردی و ۸۶ درصد دقت پاس در کنار ۱۰۹ بار لمس توپ، آمار شگفت‌انگیزی است که مودریچ برجا گذاشته است.

صفحه دیگری هم واکنش زیدان به قیچی برگردان کریس رونالدو در بازی برابر یوونتوس را، حال همه‌ی تماشاگران بعد از دیدن پاس مودریچ دانسته است.

کاربری دیگر هم آنالیز یک هوادار چلسی از بازی مودریچ را دست‌مایه طنز قرار داده و با کنایه به این ادعای هوادار چلسی که گفته بود کوواچیچ به واسطه سه سال بازی در کنار مودریچ کاملا او را می‌شناسد، نوشت: امیدوارم کوواچیچ از زاویه بهتری، پاس کلاس جهانی مودریچ را دیده باشد.

فوتبال فانی، واکنش گواردیولا به گل لواندوفکسی را به وضعیت تماشاگران پس از دیدن پاس لوکا مودریچ تشبیه کرده است.

یکی از واکنش‌های جالب هم به فردیناند مربوط می‌شود: پاس مودریچ باعث شد صدایم را از دست بدهم. اون پاس غیرقانونی بود! شروع به فریاد زدن کردم... لوکا...موکا یا هرچی که اسمشه! اون فرازمینیه.

بخش انگلیسی ‌زبان شبکه ESPN هم با بازنشر توییتی از جیمز مدیسون بازیکن لسترسیتی که ۶ سال پیش از پاس‌های بیرون پای مودریچ تعریف کرده بود، نوشت:" مودریچ سال‌هاست که این‌کارها را می‌کند."

یک هوادار رئال هم با قاب‌گرفتن لحظه‌ی ارسال پاس مودریچ و قرار دادن نمادین آن در یک موزه، به این پاس واکنش نشان داد.