لیورپول در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهائی لیگ قهرمانان مقابل بنفیکا به تساوی ۳-۳ رسید اما به لطف پیروزی ۳-۱ دیدار رفت به مرحله بعد صعود کرد.

لیورپول 3-3 بنفیکا؛ حذف آبرومندانه پرتغالی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار که یورگن کلوپ به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد، قرمز‌ها ابتدا ۳-۱ پیش افتادند اما تیم پرتغالی توانست کار را به تساوی بکشد اما این نتیجه برای صعود آنها کافی نبود.

بازی دو تیم از ساعت 23:30 با سوت سردار گوزوبویوک، داور هلندی شروع شد. لیورپول به واسطه پیروزی سه بر یک در بازی رفت، در این بازی به چند ستاره سرشناس خود استراحت داده بود و پیش از شروع بازی یک دقیقه سکوت به احترام 97 جان باخته حادثه هیلزبورو انجام شد.

هواداران لیورپول با تشویق های کر کننده خود، جو سنگینی علیه تیم میهمان ایجاد کرده بود. در چنین شرایطی اما اولین موقعیت جدی کار را روی دروازه بکر شاهد بودیم؛ شوت دیدنی اورتون در دقیقه 12 از پشت محوطه جریمه با اختلافی از اندک راهی اوت شد تا لیورپول احساس خطر کرده و جلوتر بکشد. تنها چند دقیقه بعد دیاز می توانست دروازه حریف را در موقعیت تک به تک باز کند ولی گلر بنفکا این اجازه را به او نداد. دومین حمله جدی لیورپول به گل اول بازی در دقیقه 21 تبدیل شد و زننده آن کوناته بود که روی ارسال کرنر سیمیکاس با ضربه سر مشابه گلی که در بازی رفت به بنفیکا زده بود را به ثمر رساند.

بنفیکا در حالی که در مجموع 4-1 عقب افتاده بود یک دقیقه بعد از دریافت گل، دروازه لیورپول را باز کرد ولی داور این گل را به علت آفساید، مردود اعلام کرد. تلاش میهمان ادامه داشت و راموس در دقیقه 32 در موقعیت تک به تک دوباره دروازه بکر را باز کرد. این گل در حالی که بازهم مشکوک به آفساید بود، توسط VAR پذیرفته شد تا بازی به تساوی کشیده و بنفیکا به جبران امیدوار شود. 

بعد از این گل لیورپول شانس باز کردن دروازه حریف را داشت ولی دفاع جانانه میهمان این اجازه را به شاگردان کلوپ نداد تا کار در 45 دقیقه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

لیورپول برای اینکه از هر گونه دردسری جلوگیری کند، نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و روی پاس ژوتا و ضربه فیرمینو در دهانه دروازه (دقیقه 55) به گل دوم رسید و نتیجه را 5-2 در مجموع کرد. 

بعد ازاین گل، کلوپ چند تن از چهره های سرشناس تیمش از جمله هندرسون و صلاح را وارد زمین کرد تا برتری تیمش را حفظ کند.

گل بعدی هم به نام میزبان زده شد؛ این گل را فیرمینو در دقیقه 65 به ثمر رساند تا دبل کند. 

این اما پایان کار نبود و بنفیکا یک گل دیگر را در دقیقه 73 وارد دروازه لیورپول کرد؛ این گل هم مثل گل اول بعد از بازبینی در VAR پذیرفته شد. جذابیت بازی دو تیم همچنان ادامه داشت و نونز در دقیقه 81 موفق شد در موقعیت تک به تک گل سوم را برای میهمان به ثمر برساند. این گل هم مشکوک به آفساید بود ولی پس از بازبینی در VAR پذیرفته شد تا در میان شادی اندک هواداران بنفیکا، دقایق پایانی با هیجان بالاتری دنبال شود.

لیورپول بعد از دریافت گل مساوی که به نظر می رسید در شرایط آفساید به ثمر رسید، سعی در کنترل بازی داشت و موفق به این کار هم شد. در این لحظات هر دو تیم یک گل زدند ولی هر دو را داور آفساید اعلام کرد تا لیورپول با برتری 6-4 در مجموع راهی نیمه نهایی شود.