سازمان لیگ برنامه 6 هفته پایانی لیگ برتر را اعلام کرده که بر این اساس تنها دو هفته پایانی بازی های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار می شود.

چرا فقط دو هفته پایانی همزمان برگزار می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، برخی در اینباره گفته اند چون استقلال 6 امتیاز از پرسپولیس پیش است و برگزاری بازی های هفته پایانی به صورت همزمان ضرورتی ندارد سازمان لیگ تصمیم گرفته تنها دو هفته پایانی بازی های لیگ برتر را به صورت همزمان برگزار کند اما چنین چیزی دور از واقعیت است و سازمان لیگ بر اساس آیین نامه تصمیم گرفته است تنها دو هفته پایانی بازی های لیگ برتر را به صورت همزمان برگزار کند. پیش تر سازمان لیگ 3 هفته پایانی مسابقات را به طور همزمان برگزار می کرد.

سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات در این باره می گوید: طبق آیین‌نامه ما دو هفته پایانی را باید همزمان برگزار کنیم. بعضی مواقع بنا به شرایط ما سه هفته پایانی را هم همزمان برگزار کردیم، اما به لحاظ اینکه بازی‌های زیبایی در پیش داریم و بیننده‌ها بتوانند بازی‌ها را ببینند دو هفته پایانی را همزمان برگزار خواهیم کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ 8 خرداد فصل جاری لیگ برتر به پایان می رسد و آنطور که سهیل مهدی گفته تقویم لیگ برتر در فصل جدید به دوران پیش از کرونا بر می گردد و به احتمال قوی از اواخر مرداد ماه شاهد شروع فصل جدید بازی های لیگ برتر خواهیم بود.