توزیع گوشت تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

سورپرایز دولت برای مردم | توزیع گوشت دولتی تا پایان ماه رمضان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: بنابر تصمیمات اتخاذ شده، عرضه گوشت تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

آقای رضا سالمی گفت: طبق سنوات گذشته دامداران تا اواخر خرداد به سبب استفاده از علوفه طبیعی از عرضه دام اجتناب می‌کنند.

به گفته او، با توجه به کاهش عرضه دام سبک تا یک ماه و نیم آینده، معاون اول رئیس جمهور تدبیری مبنی بر جبران این کمبود از طریق ذخایر گوشت منجمد اتخاذ کرده است.

آقای سالمی می‌گوید: هم اکنون هر کیلو گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۰ هزار تومان به مباشرین و ۹۵ هزار تومان به مصرف کننده و گوشت منجمد گوسفندی با قیمت ۸۰ هزار تومان در اختیار مباشرین و ۸۵ هزار تومان در دست مصرف کننده قرار می گیرد. همچنین هر کیلو گوشت گرم گوسفند با نرخ ۱۱۰ هزار تومان به مباشرین و با نرخ ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه می‌شود. گوشت گرم گوساله هم ۹۴ هزار تومان به مباشرین و برای مصرف کنندگان هم به قیمت ۱۲۰ هزار تومان توزیع می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران می گوید: توزیع گوشت تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و همواره در نظر داریم که با واردات گوشت منجمد و گرم کاهش عرضه را جبران کنیم.

طبق سنوات گذشته دامداران تا اواخر خرداد به دلیل علوفه طبیعی در مرتع از عرضه اجتناب می‌کنند که پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت منجمد و گرم تنظیم بازار به دنبال جبران کمبود عرضه هستند.

طبق گفته مسئولان پشتیبانی امور دام روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن گوشت به کشور وارد می‌شود که این میزان تا سقف مجوز ۱۰ هزار تن درحال انجام است.