سروصدای افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی در تهران حالا ابعادی فراتر از ذهن سرمایه گذاران این مجموعه پیدا کرده است.

واکنش‌های تند مجازی به افتتاحیه پرسروصدا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چند ساعتی بعد از انتشار و ویدیوهای مربوط به افتتاحیه یک باشگاه بدنسازی در منطقه فرشته تهران و آغاز گمانه زنی ها در خصوص این باشگاه ورزشی صحبت های بسیار متفاوت و مختلفی در این باره در شبکه های اجتماعی در جریان است. سوژه اصلی اشتراک سالیانه این باشگاه ورزشی به مبلغ 320 میلیون تومان(بیش از 26 میلیون در ماه) است که بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. 

در حال حاضر افراد مختلف با دیدگاه های متفاوت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در حال اظهارنظر درباره میزان شهریه درخواستی برای عضویت این باشگاه ورزشی هستند و اگرچه اعداد ادعایی کمی با واقعیت در تضاد بوده، اما در هر صورت این مساله توجه بیش از حدی را به خود برانگیخته است.

به جز این باشگاه تنها یک باشگاه دیگر در تهران حق عضویتی در همین حدود را برای دوره یک ساله خود معین کرده و خدمات متنوعی را به مشتریانش می دهد؛ از خدمات زیبایی و پوستی و مسائل پزشکی تا مربی اختصاصی، غذای رژیمی، استفاده از استخر و سونا و خیلی بیشتر از هر چیزی که در یک باشگاه ورزشی به آن نیاز داریم. 

بحث های مقایسه ای نیز مطرح شده و مثلا یکی از کاربران ایرانی مقیم انگلیس در توییتر با اشاره به نام یک باشگاه ورزشی در لندن حداکثر هزینه پرداختی برای حضور در این باشگاه بدنسازی مجهز را سالیانه 35 میلیون تومان برآورده کرده؛ مبلغی که نزدیک به یک دهم عددی است که این باشگاه تازه تاسیس تهرانی از مشتریانش دریافت خواهد کرد. 

همچنین در این مقایسه تصاویر مختلفی از باشگاه‌های ورزشی تهران با امکانات مناسب منتشر کرده که نشان می دهد اگر بخواهید صرفا به ورزش بپردازید؛ نیازی به پرداخت هزینه عجیب و غریبی ندارید. 

در بحث های مطرح شده کار به اظهارنظر و بحث درباره مسائلی مثل اختلاف طبقاتی و همچنین دسترسی عده ای خاص به امکانات ورزشی و فراورزشی مطرح شده. همچنین یک فعال بخش خصوصی با اشاره به طبقه افرادی که در این باشگاه حضور پیدا می کنند، ادعا کرده که دادن پولی در این حد چندان هم عجیب نیست؛ چرا که می توانید در این باشگاه با افرادی دم خور شوید که شاید بعدها در بیزینس این هزینه را برایتان جبران کنند.

نباید از یاد برد که حق عضویت باشگاه‌های معروف بدنسازی تهران که اغلب در شمال شهر واقع شده اند، بین 5 تا 10 میلیون تومان در ماه هستند که البته افراد زیادی نیز از سرویس های VIP این باشگاه‌ها استفاده نمی کنند. در شهرستان ها هم شیک ترین و لاکچری ترین باشگاه‌ها هم بیش از 2 تا 3 میلیون برای علاقه مندان هزینه در بر نخواهد داشت. با این اختلاف قیمت باید دید که سرمایه گذاران این باشگاه ورزشی چه در سر داشته اند که دست به چنین اقدام و ریسکی زده اند. 

جالب اینکه هیچ مقام مسئولی از فدراسیون بدنسازی یا وزارت ورزش در مراسم افتتاحیه این باشگاه حضور نداشت و همین باعث شده تا انتقادها به سوی مسئولان ورزشی نرود. با این حال گویا اداره کل ورزش و جوانان استان تهران که طبق قانون متولی صدور مجوز باشگاه‌های ورزشی در این استان است، به این موضوع ورود کرده است.  

رضا خرم رییس گروه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در واکنش به این مساله به ایرنا، گفت: «این باشگاه ورزشی به تازگی درخواست خود را به این نهاد ورزشی ارائه کرده است. فعالیت این مجموعه ورزشی نیازمند مجوز قانونی بوده که این باشگاه بدنسازی فاقد آن است. این موضوع در حال بررسی است چرا که تعرفه قانونی از طریق سایت این نهاد در معرض عموم قرار دارد. میزان تعرفه‌های قانونی باشگاه‌های ورزشی سالانه طبق درجه‌بندی توسط نمایندگان اداره کل ورزش استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می‌شود و قیمت‌هایی که در سایر صفحات مجازی مطرح می شود فاقد ارزش لازم است. باشگاه مذکور باید در مرحله نخست مجوز قانونی خود را دریافت کند. سپس اگر این مجموعه خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد باید مورد بررسی قرار گیرد. هرگونه اعلام تعرفه‌ بایدتابع دستور العمل ها این اداره کل باشد.»

اگر به خاطر داشته باشید سال ها پیش خبری پرسروصدا مبنی بر سرو یک بستنی لاکچری با روکش طلا در برج میلاد منتشر شد که بلافاصله با برخورد مسئولان و نهادهای مختلف همراه شد تا آن بستنی خاص و خبرش به موزه خاطرات برود. ممکن است حواشی مربوط به انتشار این خبر منجر به رخدادی شود که در ابتدا در ذهن سرمایه گذاران این باشگاه ورزشی نبوده است.