حالا که خورشید پهنه آسمان «جوهور» را فرا گرفته، این برد واقعی می‌شود؛ بزرگترین برد تاریخ فوتبال باشگاهی مالزی.

شکست ناباورانه قهرمان آسیا در مالزی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق با هیجان بالایی دنبال می‌شود اما اخبار آن معمولا در رسانه‌های غربی بازتاب چندانی ندارد. در روزهای گذشته شکست‌های پرگل نمایندگان چین، مهمترین تصویر از بازیهای این منطقه بوده اما حالا «جوهور دارلتعظیم» با یک موفقیت و نه شکست، نامش را مطرح کرده است.

تیمی که یک سرمربی مکزیکی را روی نیمکت دارد و روز گذشته پس از پیروزی پرگل برابر گوانژو اف ‌سی، برابر قهرمان سابق آسیا، اولسان هیوندای قرار گرفت. تیمی که دو سال پیش در بازی نهایی با برتری ۲-۱ پرسپولیس، جام قهرمانی را بالای سر برد.

اگرچه اولسان تیمی کاملا متفاوت با آن روزهایش شده اما همچنان قدرتمند و مدعی به نظر می‌رسد. اما در شروع بازی، این جوهور است که در مقابل طرفدارانش بر بازی مسلط شده و برای باز کردن دروازه حریف تلاش می‌کند و سرانجام سه دقیقه بعد از سوت شروع، فرناندو فورستیه‌ری دروازه را باز می‌کند؛ توپ‌گیری در زمین حریف و یک شوت غیرقابل مهار از پشت محوطه جریمه.

در خط دفاعی، تیم سفید و بنفش پوش مالزیایی مستحکم به نظر می‌رسد و به خوبی در نیمه اول لئوناردو مهاجم زهردار اولسان را مهار می‌کند. ضربات او زیر فشار مدافعان اولسان دو بار توسط دروازه‌بان مهار می‌شود و یک بار هم تیرک به داد جوهور می‌رسد.

ورزشگاه سلطان ابراهیم کاملا پرشده اما بازیکنان اولسان حرفه‌ای تر از آن هستند که مرعوب این جو مخوف شوند. بنابراین شروع نیمه دوم با یک کات بک به نزدیکی‌های نقطه پنالتی همراه می‌شود تا وون سانگ گل تساوی را به ثمر برساند.

روز بعد از پیروزی بزرگ؛ لحظه‌ای که باور می‌کنیم این برد واقعا اتفاق افتاده.

اما حملات جوهور بدون ناامیدی ادامه می‌کند. به نظر می‌رسد فوتبال این تیم براساس پرسینگ شدید از داخل زمین حریف و یک سوم دفاعی این تیم تشکیل شده و اتفاقا دوباره منجر به موقعیت می‌شود؛ فرصتی که با چند سانتی‌متر اختلاف از دست می‌رود.

با این حال چند دقیقه بعد این بار ستاره برزیلی جوهور کار را تمام می‌کند. روی یک ضد حمله از سمت راست و در شرایطی که انتظار می‌رود او توپ را به سمت چپ بدهد، خودش با ضربه تماشایی گل دوم را می‌زند تا طرفداران را به اوج آسمان بفرستد.

مقاومت جوهور در ۱۰+۵ دقیقه باقی مانده هم ادامه پیدا می‌کند تا به این ترتیب نماینده مالزی با ثبت یک پیروزی مهم برابر قهرمان پیشین این مسابقات، در حضور کاوازاکی فرونتاله، گوانژو اف سی و اولسان هیوندای، صدرنشین مرحله گروهی لقب بگیرد.