نماینده مجلس خبرگان گفت: حفظ قدرت امت در گرو حمایت از ولایت فقیه است و دشمن برای از بین بردن این جایگاه از تمام ابزارها و اهرم های خود استفاده می کند.

عضو مجلس خبرگان: حفظ قدرت امت در گرو حمایت از ولایت فقیه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مجلس خبرگان گفت: حفظ قدرت امت در گرو حمایت از ولایت فقیه است و دشمن برای از بین بردن این جایگاه از تمام ابزارها و اهرم های خود استفاده می کند.

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، عصر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر جزء به جزء قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آیات جزء هفدهم قرآن کریم گفت: خدای متعال در آیات متعددی از قرآن خودش را حامی متقین معرفی کرده است.

وی افزود: اگر جامعه ای باتقوا باشد خدا با آن جامعه است؛ خدای متعال در آیه 32 سوره حجر می فرماید نشانه تقوای یک جامعه آن است که نسبت به شعائر الهی حساس است و شعائر الهی را پاس و بزرگ می شمارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جامعه ای که شعائر الهی را بزرگ بشمارد را جامعه با تقوا توصیف کرد و ابراز داشت: قدرت جامعه اسلامی در گرو حمایت خداوند متعال است و تعظیم شعائر توسط افراد یک جامعه بیانگر میزان تقوای آن جامعه و در نتیجه میزان حمایت خدا از آن جامعه و امت است.

استاد حوزه علمیه تلاش دشمنان برای محو کردن شعائر الهی را بخاطر درهم شکستن اقتدار امت اسلامی دانست و عنوان کرد: کلمه شعائر به معنای علامت و نشانه است و شامل هر آنچیزی می شود که انسان را به یاد خدا می اندازد، تعظیم شعائر یعنی انسان مقام این شعائر را در افکار، اذهان و ظاهر و باطن بالا ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به مصادیق شعائر الله گفت: مکه معظمه و مناسک حج از شعائرالله است، خدای متعال بی احترامی به شعائر خودش را ممنوع کرده است؛ قرآن کریم نیز از شعائر الهی است، اینکه می بینیم دشمنان ما در روزهای گذشته در یکی از کشورهای اروپایی به قرآن توهین و مراسم قرآن سوزی برپا کردند به این خاطر بود که می دانند هر قدر امت اسلام به قرآن بیشتر توجه کند نشانه جایگاه و عظمت قرآن در میان این امت است و مایه اقتدار امت می شود.

وی وظیفه امت اسلام را توجه بیش از پیش به موضوع قرآن برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود هر مسجد یک پایگاه قرآن بشود و مساجد در تعامل با یکدیگر جلسات قرآن برگزار و شور و نشاط قرآنی در کشور برپا کنند.

استاد حوزه علمیه نماز، مسجد و مراکز دینی را از شعائر الله برشمرد و اظهار کرد: دشمنان ما در جهت تضعیف جایگاه مساجد و مراکز مقدسه و بی رغبت کردن جوانان به حضور در اماکن مقدس تمام تلاششان را به کار بسته اند و در نقطه مقابل وظیفه امت اسلام پرکردن مساجد و حضور پر شور در نماز جماعت ها است که خاری در چشم دشمنان به شمار خواهد رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذان را نماد عظمت خدای متعال و یادکرد فرمان الهی دانست و خاطرنشان کرد: همانند صدر اسلام که یهود موذن ها را به تمسخر می گرفت، امروز هم اگر دعوت به خدا و بندگی او و پرهیز از بندگی شیاطین مطرح بشود، دشمنان این ندا را به تمسخر می گیرند.

وی با اشاره به دلسپردن و سرسپردگی به تعالیم ضد انسانی و اسلامی برخی از شبکه های معاند اذعان کرد: دشمنان اخلاق و انسانیت و دروغگویان رسانه ای مطالب را تحریف کردند و گفتند عضویت در شبکه های مجازی از نگاه حاج ابوالقاسم عبادت شیطان است.

استاد حوزه علمیه افزود: عضویت در شبکه های مجازی ایرادی ندارد، بسیاری از طلاب و سربازان انقلاب در فضای مجازی عضو هستند اما آنچه ایراد دارد، دل سپردن به درس های ضد انسانی و اخلاقی شبکه های مزدور آمریکایی و صهیونیستی است.

وی ماه مبارک رمضان را از شعائر دانست و تصریح کرد: رعایت حرمت این ماه نشانه تقوای اجتماعی و علامت قدرتمندی امت اسلامی است، دشمنان تلاش می کنند تا حرمت این ماه شکسته شود و قدرت اسلام در گرو مبارزه با این پدیده نامبارک است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به حجاب و پوشش اسلامی خاطرنشان کرد: پوشش و حجاب اسلامی یکی از مهم ترین شعائر دینی است و رعایت این شعار عامل قدرتمندی جامعه اسلامی خواهد بود. یک زن مسلمان می داند که حجاب او پرچم دفاع از ارزش های اسلامی است و با تمام وجود از حجاب دفاع خواهد کرد، اگر حجاب اولویت نداشت اینگونه دشمنان ما بر طبل بی حجابی نمی کوبیدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مسأله ولایت فقیه را از شعائر الهی برشمرد و ابراز داشت: دشمنان ما برای از بین بردن این موضوع از تمام ابزارها و اهرم های خودشان استفاده می کنند، حفظ قدرت امت در گرو حمایت از این جایگاه رفیع و جایگاه ولایت فقیه است.