فارس/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه ۲۰ مهرماه سال جاری برگزار خواهد.

زمان برگزاری نهمین اجلاس مجلس خبرگان مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشست خبری آیت الله سیداحمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز 7 شهریور با حضور جمعی از خبرنگاران در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد.

آیت الله سید احمد خاتمی در این نشست با استناد به تبصره 2 ماده 15 آیین نامه داخلی این مجلس اظهار داشت: طبق این قانون، هیات رئیسه موظف است در فاصله دو اجلاس عادی یک جلسه مشترک برگزار کند.

وی افزود: در این جلسه پنج نفر از اعضاء به تشخیص هیات رئیسه، رؤسای کمیسیونها و یک نفر به انتخاب هر کمیسیون جهت بررسی اهم مسائل خبرگان شرکت می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بر این اساس، هشتمین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون ها در دوره پنجم  صبح روز پنجشنبه 11 شهریور در تهران برگزار می شود.

خاتمی تاکید کرد: در این جلسه علاوه بر مسائل خبرگان و گزارش کمیسیون ها، نحوه تعامل خبرگان با دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: طبیعتاً با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هستند در این جلسه شرکت می کنند و اعضای مجلس خبرگان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: از آنجا که اعضای مجلس خبرگان رهبری در متن مردم هستند و مسائل مردم به آن ها منتقل می شود امید می رود این جلسه نافع باشد.

خاتمی در ادامه با اشاره به اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در روز سه شنبه ۲۰ مهر برگزار خواهد شد و چنانچه شرایط کرونایی بهتر شد اجلاس دو روزه و در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مراسم تحلیف منتخبان جدید خبرگان اشاره کرد و بیان داشت: مراسم تحلیف آیات و حجج اسلام اعرافی، پیشنمازی، دانش زاده(مؤمن)، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی در این اجلاسیه برگزار خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان اضافه  کرد: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس خبرگان قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ابراز کرد: برنامه دیدار حضوری با رهبر انقلاب نیز برای عصر ۲۰ مهر پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خوشحالیم که کشور سامان مدیریتی را بار دیگر به دست آورده و همه باید دست به دست هم دهیم و به مسئولان کمک کنیم؛ موضع شرعی و قانونی در رابطه با این دولت همانند دیگر دولت های بعد از انقلاب، حمایت ناصحانه بوده و این حمایت به معنی تجلیل و تکریم کارهای ستودنی و ارزشمند است.

خاتمی ابراز امیدواری کرد: با رفتار دولت جدید حمایت اقشار آسیب دیده به صورت عملی جبران شود و مسئولان نشان دهند که در خدمت مردم هستند تا اعتماد عمومی تقویت گردد.

سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان تاکید کرد: مردم سرمایه های نظام هستند و رضایت آنها سرمایه نفیس نظام اسلامی است. بنابراین، این رضایت در حد کامل خود باید تامین شود.

خاتمی ادامه داد: فرهنگ «ما می توانیم» فرهنگ نجات کشور بوده و همراه با تلاش و مدیریت جهادی مشکلات به یاری خداوند برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با مبارزه با ویروس منحوس کرونا هم مردم نقش آفرینند و هم دولت؛ در هر مقطعی که رعایت دستورالعمل ها بالا برود، آسیب کمتر می شود و در هر مقطعی که به دستورالعمل های بهداشتی کم توجهی شده، افراد مبتلا و فوتی ها زیاد شده است.

 خاتمی ادامه داد: گسترش واکسیناسیون، امری مهم بوده و به نظر می رسد واکسیناسیون هراسی کار درستی نباشد، وقتی رهبر انقلاب به این عرصه ورود می کنند و دو دوز واکسن می زنند، به نظر می رسد ایجاد تشکیک کردن در این عرصه این بیماری را ماندگارتر خواهد کرد.

او با بیان اینکه فسادستیزی باید به عنوان یک راهبرد در دولت دنبال شود، گفت: نشان داده شد که خط قرمزی در رابطه با مبارزه با فساد دیده نمی شود و باید با هر فاسد و مفسدی مقابله شود و این درخواست مردم از دولت جدید است؛ منتها باید توجه داشت که حل برخی از مشکلات زمان بر بوده و باید این زمان به کارگزاران نظام به ویژه دولت مردان داده شوند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: موضع مجلس خبرگان رهبری در رابطه با اتفاقات افغانستان همان موضع رهبر انقلاب است؛ حتی درباره فلسطین هم بیان می شود که هر فلسطینی یک رای؛ بنابراین در افغانستان هم ما حامی مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه آینده کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان در رابطه با اتفاقات افغانستان جلسه ای با حضور یکی از مسئولین نظام برگزار می شود.

خاتمی در پایان تصریح کرد: به نظر می رسد موضع نظام در مورد افغانستان موضع روشنی بوده و ما از مردم حمایت خواهیم کرد؛ مرزهای ما مرزهای امنی بوده و هر دولتی که در افغانستان روی کار بیاید، بداند که برادری قدرتمند به نام ایران را در کنار خود دارند؛ اگر با ایران برادرانه رفتار کنند، برادرانه رفتار خواهند دید؛ و خوب هم می دانند که اگر رفتار برادرانه با ایران نداشته باشند، در وهله نخست خودشان آسیب می بینند.