فردا نوشت: عباس سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه اگر در جوان‌گرایی رودربایستی داشته باشیم، این رویکرد می‌تواند به ضد خود تبدیل شود؛ گفت: به نظر من نگاه آقای رئیسی هم همین بوده و درباره برخی وزرا به جمع‌بندی رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روند کاهش قیمت‌ها و تورم آنطوری که دولت وعده داده بود و مردم انتظار داشتند، پیش نمی‌رود. این به معنی نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های دولت نیست اما بدون در نظر گرفتن آن نیز نمی‌تواند تحلیل دقیق و صحیحی از شرایط جامعه ارائه داد. از این رو است که سیاسیون و تحلیلگران تلاش می‌کنند با نگاهی واقع‌بینانه و بدون رودربایستی به عملکرد دولت و وزرایش نگاه کرده و ارزیابی کنند. 

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا یکی از همین افراد است. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «قضاوت درباره یک دولت باید وقتی صورت بگیرد که دست کم یک سال از عمر دولت سپری شده باشد. از این رو ما هنوز یک قضاوت دقیق در ارتباط با وزرا و توانمندی آنها در زمینه مسئولیت‌هایی که در اختیار دارند، نداریم. البته برخی که با مسائل مدیریتی آشنا هستند قبل از سپری شدن این یک سال هم به قضاوت‌هایی رسیده‌اند. من فکر می‌کنم که خود آقای رئیسی هم درباره برخی وزرا به جمع‌بندی رسیده باشد اما به هرحال عرف این است که یک فرصت یک ساله به وزرا داده و بعد تصمیم گیری می‌کنند.»

وی افزود: «به نظر من الان هم مشخص است که برخی وزرا قادر به پاسخگویی به کارهایی که در حوزه آنان تعریف شده، نیستند. از ابتدا هم این مطلب مشخص بود که وقتی می خواهیم از یک سری نیروی جوان استفاده کنیم باید این تحرک را داشته باشیم و بدون رودربایستی به محض اینکه مشخص شد این جوان علی رغم فرصتی که یافته، توانمندی و قابلیت لازم را نداشته است، دست به تعویض او بزنیم. فکر می کنم که نگاه آقای رئیسی هم همین بوده است.»

سلیمی نمین گفت: «این رویکرد حتما باید در حوزه جوانگرایی دنبال شود تا جوانگرایی به ضد خود تبدیل نشود.»

وی با بیان اینکه «من فکر می کنم که آقای رئیسی تا یکی دو ماه آینده باید درباره برخی از نیروهای جوان تغییراتی داشته باشند» گفت: «طبیعی است که اگر آقای رئیسی به این نتیجه نرسد، مجلس بر اساس جمع بندی که دارد و زمزمه‌های آن را می‌شنویم، وارد عمل شوند اما فکر می کنم که خود آقای رئیسی اقدام خواهند کرد.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «البته این اقدام لزوما تمام مشکلات اقتصادی را برطرف خواهد کرد اما طبیعی است که مثلا اگر در جایگاه وزیر جهاد وزیری باشد که برنامه دقیق تر و جامع تری داشته باشد، حتما در حوزه هایی مثل تولید در داخل عملکرد بهتری خواهیم دید و از میزان مشکلات کاسته می شود. در وزارت صمت نیز همین طور است و اگر وزیر آن قابلیت های لازم را داشته باشد می تواند از صنایعی که باید حمایت کند تا تولید ضربه نخورد و ما بتوانیم حداقل این میزان تولید را حفظ کنیم.»