محمدصادق کوشکی گفت: دلیلی ندارد بگوییم محرمانه است چون اروپایی ها اطلاع کامل دارند وقتی آن ها می دانند چرا مردم اطلاع نداشته باشند و این یک نقص است و هیئت مذاکره کننده باید پاسخ دهد متأسفانه ادامه روندی است که در دولت آقای روحانی حاکم بود.

کوشکی: دلیلی ندارد بگوییم محتوای مذاکرات محرمانه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدصادق کوشکی گفت: دلیلی ندارد بگوییم محرمانه است چون اروپایی ها اطلاع کامل دارند وقتی آن ها می دانند چرا مردم اطلاع نداشته باشند و این یک نقص است و هیئت مذاکره کننده باید پاسخ دهد متأسفانه ادامه روندی است که در دولت آقای روحانی حاکم بود.

روند مذاکرات در ابهام خاصی به سر می برد و نسبت به دوره قبل اطلاعات بسیار اندکی به جامعه ارائه می شود.از سوی دیگر گفته می شود تنها بحث اختلافی با غرب مسئله تحریم سپاه است اما مشخص نیست این مسئله به این معناست که باقی موارد اختلافی و یا تحریم ها لغو شده اند یا خیر؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، در درباره عدم شفافیت روند مذاکرات و عدم حضور خبرنگاران در وین به«خبرسراسری»گفت: «درباره چرایی این مسئله را که باید از دوستان وزارت خارجه بپرسید چرا خبرنگار دعوت نکردند مهم این است که اطلاعات مربوط به مذاکرات بصورت شفاف باید به جامعه ارائه شود به هر حال مذاکرات به مردم مربوط است ونتیجه آن کاملا برای جامعه اهمیت دارد اگر امتیازاتی داده شود جامعه باید بدهد اگر مثبت یا منفی باشد. به هر حال برنده و بازنده مذاکرات مردم و جامعه ایران‌اند و حق طبیعی جامعه‌اند که از روند مذاکرات اطلاعات دقیق داشته باشند. اینکه خبرنگار ارسال شود یا تیم مذاکره‌کننده اطلاع‌رسانی کند یک حق جدی است و از آنجایی که روند مذارات را دشمنان می دانند دلیلی ندارد بگوییم محرمانه است چون اروپایی ها اطلاع کامل دارند وقتی آن ها می دانند چرا مردم اطلاع نداشته باشند و این یک نقص است و هیئت مذاکره کننده باید پاسخ دهد متأسفانه ادامه روندی است که در دولت آقای روحانی حاکم بود».

او در ادامه درباره جزئیات باقی‌مانده مذاکرات و موارد اختلافی افزود: «تنها علت سپاه نیست واقعیت این است که ما یک شروط سه گانه ای را داریم که مورد مطالبه است و از سال 99نیز مطرح شده اند اول اینکه تحریم ها لغو شوند دوم ما بتوانیم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن شویم تحریم ها لغو شده اند و در گام سوم به تعهدات برجام برگردیم مطالبه اصلی باید این موارد باشد که توسط رهبری مطرح شده اند هر مطالبه دیگر عملا مطالبه مردم نمی تواند باشد اینکه اشاره می کنند تحریم سپاه اصلا یک بحث انحرافی است اگر تحریم ها لغو شوند باید تحریم همه لغو شوند از جمله سپاه و این یک جنگ روانیست که آمریکا مطرح کرده است و مطالبه رهبری و مردم این است که همه تحریم ها لغو شوند».

کوشکی در پایان نسبت به سرنوشت مکانیسم ماشه اشاره کرد: «اگر مکانیسم ماشه را لغو کنند که برجام برای آنها کاغذ پاره است. مهم‌ترین اهرم فشار غربی ها مکانیسم ماشه است اگر آن را حذف کنند دیگر برجام ارزشی برای آن ها ندارد و باید اوج حماقت غربی‌ها باشد که چنین اصلی را برای خودشان لغو کنند».