مهاجم سابق استقلال و سپاهان ابراز امیدواری کرد بتواند مربی خوبی باشد و جدا از مسائل فنی، انسان های خوبی را برای آینده استقلال و ایران تربیت کند.

منوچهری: مسئولیت حساسی به من سپرده شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منوچهری مهاجم سابق استقلال که به تازگی به عنوان مربی تیم فوتبال نونهالان این باشگاه انتخاب شده است، در گفتگویی با "ورزش سه" در رابطه با مسئولیتی که عهده‌‍دار شده، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: پیش از هر چیزی باید از آقای آجورلو و همینطور آقای برهانی به خاطر حسن اعتمادی که به بنده داشتند و این مسئولیت حساس را به بنده سپردند، تشکر کنم. 
او با اشاره به حساسیت کارش اضافه کرد: مربیگری در رده نوجوانان یکی از حساس‌ترین رده‌های فوتبال است، که آموزش فوتبال و زندگی در کنار هم مطرح می‌شود. امیدوارم ابتدا بتوانم انسان‌های خوبی تربیت کنم و بعد فوتبالیست‌ خوب. 
از منوچهری که سابقه حضور در تیم‌های بزرگ فوتبال ایران نظیر استقلال و سپاهان را در دوره بازیگری دارد، در رابطه با فعالیت‌هایش برای حضور در کسوت جدید به عنوان مربی پرسیدیم و او در واکنش به این سوال گفت: دو سال پیش کلاس مربیگری سی آسیا را رد کردم و به زودی هم برای گرفتن مدرک مربیگری دوره بی آسیا اقدام می‌کنم. واقعا به مربیگری خیلی علاقمندم. مربیان فنی زیادی می‌شناسم و پیش از اینکه به مربیگری وارد شوم با آنها مشورت کردم. برای ورود به مربیگری تلاش کرده‌ام؛ کلاس‌های زیادی را شرکت کرده‌ام. کتاب‌های زیادی خواندم. تجربه ندارم، ولی امیدوارم بتوانم موفق باشم و آدم‌هایی را انتخاب کنم که بتوانند هم به من و هم به بهتر شدن شرایط تیمم کمک کنند.

منوچهری درباره وارد شدن به دنیایی جدید پس از سال‌ها حضور در مستطیل سبز فوتبال نیز حرف زد و افزود: دقیقا همینطور است. با هر کسی صحبت کردم، تاکید داشتند که باید گذشته را فراموشی کنی. من حالا هر روز با 30 آدم با شخصیت و احساسات متفاوت سر و کار دارم. باید هم الگوی مناسبی در زندگی آنها باشم و هم بتوانم به آنها فوتبال را یاد بدهم. علاقه و انگیزه زیادی برای اینکار دارم. امیدوارم سربلند باشم. امیدوارم یک مربی و انسان خوب باشم. دوست دارم پیش از اینکه مربی خوبی باشم، دوست خوبی برای بازیکنانم باشم و بعد هم بتوانم نتیجه خوب بگیرم. قطعا برای استقلال در هر رده‌‍ای به چیزی جز قهرمانی نمی‌توان فکر کرد.
او سپس در واکنش به این سوال که مربیگری در ذهن او چگونه است، عنوان کرد: مربیگری در عین سختی خیلی شیرین است؛ البته به شرط اینکه دنبال یادگیری باشی. می توان چیزهایی که در فکرت هست را پیاده کنی. باید بازیکنان را تحت کنترل داشته باشی. باید بازیکنان دوستت داشته باشند و تو هم آنها را دوست داشته باشی. دوست دارم همه چیز طبق نظم و اصول پیش برود. دوست دارم بازیکنانم مثل دورانی که خودم فوتبال بازی می‌کردم و هر چه مربی می‌خواست را در زمین پیاده می‌‎کردم، به نظم و چارچوبی که تعریف می‌شود اهمیت بدهند.
سوال پایانی از مهاجم سابق استقلال و مربی فعلی تیم نونهالان باشگاه در رابطه با شرایط تیم بزرگسالان این باشگاه در جدول رده‌‌بندی لیگ برتر بود و او در این مورد بیان کرد: در هر صورت استقلال الان یک حاشیه امنیت شش امتیازی دارد، ولی این حاشیه امنیت اینقدر مطمئن نیست که از الان خودمان را قهرمان بدانیم. قطعا تفکر استقلال با این بازیکنان و کادر فنی‌ای تفکری حرفه‌ای است. آنها فرصت خوبی در تعطیلات داشته‌اند و امیدوارم قهرمان شوند. 
منوچهری در قسمت پایانی صحبت‌هایش خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به فوتبال پایه شد: از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم از سوی رسانه‌ها به تیم های پایه توجه بیشتری شود. من هم از هر کسی کمک کند استقبال می‌کنم و امیدوارم بتوانم مربی خوبی باشم.