حسن کامرانی فر در نامه‌ای به حیدر بهاروند آزمایش سیستم کمک داور ویدئویی را به صورت آفلاین و حتی در بازی‌های دوستانه را خلاف قانون ذکر کرد.

 کامرانی فر: عواقب تست VAR با خودتان است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در فصل‌های پس از جام جهانی روسیه همواره بحث در مورد استفاده VAR در لیگ ایران وجود داشته اما تا امروز این اتفاق محقق نشده است تا یکی از خواسته‌ها و دغدغه‌های اصلی تیم‌ها استفاده از کمک داور ویدئویی در بازی‌ها باشد.

در همین زمینه برخی تیم‌ها برای آزمایش VAR و حتی استفاده از نسخه‌های داخلی آن در بازی‌های لیگ پیش قدم شده بودند اما حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون تمام آزمایش‌ها بدون تایید فیفا را غیرقانونی عنوان کرده است‌.

کامرانی‌فر در نامه‌ای به حیدربهاروند، رئیس سازمان لیگ نوشت: " احتراما به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه بعضی از باشگاه‌های لیگ برتر درخواست اجرای پروژه کمک داور ویدئویی را دارند ابتدا باید در جریان روند اجرای این پروژه قرار گیرند که گرفتن مجوز برای استفاده از هرگونه تکنولوژی درفوتبال توسط fifa میسر خواهد بود. بنابراین fifa برای استفاده از کمک داور ویدئویی برای فدراسیون‌های عضو الزامات (IAAP ) را از طریق یک پلتفرم مدیریت خواهد کرد. پروژه اجرای کمک داور ویدئویی برای فدراسیون‌های عضو دارای گام هایی است که باید طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های fifa پیش رفته و نمی‌توان خارج از مسائلی که از اعضا و فدراسیون های عضو خواسته عمل گردد.

لذا به محض احراز الزامات (IAAP) و تکمیل کلیه مراحل لازم، فیفا از طریق پلتفرم، مجوز استفاده از کمک داور ویدئویی را در مسابقات صادر خواهد کرد. بنابراین هرگونه آزمایش و استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی چه بصورت آفلاین و یا آنلاین مجاز نمی‌باشد. لذا خواهشمند است به تمامی باشگاه ها ابلاغ فرمایید از هر گونه آزمایش و اجرای سیستم کمک داور ویدئویی در مسابقات رسمی و دوستانه خودداری نماید. بدیهی است عواقب اجرا و تست var بر عهده باشگاه‌ها خواهد بود."