فیفا و AFC در نامه‌ای مشترک به فدراسیون ایران بار دیگر به ورود زنان به ورزشگاه‌ها تاکید کرده است.

اختصاصی؛ جزئیات نامه فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از روز گذشته در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی حواشی زیادی پیرامون نامه ای که فدراسیون جهانی فوتبال به ایران فرستاده، ایجاد شده است. در این خصوص عنوان شده که فیفا و AFC در نامه مشترک به ایران خواهان تعیین تکلیف ماجرای ورود زنان به ورزشگاه‌‌ها شده‌اند و همچنین درباره بند یک اساسنامه نیز هشدارهایی داده شده است.

از این رو شایعاتی درباره احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال فعلی و حضور یک کمیته انتقالی برای هدایت فدراسیون مطرح شده که نگرانی هایی را پدید آورده است. بعد از این ماجراها مسئولان فدراسیون فوتبال به شکل های مختلف موضوع تعلیق را به طور کلی تکذیب و اعلام کردند و فیفا و AFC هیچ تهدیدی برای فوتبال ایران در نامه مشترک شان بر زبان نیاورده‌اند.

پیگیری های خبرنگار "ورزش سه" نیز نشان می‌دهد که در نامه ارسالی از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ایران تهدیدی برای تعلیق یا نشانه‌هایی بر اعمال فشار به فدراسیون ایران وجود ندارد. 

در این نامه که به امضای جانی اینفانتینو رییس فیفا و شیخ سلمان رییس AFCرسیده، در ابتدا برای فوتبال ایران در ادامه راه آرزوی موفقیت شده و بابت ششمین صعود و سومین صعود متوالی به جام جهانی تبریک گفته شده است. همچنین روسای دو نهاد بزرگ فوتبال بین‌الملل ابراز امیدواری کرده‌اند که اقدامات آینده باعث پیشرفت و رشد روزافزون فوتبال ایران و بالا رفتن محبوبیت این رشته ورزشی نزد مردم شود.

در ابتدای این نامه که خطاب به میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ایران نوشته شده، آمده است:«ما انتصاب شما را به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال ایران مطابق با اساسنامه می‌دانیم. از نظر ما این انتصاب با اصول حاکمیتی مورد تایید فیفا و ای‌اف‌سی مطابقت داشته است.»

بخش بعدی نامه فیفا و ای‌اف‌سی به فدراسیون ایران مربوط به لزوم استقلال فدراسیون برمی‌گردد: «تاکید می‌کنیم که همه فدراسیون‌ها باید به شکل مستقل و بدون تاثیرپذیری از شخص ثالث اقدامات خودشان را انجام بدهند. فیفا نیز فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان متولی فوتبال در ایران به رسمیت می‌شناسد.»

روسای فیفا و ای‌اف‌سی در ادامه از فدراسیون ایران به خاطر تعاملی که با این دو نهاد داشته‌اند تشکر کرده‌اند و البته در بخش پایانی در قالب یک توصیه به مهم ترین موضوع مورد بحث فوتبال که درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها است، پرداخته‌اند.

در بخش پایانی نامه آمده است:‌«پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی سه‌جانبه با همکاری فیفا، ای‌اف‌سی و فدراسیون ایران در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تشکیل شود. در این خصوص نمایندگان ما با شما در ارتباط هستند و هرگونه پرسشی که باشد در خصوص آن پاسخگو خواهند بود.»

ورزش سه در حال رایزنی برای انتشار تصویر نامه است.