عکسی از حسن یزدانی در فضای مجازی منتشر شده است که در کنار رئیس جمهور نشسته است که این عکس بسیار مورد توجه قرار گرفته است

صحبت های درگوشی حسن یزدانی با رئیس جمهور |  در ملاقات خصوصی حسن یزدانی و رئیس جمهور چه گذشت ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پهلوان حسن یزدانی اخیرا در مسابقات کشتی جهانی با کسب مدال طلا پرچم ایران را باری دیگر در سطح دنیا بالا برد. حسن یزدانی اصالتا مازندرانی است و یکی از چهره های محبوب بین مردم ورزش دوست ایران است.خبر ازدواج حسن یزدانی بعد از مسابقات المپیک در فضای مجازی منتشر شد و ظاهرا همسر حسن یزدانی اهل کرمانشاه بود و کارمند شرکت هواپیمایی اما بعد از مدت کوتاهی این خبر توسط خود حسن یزدانی تکذیب شد. حسن یزدانی در چند روز اخیر به دیدار یکی از هوادارانش رفته بود که در ادامه بخشهایی از آن را مشاهده می کنید.حسن یزدانی در 5 دی بدنیا آمده و امروز بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران تولد او را تبریک گفتند و عکس او را در فضای مجازی استوری کردند.

حسن یزدانی

طبق گزارش یک سایت روسی که به تحلیل لیگ کشتی ایران پرداخته از حسن یزدانی به عنوان گران‌ترین کشتی‌گیر نام برده است.در ابتدای گزارش این سایت روسی از  لیگ کشتی ایران به کسب مجوز برگزاری این رقابتها پس از تلاش فراوان مسئولان کشتی پرداخته که در نهایت از سوی متولیان بهداشتی ایران صادر شده است.همچنین قرار است این رقابتها از روز اول اکتبر (۱۰ مهرماه) آغاز شود، اما محدودیت‌های کرونایی اجازه حضور تماشاگران در سالن را نمی‌دهد که این اتفاق برای نخستین بار در مسابقات کشتی ایران رخ داده است.

در بخش دیگری از این گزارش به تیم بازار بزرگ ایران به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی رقابتهای لیگ کشتی اشاره کرده که امسال هم برای رسیدن به این عنوان تلاش می‌کند. بطوریکه این تیم با حسن یزدانی هم قرارداد چشمگیری منعقد کرده و این قهرمان جهان و المپیک را در اختیار گرفته است.در پایان این گزارش هم به مبلغ قرارداد حسن یزدانی در لیگ کشتی ایران اشاره شده که طبق اعلام این سایت، حدود ۱۴ هزار دلار برای این دوره از مسابقات است. بدین ترتیب حسن یزدانی پردرآمدترین کشتی گیر لیگ ایران معرفی شده است.

زندگینامه حسن یزدانی

حسن یزدانی کشتی‌ گیر آزاد کار ایرانی با نام کامل حسن یزدانی چراتی  در ۵ دی ۱۳۷۳ در جویبار مازندران به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی می باشد.وی تاکنون جوایز و مدال های رنگارنگی در کشتی‌ آزاد در میادین جهانی و بین المللی کسب کرده است.یزدانی با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده‌بندی بهترین کشتی‌ گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد.

سوابق و مدال های  حسن یزدانی

مدال نقره قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم

مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم

قهرمانی همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال‌ های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

بهترین ورزشکار مرد سال ایران از نگاه مردم

لقب نازنین پهلوان کشتی

مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا

مدال طلای باکو در بازی‌ های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷

حسن یزدانی

سوابق شخصی و خانوادگی

کشتی آزاد کار کشورمان با علاقه ای که به کشتی و این رشته ورزشی داشت از سن یازده سالگی پا در تشک کشتی نهاده و فعالیت خود را آغاز کرده است .اولین تیمی که در نوجوانی به آن پیوست، تیم ملی نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۱ که اولین مدال جهانی خود را به رنگ برنز از آن خود کرد. وی مدال بعدی خود را در رده نوجوانان با کسب مقام دوم و مدال نقره دریافت کرد.

حسن یزدانی در سال ۲۰۱۴ به تیم ملی کشتی آزاد ایران پیوست و دومین مدال جهانی خود را با کسب مقام دوم و مدال نقره از آن خود کرد.کشتی‌گیر جویباری علاوه بر کشتی و فعالیت ورزشی در این رشته در دیگر فعالیت های غیرورزشی نیز حضور دارند و یکی از فعالان و خیرانی است که در امور خیریه فعالیت دارد .

وی اگه یکی از مسابقات با لباس آتش نشانی روی تشک ظاهر شد که این اقدلم برای قدردانی از آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو  بود.

همچنین دیدار و حضور در جمع کودکان دارای سندروم داون از این کودکان حمایت کرد.در هنگام زلزله کرمانشاه نیست برای کمک به مردم داغدیده کرمانشاه با جمعی از کشتی گیران در بین آنها حاضر شد.حسن یزدانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد 2019 که در قزاقستان برگزار میشد موفق شد با شکست حریفان آن هم در کمتر از 10 دقیقه یکی پس از دیگری از پس انها بگذرد و به فینال راه پیدا کرده و همچنین جواز حضور در المپیک را نی کسب نماید.

حسن یزدانی

او موفق شد با درخشش در خیره کننده حریف هندی خود را در فیلم شکست داده و به مدال طلای جهانی دست پیدا کند.حالا او برای المپیک 2020 مهمترین امید کاروان کشورمان خواهد بود تا بتواند مدال طلای المپیک را برای دومین بار کسب کرده و نامش را در رکوردارترین کشتی گیر کشورمان ثبت کند.یزدانی کشتی‌گیر جویباری یزدانی با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده‌بند بهترین کشتی‌ گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد.وی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ که در پاریس در مقابل ولادیسلا والیف از روسیه قرار گرفت که والیف در این کشتی با سر به صورت حسن یزدانی ضربه زد و پس از آن صورت خودش نیز دچار خونریزی شد و استراحت پزشکی کرد.

رکورد مدال طلا با کمترین زمان

یزدانی در مسابقات بازی های آسیایی در جاکارتا کمتر دو قیقه حریف لبنانی خود را ده بر صفر شکست داد و همه را شگفت زده کرد.کاربران با برد شیرین کشتی گیر ایرانی شوخی کرده و نوشتند : سرعت برد یزدانی از سرعت تایپ خبر بردش بیشتر بود.

تمرین کردن حسن یزدانی

کشتی مثل یک دنیا می ماند، هرچقدر هم یاد بگیری، باز چیزهایی هست که باید دنبالشان بروی و در خودت تقویت شان کنی ولی مهم ترین چیز در تمرینات، تمرین است و تمرین

جردن باروز رقیب اصلی حسن یزدانی

جردن باروز حریف بسیار خوب و قدرتمندی است او توانایی‌های بالای دارد اما مطمئن باشید با برنامه‌ ریزی و آنالیز خوبی که روی او خواهم داشت در رقابت‌ های المپیک می‌ توانم او را شکست دهم.

حسن یزدانی

افتخارات حسن یزدانی

مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو (۷۴ کیلوگرم)

قهرمانی جهان حسن یزدانی

مدال طلا قهرمانی جهان ۲۰۱۷ (۸۶ کیلوگرم)

مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ (۷۰ کیلوگرم)

مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ (۸۶ کیلوگرم)

قهرمانی آسیا حسن یزدانی

مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ (۸۶ کیلوگرم)

بازی‌های آسیایی حسن یزدانی

مدال طلا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا (۸۶ کیلوگرم)

سایر مسابقات حسن یزدانی

مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ (۵۰ کیلوگرم)

مدال نقره قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۱ (۵۰ کیلوگرم)

مدال طلا قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۴ (۶۶ کیلوگرم)

مدال طلا قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۴ (۶۶ کیلوگرم)

مدال طلا جام تختی ۲۰۱۵ (۷۰ کیلوگرم)

مدال طلا جایزه بزرگ پاریس ۲۰۱۵ (۷۰ کیلوگرم)

مدال نقره جایزه بزرگ پاریس ۲۰۱۶ (۷۴ کیلوگرم)

مدال نقره جام مدوید ۲۰۱۶ (۷۴ کیلوگرم)

مدال طلا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ (۸۶ کیلوگرم)

حسن یزدانی

افتخارات تیمی حسن یزدانی

جام جهانی کشتی

قهرمان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

افتخارات شخصی حسن یزدانی

مرد سال ورزش مازندران ۱۳۹۵

بهترین ورزشکار مرد سال ایران ۱۳۹۵

بهترین کشتی‌گیر آزادکار سال ۱۳۹۵ ایران

بهترین کشتی‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین ورزشکار مرد سال ایران ۱۳۹۶