هنوز هیچ یک از حریفان تیم ملی در بازی های دوستانه خرداد و مهر ماه مشخص نشده اند اما مذاکرات فدراسیون فوتبال برای تعیین حریفان تیم ملی در بازی های دوستانه هم چنان ادامه دارد.

ایران – آرژانتین؛ رفت و برگشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که تیم ملی تا شروع جام جهانی تنها دو فیفا دی را پیش رو دارد و در این زمان هاست که می تواند بازی های دوستانه انجام دهد. در چنین شرایطی  احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی از برگزاری بازی دوستانه با آرژانتین به صورت رفت و برگشت خبر می دهد و می گوید با اسپانیا و پرتغال هم مذاکراتی انجام شده است.

او در توضیح بیشتر می گوید: خداراشکر بعد از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که حضور مقتدرانه‌ای پشت سر گذاشتیم برنامه‌ریزی‌ها را برای آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی انجام دادیم و با نظر سرمربی و کادرفنی به یک توافقی رسیدیم تا برنامه لیگ هم به هم نخورد و همچنین تا مسابقات جام ملت‌های آسیا اردوهای مناسبی را برای تیم ملی در نظر بگیریم. برای بازی تدارکاتی هم اقداماتی انجام شده است.  انتخاب تیم برای بازی تدارکاتی با نظر سرمربی تیم و کادرفنی است، مذاکره‌ای با آرژانتین انجام شده و آنها اعلام آمادگی کردند و ما هم به صورت مکتوب مکاتبه کردیم و پیشنهاد دادیم تا به صورت رفت و برگشت دو بازی برگزار کنیم. این مکاتبه با فدراسیون آرژانتین انجام شده و منتظر هستیم پاسخ ما را بدهند تا برنامه‌ریزی کنیم که روی زمان آن هم به توافق برسیم و بعد از اینکه پاسخ نامه ما داده شود برنامه‌ریزی برای اعزام تیم یا میزبانی از آرژانتین انجام خواهیم دادیم. یک گفت‌وگوی مقدماتی هم با اسپانیا و پرتغال صورت گرفته ولی هنوز به نامه‌نگاری نرسیده است و به محض اینکه توافق اولیه شکل بگیرد  کارش را انجام می‌دهیم.