خزانه دار سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید تمامی صورت وضعیت‌های مالی فی‌مابین سازمان لیگ فوتبال ایران در اختیار مدیران مالی باشگاه‌ها قرار گرفته است.

توضیحات خزانه‌دار سازمان لیگ درباره مسائل مالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اکبر شکاری خزانه دار سازمان لیگ در خصوص مسائل مالی و اقدام‌های سازمان لیگ مصاحبه‌ای با سایت رسمی سازمان لیگ انجام داده که این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید: 

• شفافیت مالی در سازمان لیگ به چه میزان است؟

با توجه به اینکه سازمان لیگ فوتبال ایران مخاطبان زیادی در سراسر کشور دارد جزیی ترین مطالب این سازمان در رصد رسانه های محترم و افکار عمومی است و تقریبا تمامی موارد و اقدام های این سازمان در معرض دید عموم افراد جامعه است. سازمان لیگ فوتبال ایران به همین جهت یکی از شفا‌ف‌ترین نهادهای ورزشی کشور است که تمامی درآمدها و هزینه‌هایش به صورت شفاف در اختیار فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و همچنین نهادها و ارگان‌های نظارتی قرار گرفته است. 

• یعنی باشگاه ها  از میزان درآمدهایشان کاملا مطلع هستند؟

تمامی صورت وضعیت های مالی فی‌مابین سازمان لیگ فوتبال ایران در اختیار مدیران مالی باشگاه‌ها قرار گرفته است. سال گذشته جلسات متعددی با مدیران مالی باشگاه‌های لیگ برتری برگزار کردیم. در این جلسه ها که اخبارش نیز در سایت سازمان لیگ و رسانه‌ها نیز منتشر شد، درآمدهای تبلیغاتی و قراردادها را برای مدیران مالی باشگاه ها تشریح نموده و شفاف سازی صورت گرفت. مدیران مالی باشگاه‌ها از صورت های وضعیت خود و میزان درآمدهایشان مطلع شدند. البته اکنون نیز  هر لحظه هر باشگاهی خواهان مسایل مالی خود باشد به راحتی آن را در اختیار مدیران باشگاه و یا نماینده قانونی آنها قرار خواهیم داد.

• اکنون نیز اگر باشگاهی سوالی در مورد مسایل مالی خود داشته باشد شما به آن پاسخ می دهید؟

قطعا، در حال حاضر فدراسیون فوتبال، هیات های محترم فوتبال استان ها و هر باشگاهی از هر رده مسابقاتی و بخصوص لیگ برتر به این سازمان مراجعه می کند و صورت وضعیت مالی آن در اختیار نماینده قانونی باشگاه قرار می گیرد و توضیحات لازم در خصوص درآمدهای تبلیغات محیطی به ایشان ارایه می شود. مستندات قانونی در سازمان لیگ موجود است و معمولا در اختیار دستگاه های نظارتی قرار می گیرد. با این حال بار دیگر به صراحت اعلام  می‌کنم سازمان لیگ فوتبال ایران یکی از شفاف‌ترین ارگان های فعال در ورزش کشور است و  با هر گونه تخلف احتمالی نیز به دستور ریاست محترم سازمان لیگ برخورد قاطع و قانونی  می شود، در مورد مسایل مالی ایشان با هیچکس تعارفی ندارند. ما در سازمان لیگ همواره آماده پاسخگویی هستیم زیرا عملکرد شفافی داریم.