ستاره تیم فولاد می‌گوید فولاد در هفته‌های پایانی لیگ برتر بر سرنوشت لیگ برتر اثر خواهد گذاشت و حتی می‌تواند رتبه خود را هم بهتر کند.

 پاتوسی: داور صعود ما به جام جهانی را دزدید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که فولاد به‌عنوان تک نماینده ایران موفق شد به مرحله حذفی راه پیدا کند و در این بین یکی از بازیکنان اثرگذار تیم نکونام، آیاندا پاتوسی بود. ستاره اهل آفریقای جنوبی که با نمایش‌های درخشان به سه برد و سه تساوی فولاد کمک کرد.

او در گفت‌وگوی تازه خود با خبرنگار ما پس از پایان لیگ قهرمانان به سوالات پیرامون صعود فولاد و همچنین وضعیت شخصی‌اش پاسخ داده و در مورد شایعات نقل و انتقالاتی پیرامونش اظهارنظر کرده است.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

* گروهتان در لیگ قهرمانان آسیا چطور بود و ارزیابی‌ات از قدرت حریفان چقدر است؟
پاتوسی: من فکر می‌کنم در گروه ما تیم‌های خوبی بودند اما باور دارم که از لحظه نخست، ما بهتر از سایر تیم‌های داخل گروه بودیم. صعود از گروه آسان نبود اما ما توانستیم به هدفمان برسیم؛ خدا را شکر.

* فکر می‌کردی در این گروه صدرنشین شوید؟
پاتوسی: بله، من می‌دانستم که ما در مسیر صعود هستیم و به مرحله بعدی صعود خواهیم کرد چون ما برای این هدف سخت کار کرده بودیم. ما گروهی از بازیکنان بسیار خوب و باتجربه را داریم به‌علاوه اینکه تجربه حضور در فصل گذشته لیگ قهرمانان را هم داریم. باید بگویم که من فکر نمی‌کردم سپاهان به دور بعدی صعود نکند چون آنها تیمی قدرتمند با بازیکنان خوب هستند اما این اتفاق در فوتبال برای هر تیمی، حتی بارسلونا، رخ می‌دهد.

* تو سه سال است که در فولاد هستی و پس از دو قهرمانی، حالا صعود در لیگ قهرمانان را تجربه کردی. نظرت درباره این سه فصل چیست؟
پاتوسی: فولاد به من و خانواده‌ام چیزهای زیادی داده است. آنها همیشه رفتار و برخورد خوبی با من داشتند و این مهم‌ترین چیزی است که یک بازیکن در یک باشگاه می‌تواند داشته باشد. من بسیار خوشحالم که بخشی از موفقیت فولاد در سه سال گذشته هستم.

* درباره میزبانی عربستان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا چه نظری داری؟
پاتوسی: فوق‌العاده بود! وضعیت درمانی و همچنین سایر امکانات فوق‌العاده بود. بازی کردن در چنین شرایطی همیشه لذت بخش است.

* فکر می‌کنی فولاد تا کجا در لیگ قهرمانان آسیا بالا برود؟
پاتوسی: ما توانایی این را داریم که تا آخرین روز لیگ قهرمانان در تورنمنت باشیم، شک نکنید.

* تو و لوسیانو پریرا چند سالی است کنار هم بازی می‌کنید و نمونه یک زوج خارجی خوب هستید. نظر خودت چیست؟
پاتوسی: من سه سال است که با لوسیانو پریرا بازی می‌کنم. ما همدیگر را خیلی خوب درک می‌کنیم و می‌فهمیم. او یک تمام کننده عالی است که تجربه زیادی هم دارد. همیشه برایم یک ایده‌آل بوده که مهاجمی با این مشخصات کنارم بازی کند.

* در لیگ قهرمانان ایبای گومز را هم در تیمتان داشتید. درباره او صحبت کن.
پاتوسی: من خیلی کنار او بازی نکردم اما چیزهای زیادی از ایبای آموختم. او مثال یک بازیکن سطح بالا است و شخصیت بسیار خوبی دارد. من کار زیادی با او در سالن بدنسازی انجام دادم و سعی کردم چیزهایی درباره او بدانم. می‌توانم بگویم یک پسر خیلی خوب است و من فکر می‌کنم که او کاملا موفق بوده است.

* لیگ قهرمانان به پایان رسید و حالا مسابقات لیگ داخلی پیش رو خواهد بود. از یک طرف بازی حساسی با استقلال دارید و از طرف دیگر برای حفظ رتبه چهارم تلاش خواهید کرد.
پاتوسی: ما ماموریت خودمان در لیگ قهرمانان را به بهترین شکل خاتمه دادیم اما 6 بازی دیگر در لیگ برتر داریم و باید تمرکز خود را از لیگ قهرمانان به مسابقات لیگ برتر تغییر دهیم. ما با تمام توان مقابل هر تیمی قرار می‌گیریم و برایمان تفاوتی ندارد که اسم تیم چه باشد و تلاش خواهیم کرد که حتما روی سرنوشت لیگ اثر بگذاریم. من معتقدم ما حتی می‌توانیم رتبه‌ای بهتر از چهارم را کسب کنیم.

* نظرت درباره ناکامی تیم ملی کشورت، آفریقای جنوبی، در صعود به جام جهانی چیست؟
پاتوسی: من تمام بازی‌های تیم ملی را دیدم، آنها عالی بودند اما بدشانسی در بازی با غنا باعث شد که صعود نکنند. من احساس می‌کنم صعود آنها از طرف داور دزدیده شد. پنالتی گرفته شده برای غنا، هر بار که دیدم، اصلا پنالتی نبود که باعث شد آفریقای جنوبی به جام جهانی صعود نکند.

* نظرت درباره تیم ملی ایران و تقابلش با انگلیس و آمریکا چیست؟
پاتوسی: من همیشه به مردم در آفریقای جنوبی می‌گویم که ایران یکی از قوی‌ترین لیگ‌ها در آسیا است. آنها بازیکنان خوبی دارند که همیشه شرایط جسمانی خوبی داشته‌اند. واقعا فکر می‌کنم ایران می‌تواند در جام جهانی نتایج عالی‌ای بگیرد. این یک گروه ساده نیست اما شما حتما می‌دانید که ایرانی‌ها سخت کار می‌کنند و مردان سرسختی هستند. پس من باور دارم که تیم ملی ایران می‌تواند در جام جهانی برای مردم ایران افتخار کسب کند و حتی به مرحله بعدی برود.

* در مورد تو شایعاتی هم در نیم فصل مبنی بر انتقال به پرسپولیس مطرح بود. چرا این انتقال رقم نخورد؟
پاتوسی: من هیچ توجهی به شایعات ندارم و البته نمی‌توانم روزنامه‌ها و سایت‌های ایرانی را بخوانم که بدانم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنی! (خنده)

* برای فصل آینده چه برنامه‌ای داری؟
هنوز واقعا نمی‌دانم. تمام تمرکز من روی یک پایان خوب با فولاد در لیگ است. بعد از آن فرصت برای تصمیم‌گیری خواهد بود.