سیو فصل برای نجات اورتون و جام جهانی توسط پیکفورد. سقوط اورتون به چیپیون شیپ علاوه بر ضرر و زیان باورنکردنی به باشگاه، بازیکنان این تیم را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد!

سیو فصل لیگ برتر فوتبال انگلیس(ویدئو)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" وقتی در جام جهانی روسیه جردن پیکفورد با واکنش‌های خوب خودش در راه کسب عنوان سومی به سه‌شیرها کمک می‌کرد، هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که پیش از جام جهانی قطر در آستانه از دست دادن این تورنمنت قرار بگیرد.
اورتون که در رده هجدهم لیگ جزیره قرار دارد دیروز در گودیسون پارک سخت‌ترین مسابقه فصل را در مسیر بقا در پریمیرلیگ، مقابل چلسی برگزار کردند و با درخشش بیادماندنی پیکفورد برابر قهرمان چمپیونزلیگ به برتری دست پیدا کردند.
بعد از اشتباه سزار آزپیلیکوئتا و گلزنی ریچارلیسون برای اورتون، تافی‌ها ناخواسته به لاک دفاعی فرو رفتند تا از تک‌گل به دست آمده محافظت کنند. دقایقی بعد از گل اورتون میسون مونت روی خط محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک چرخش تماشایی ضربه‌ای زمینی را به سمت دروازه پیکفورد زد که توپ به تیر دروازه اصابت کرد تا لحظه کلیدی بازی فرا برسد. توپ برگشتی به سمت چپ محوطه رفت تا کاپیتان اسپانیایی چلسی بهترین فرصت برای جبران اشتباهش را به دست بیاورد. سزار به سرعت خودش را به توپ رساند و با ضربه‌ای در زاویه مخالف برای باز کردن دروازه اورتون اقدام کرد که در کمال شگفتی جردن پیکفورد که ثانیه‌ای قبل بعد از شیرجه به سمت راست دروازه روی زمین افتاده بود، در کمتر از یک ثانیه فاصله هفت متری بین دو تیر دروازه را طی کرده بود و خودش را به پای تیر چپ دروازه رسانده بود، با یک واکنش باورنکردنی توپ را در مسیر مخالف حرکتش از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

سیو پیکفورد به حدی شگفت‌انگیز بود که بیشتر بازیکنان اورتون در محوطه جریمه مثل زمانی که یک دروازه‌بان پنالتی مهار می‌کند، به سمت جردن آمدند و به او تبریک گفتند. آزپیلیکوئتا هم از قاعده مستثنی نبود و از این مهار بهت‌زده شده بود.
پیکفورد که هفته قبل به خاطر تقلید طعنه‌آمیز حرکتش توسط آلیسون سوژه شده بود، این هفته با یک سوپر‌سیو به یکی از ترندهای لیگ جزیره تبدیل شد و حتی روزنامه سان برای این واکنش عنوان نجات فصل را در نظر گرفت.

اورتون با این برد در موقعیتی قرار گرفته که با پیروزی در بازی به تعویق‌افتاده‌اش می‌تواند به منطقه امن جدول برسد. اتفاقی که جردن پیکفورد بیشتر از سایر بازیکنان اورتون به دنبال آن است. چرا که او گلر اول گرت ساوت‌گیت محسوب می‌شود و اگر تافی‌ها به چمپیونشیپ سقوط کنند بدون شک جایگاهش در تیم ملی را از دست خواهد داد چراکه احتمال اینکه گلر اصلی تیم ملی انگلیس برای جام جهانی از بازی‌های چمپیونشیپ بیاید، چیزی نزدیک به صفر است.