العالم نوشت: پس از بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت فلسطین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که نهادهای امنیتی این رژیم این هشدارها را جدی گرفته‌ و اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های پدافند هوایی مستقر کرده‌اند.

وحشت صهیونیست ها از هشدار مقاومت | استقرار گنبدآهنین اطراف قدس و تل‌آویو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که نهادهای امنیتی تل‌آویو هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین را جدی گرفته‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هر یک در بیانیه‌‌‌های جداگانه شدیداللحن به رژیم صهیونیستی در خصوص هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار دادند.

بیانیه‌های یادشده پس از آن صادر شد که گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست در فراخوانی از صهیونیست‌ها خواستند که روز پنجشنبه به مناسبت آنچه «روز استقلال» خوانده می‌شود، به مسجد الاقصی بروند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، بازی با آتش است و منطقه‌ را به سمت تنشی می‌کشاند که رژیم اشغالگر خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدساتمان می‌دانیم. ما در دفاع از مسجد الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که باشد، کوتاهی نخواهیم کرد.»

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار داد و اعلام کرد: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»