تعویض های عجیب پپ گواردیولا شاید نقش مهمی در حذف غیرقابل باور منچسترسیتی از لیگ قهرمانان داشت.

نقشه عجیب پپ؛ خودکشی کردی آقای گواردیولا! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، گرچه تا دقیقه 90 صعود سیتی به فینال لیگ قهرمانان قطعی بود، اما دوباره اتفاقات عجیبی رقم خورد تا ثابت شود تا زمان دمیده شدن سوت پایان نباید از کسب برتری در برنابئو مقابل رئال مادرید مطمئن بود. لحظاتی قبل از به ثمر رسیدن تک گل سیتی بود که پپ گواردیولا تصمیم به بیرون آوردن کوین دی بروین و کایل واکر گرفت که البته به نظر تعویض دوم به دلیل مصدومیت بود.

گرچه به نظر می رسید سرمربی سیتی به دنبال حفظ نتیجه بود، اما آنها توسط ریاض محرز به گل رسیدند تا خیال این تیم بابت رسیدن به فینال راحت شود. اما در ادامه پپ گواردیولا دو مهره هجومی دیگر خود یعنی گابریل ژسوس و ریاض محرز را نیز برای حفظ نتیجه بیرون کشید. خوش بین ترین هوادار رئال مادرید نیز تصور نمی کرد این تیم در ثانیه های پایانی دو بار به گل برسد، اما رودریگو این معجزه بزرگ را رقم زد و کار به وقت اضافی کشید. 

در اوایل اوقت اضافی بود که کریم بنزما موفق به زدن گل سوم شده و کار سیتی را تمام کرد. اما اینجا بود که پپ گواردیولا تقریبا هیچ مهره هجومی موثری در زمین نداشته و با وجود بازیکنانی مانند جک گریلیش و رحیم استرلینگ، شاید تنها یک موقعیت خطرناک در حدود 30 دقیقه توانست روی دروازه رئال مادرید ایجاد کند.

به جز فصل گذشته و شکست در فینال، یک دهه است ناکامی در نیمه نهایی با بارسلونا، بایرن مونیخ و حالا سیتی تبدیل به عادت پپ گواردیولا در تیم های مختلف شده و به نظر امشب نیز تعویض های این سرمربی باتجربه چندان اثربخش نبوده و بر خلاف منافع تیم عمل کرد. در حقیقت ستاره های مهم هجومی سیتیزن ها وقتی که این تیم به گل نیاز داشت بیرون بودند و در آن لحظات شکست از چهره خود پپ گواردیولا نیز پیدا بود.