لیگ برتر فوتبال ایران پس از مدت‌ها وقفه، مجددا با گرمای خاص و همیشگی خود یک هفته پر التهاب را پشت سر گذاشت.

تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، به سنت همه هفته‌ها تیم آنالیز ورزش سه اقدام به انتخاب بهترین‌های این هفته فوتبال ایران کرده است؛ یازده بازیکن برای یازده پست در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست و یکم. در ذهن داشته باشید که ممکن است در برخی از پست‌ها بازیکنانی شایسته برای حضور در تیم هفته وجود داشته باشند که شاید نمره بالاتری از برخی از انتخاب شدگان دیگر پست‌ها بگیرند اما محدودیت پستی همواره باعث می‌شود برخی از چهره‌ها از حضور در تیم هفته باز بمانند.

ضمن معرفی یازده بازیکن برتر باید یادی کرد از ستاره‌های دیگری مثل مجید نصیری (مس رفسنجان) ،رامین رضاییان (پرسپولیس)، علیرضا حقیقی (نساجی)، محمد نژادمهدی (سپاهان)، شهریار مغانلو (سپاهان)، فایز الرشیدی (مس رفسنجان)، محمد دانشگر (استقلال)، احمد زنده‌روح (فجرسپاسی)، سیدجلال حسینی (پرسپولیس) ، علیرضا آرتا (گل‌گهر) و ..؛ چهره‌هایی که می‌توانستند سهمی در تیم منتخب هفته ما داشته باشند.

و اما یازده بازیکن برتر این هفته:

دروازه‌بان: 

محسن فروزان (گل گهر)

دروازه‌بان باتجربه گل گهر بعد از دو کلین‌شیت متوالی، مقابل شهرخودرو سه بار دروازه‌اش باز شد اما روز گذشته در بازی با فولاد دوباره همان بازیکن مطمئن همیشگی بود و توانست بارها منجی دروازه تیمش مقابل حملات تیم میزبان شود. بازی مقابل فولاد در اهواز برای فروزان خیلی خاص بود. او فصل پیش در این ورزشگاه با فولاد به موفقیت‌های مهمی دست یافته بود و انگیزه زیادی داشت تا با درخشش در برابر شاگردان نکونام، دوباره ارزش‌های خود را نشان دهد. فروزان در طول نود دقیقه کم اشتباه ظاهر شد و دو سیو بسیار خوب داشت. او یک بار در نیمه اول ضربه ایستگاهی پاتوسی را با پروازی بلند راهی کرنر کرد و یک بار هم در نیمه دوم شوت روی پایِ رضاوند را به زیبایی از زیر طاق بیرون کشید.

دفاع وسط: 

*علی نعمتی (پرسپولیس): 

تصویر شادی او با جلیقه جی‌پی‌اس یکی از جالب‌ترین عکس‌های این هفته لیگ برتر فوتبال ایران بود. نعمتی که پیش‌تر با گلزنی در دربی محبوبیتی برای خود در میان سکوهای سرخ درست کرده بود در هفته‌های اخیر انتخاب اول گل‌محمدی در قلب خط دفاعی بوده است‌. نعمتی در این بازی در مجموع یازده کنش موفق دفاعی داشت؛ او با قطع و دفع توپ‌ها و دقت پاس ۷۵ درصدی‌اش نمایش کم اشتباهی داشت و با جلو کشیدن در صحنه ضربه ایستگاهی پرسپولیس، جواب سانتر خوب رضاییان را یک ضربه سر تماشایی‌ داد و با زدن گل دوم به پیکان باعث شد قرمزها با وجود 10 نفره بودن با استرس کمتری در نیمه دوم بازی کنند. نعمتی شب موفقی هم در حمله و هم در دفاع سپری کرد و کادرفنی پرسپولیس می‌تواند بیش از پیش روی مهارت سرزنی او حساب کند.

محمد طیبی (صنعت نفت آبادان):

مدافع با تجربه نفتی‌ها پس از مدتی دوری از ترکیب، بازگشت موفقی به اسکواد ۱۱ نفره تیمش داشت و عصای دست علیرضا منصوریان در روز بارانی و عجیب مشهد شد. در نیمه اول به دلیل لغزنده بودن زمین، شهرخودرو به استفاده از توپ‌های هوایی رو آورد که محمد طیبی با هدایت خط دفاعش میزبان را در استفاده از این موقعیت‌ها ناکام گذاشت. به‌طوری‌که تنها گل مشهدی‌ها از شوت پشت محوطه به‌دست آمد. 

اما اوج کار طیبی در نیمه دوم و در دقیقه ۸۴ بود. شهر خودرو موقعیت تک به تکی را در محوطه جریمه به‌دست آورد و مدافع نفتی‌ها با تکل از پشت استثنایی این موقعیت را خنثی کرد و توپ را در اختیار گرفت. سپس از همانجا بازیسازی را شروع کرد و طلایی‌پوشان به گل تساوی رسیدند. طیبی با این کارش یک گل برای تیمش نجات داد و پایه گذار گل تساوی نفت هم شد تا منصوریان دست پر مشهد را ترک کند.

دفاع راست:

فرزاد جعفری (هوادار):

خرید زمستانی موفق عنایتی برای هوادار، دومین گل خود را هم برای این تیم به ثمر رساند. وینگر خوزستانی هوادار که پس از پیوستن به تیم جدیدش، اولین گل خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را زده بود روز گذشته نیز موفق شد تک گل بازی هوادار – ذوب آهن را با شوتی بسیار زیبا به ثمر برساند. جعفری طی بازی‌های اخیر جزو مهره‌های ثابت عنایتی بوده و چهارشنبه نیز به‌عنوان یکی از بازیکنان فیکس تیمش مقابل ذوب آهن به میدان رفت و خلق کننده مهم‌ترین صحنه بازی در طول نود دقیقه به نفع تیمش بود تا یکی از یازده بازیکن منتخب هفته بیست و پنجم لقب بگیرد. او خوزستانی فوتبال بازی می‌کند و بی‌مهار است و انگار همیشه نیاز به مربی‌ای داشته که درکش کند. 

دفاع چپ:

پوریا آریاکیا(آلومینیوم)

حضور این بازیکن دونده و جنگنده در سمت چپ خط دفاعی آلومینیوم شرایطی به‌وجود آورد که نساجی در دو مسابقه پیاپی فینال جام حذفی و لیگ برتر نتوانست حتی یک موقعیت جدی از آن جناح به‌وجود بیاورد. پوریا آریاکیا که یکی از بهترین‌های پست خود در این فصل بوده، در دیدار دیروز مقابل نساجی بارها مانع از نفوذ بازیکنان حریف شد و پوشش خوبی هم پشت سر خود داشت تا یک نمایش مطمئن ارائه بدهد. آریاکیا در دقایق آخر دیدار با نساجی حضور در پست وینگر را هم تجربه کرد و در طول ۹۰دقیقه بارها با ارسال‌های خود خطرساز شد که هم‌تیمی‌هایش نتوانستند از آنها بهره ببرند.

هافبک‌ها:

مهدی مهدی‌پور(استقلال):

پس از یک تنبیه انضباطی و 45 دقیقه نیمکت نشینی برابر نساجی، مهدی مهدی‌پور در دیدار با سپاهان به ترکیب اصلی استقلال بازگشت. او در کنار زبیر نیک نفس یک بار دیگر زوج خط میانی آبی‌پوشان را تشکیل دادند اما مهدی‌پور نیز به مانند سایر هم‌تیمی‌هایش، در نیمه نخست برابر سپاهان اسیر حملات پردامنه میزبان شد. در نیمه دوم و با تغییراتی که مجیدی در خط میانی ایجاد کرد، مهدی‌پور به‌خوبی توانست در کنار سعید مهری مانع از شکل گیری حملات تیم محرم نویدکیا شود. در واقع هافبک اصفهانی آبی‌پوشان با غلبه بر جو استادیوم نقش جهان، مانع از درخشش هافبک‌های خلاق و تکنیکی میزبان شد به‌نحوی‌که در 45 دقیقه دوم، حمله چندان مهمی به روی دروازه حسینی شکل نگرفت. مهدی‌پور در این دیدار مهم و دشوار توانست با 5 عملکرد دفاعی موفق و 88 درصد دقت پاس، روز خوبی را در نیمه دوم سپری کند و از خوب‌های استقلال در این بازی بود.

آیاندا پاتوسی (فولاد):

در شبی که فولاد هواداران خود را کنارش می‌دید، بازیکنان این تیم روحیه گرفته و خستگی رقابت‌های سنگین آسیایی را به فراموشی سپردند. چهره شاخص تیم نکو در بازی با گل گهر، آیاندا پاتوسی بود. ستاره آفریقایی فولاد در بازی شب گذشته بسیار سرحال بود. او در متن اکثر کارهای تهاجمی فولاد قرار داشت و با حرکات تکنیکی خود بارها بازیکنان گل گهر را به دردسر انداخت. او که دوباره به روزهای اوج خود برگشته تک گل فولاد را با تیزهوشی و سرعت وارد دروازه فروزان هم کرد تا به تاثیر واقعی حضور ایبای گومز در اردوی فولاد پی ببریم. بازیکنی که پاتوسی را بیدار کرد!

وینگرها:

مهدی هاشمی‌نژاد (نفت مسجد سیلمان) :

وینگر فصل گذشته تیم ملوان برای دومین هفته متوالی در امر گلزنی به کمک تیم نفت مسجد سلیمان آمد اما این‌بار گلش یک امتیازی بود. او روی یک ارسال خوب از سوی مجید عیدی، به‌خوبی به داخل زد و با یک ضربه بغل پا دروازه تیم تراکتور را باز کرد تا نتیجه بازی برابر شود. بعد از این گل تیم نفت می‌توانست گل برتری را هم به ثمر برساند اما دیگر بازیکنان به مانند مهدی هاشمی‌نژاد چارچوب دروازه را خوب ندیدند و در نهایت بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. این یک امتیاز بهتر از عدم کسب امتیاز در بازی با تراکتور بود و هم‌چنان امیدهای نفت را برای بقاء در جدول بازی‌ها حفظ کرد. مهدی هاشمی‌نژاد با کسب 4 امتیاز برای نفت در دو هفته اخیر تاثیرگذارترین شاگرد رضا مهاجری بود.

سید‌محمد حسینی (سپاهان):

در مسابقات بزرگ همیشه از سیدمحمد حسینی بازی‌های خوبی دیدیم. او روز گذشته می‌توانست عامل برتری کامل تیمش مقابل استقلال باشد اگر در لحظه پنالتی این خطا را بیرون از محوطه جریمه از سید‌حسین حسینی می‌گرفت. او که با فرار و زدن به قلب دفاع موقعیت تک گل تیمش در دیدار مقابل استقلال را فراهم کرد، در اغلب لحظات بازی موی دماغ جعفر سلمانی مدافع چپ آبی‌ها بود که البته خود او نیز یک بازیکن تیزچنگ است که تک گل استقلال را با پاسی تماشایی روی سر محمد دانشگر کاشت. حسینی که بازیکن مورد علاقه فرهاد مجیدی نیز هست، پیش چشمان فرهاد نمایشی از تکنیک و سرعت را ارائه داد تا امیدبخش هواداران سپاهان در بازی‌های آینده باشد.

مهاجمان:

حامد پاکدل (پرسپولیس): 

مهاجم شماره ۴۰ پرسپولیس که در اکثر بازی‌های این فصل نیمکت نشین بوده حالا با زدن پنجمین گل فصل خود به دومین گلزن برتر پرسپولیس در این فصل تبدیل شد. پاکدل در این بازی تنها ۶۰ دقیقه بازی کرد اما حرکات هوشمندانه‌اش به خصوص در صحنه گل سبب شد سرخ‌ها خیلی زود پیش بیفتند. گل تک‌ضرب او با پای چپ در دقایق ابتدایی برنامه خودروسازان را به هم ریخت. پاکدل در این بازی دو پاس کلیدی داد و تنها دو پاس اشتباه داشت. او همچنین از تک شوت خود به سمت چارچوب گل ساخت تا با دقت بالا و بازی زیرکانه‌اش در تیم منتخب ورزش سه جای داشته باشد. پاکدل می‌تواند در پنج بازی حساس باقی‌مانده با ادامه این روند سرنوشت فوتبالی خود را تغییر دهد و در اسکواد فصل بعد سرخ‌ها نیز قرار بگیرد.

گادوین منشا (مس رفسنجان):

هنوز مشخص نیست که چرا گادوین منشا در فوتبال ایران تبدیل به یک فوق ستاره در ابعادی که همیشه آقای گل باشد نشده است که شاید این مسئله به طبیعت و روحیه او بازمی‌گردد و الا از نظر تکنیکی، قدرت ضربه زنی، هوش بازی و سایر موارد منشا قطعا یکی از ممتازترین‌هاست؛ بازیکنی که در دیدار مقابل فجرسپاسی یک پاس گل داد و با یک گل تماشایی راه پیروزی در این بازی حساس و بسیار دشوار را هموار کرد. شوت منشا در نیمه دوم بازی مس مقابل فجر یکی از زیباترین گل‌های این هفته و یکی از بهترین شوت‌های کل لیگ بود؛ پاداشی بر اعتماد ربیعی به این خرید نیجریه‌ای و پرسابقه در فوتبال ایران.