در آستانه بازی پرسپولیس و ذوب آهن، شایعات و حملات در فضای مجازی نسبت به کادرفنی سبزپوشان اصفهانی بالا گرفته است.

هت‌تریک تارتار مقابل پرسپولیس علیه حملات اینستاگرامی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و ذوب آهن در حالی به مصاف هم خواهند رفت که سرخپوشان پایتخت برای نزدیک شدن به رقیب خود در راه قهرمانی، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز خواهند داشت و از آن طرف ذوب آهن برای بازپس‌گیری رتبه تک‌رقمی‌اش پای به زمین خواهد گذاشت.

بازی رفت این دو تیم با برتری پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به پایان رسید و همین نتیجه کافی بود تا موجی از حملات در فضای مجازی نسبت به مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن و بازیکنان این تیم آغاز شود؛ حملاتی با این مضمون عجیب که ذوبی‌ها باتوجه به اینکه سرمربی‌شان پیش‌تر بازیکن و مربی پرسپولیس بوده، تلاشی برای جلوگیری از شکست انجام نداده است.

فارغ از اینکه هرگز سندی درباره چنین ادعاهایی در فوتبال ایران مطرح نشد، ذوب آهن در همان مسابقه فرصت‌های بسیار خوبی برای گلزنی داشت و در نهایت نیز پرسپولیس یکی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در مجموع عملکرد ذوب آهن به عنوان یک تیم میانه جدولی قابل قبول بود.

با این حال نکته جالب در مورد مهدی تارتار این است که او در سالهای اخیر با وجود عملکرد پرفراز و نشیب، سه بار توانسته پرسپولیس را شکست دهد که در یک مورد، برتری با نفت مسجدسلیمان برابر شاگردان گابریل کالدرون، باعث شد تا هواداران پرسپولیس برای اولین بار شعار «حیا کن، رها کن» علیه سرمربی آرژانتینی خود سر بدهند.

دو پیروزی دیگر تارتار به حضور او در گسترش فولاد تبریز و همچنین داماش برمی‌گردد؛ شاگردان او در گسترش موفق شدند با پیروزی برابر تیم علی دایی، قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند و مسیر سرخپوشان را به سمت جایگاه دومی کج کنند. در داماش نیز در حالی که تیمش 2-1 از حریف پیش بود، شعار تند هواداران پرسپولیس باعث شد تا داور بازی را نیمه کاره بگذارد و در نهایت کمیته انضباطی حکم به نتیجه 3-0 داد.

نکته جالب اینکه از زمان ورود برانکو ایوانکوویچ و لیگ پانزدهم، هیچ تیمی از بین مدعیان نتوانسته سه بار پرسپولیس را در لیگ برتر شکست دهد:

* هماوردی پرسپولیس با تراکتور: 7 برد، 4 مساوی، یک باخت

* هماوردی پرسپولیس با سپاهان: 5 برد، 6 مساوی، 2 باخت

* هماوردی پرسپولیس با استقلال: 5 برد، 7 مساوی، 2 باخت

* هماوردی پرسپولیس با فولاد: 10 برد، 3 مساوی، یک باخت

به عبارتی از زمان ورود برانکو ایوانکوویچ به ایران و اوج‌گیری پرسپولیس که در ادامه با حضور کالدرون و گل‌محمدی نیز ادامه یافت، حتی مدعیان نیز عملکرد چندان خوبی مقابل پرسپولیس نداشتند.

با این حال تارتار که توانسته 9 امتیاز برای ذوب آهن بیشتر امتیاز بگیرد و خیال سبزپوشان اصفهانی را برخلاف فصول اخیر از بقا در لیگ برتر راحت کند، حالا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با چهارمین برد مقابل پرسپولیس، توانایی‌اش را به هواداران این تیم نشان دهد؛ همان مسیری که علی دایی (راه آهن و سایپا)، یحیی گل‌محمدی (نفت تهران) و افشین قطبی (فولاد) نیز طی کردند.