ستاره ملی‌پوش پرسپولیس در موقعیتی قرار دارد که پیش از این مهدی مهدوی کیا پشت سر گذاشته و در نهایت دیسک خود را در بیمارستانی در آلمان تحت عمل جراحی قرار داد.

آخرین خبر از مصدومیت امیری؛ جام جهانی آری یا نه؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یکی از خبرهای بد برای پرسپولیس در حاشیه دیدار مقابل ذوب آهن مصدومیت وحید امیری و انتقال این بازیکن با آمبولانس به بیمارستان در تهران بود. وحید امیری که پیش از این در اردوی تیم ملی آسیب دیدگی‌اش عود کرده بود، در شرایطی که به نظر می‌رسید همانند 4 سال اخیر با استراحت بیشتر، این مصدومیت را پشت سر خواهد گذاشت، برابر ذوب آهن به میدان رفت تا اکنون مجبور به عمل جراحی پیش از پایان فصل شود.

برخلاف اظهاراتی که طی روزهای اخیر حول مصدومیت وحید امیری در اردوی تیم ملی شکل گرفته است، بهتر است این نکته را بدانید که این مصدومیت از ناحیه دیسک کمر حدودا 4 سال است که وینگر ملی‌پوش پرسپولیس را عذاب می‌دهد.

این عارضه البته از چهار سال پیش که آغاز شد به شدت روزهای کنونی نبود و در آن مقطع این بازیکن با مشورتی که گرفت، بیشتر با تقویت عضلات، فیزیوتراپی و کنترل روی فشار روی کمر، توانسته بود بخشی از این درد و مصدومیت را کنترل کند.

امیری در تمام روزهای اردوی کره همینطور تمرین کرد و درشرایطی که کادر فنی قصد داشت از او در ترکیب نهایی استفاده نکند او شب بازی به اسکوچیچ اعلام کرد که می‌تواند در این بازی حضور داشته باشد.

با این حال شاید بخشی از ادعای کادرفنی پرسپولیس در خصوص این موضوع درست باشد؛ وحید امیری طی این فصل خصوصا با توجه به فشاری که از حیث فشردگی بازی‌ها متحمل شده و البته عدم استراحت در بازی آخر مقابل ذوب آهن که منجر به فشار غیرطبیعی به دیسک وی شده، دچار عارضه فتق دیسک شده است.

مشکل دیسک کمر اما اتفاقی نادر در بین ورزشکاران و خصوصا فوتبالیست‌ها محسوب نمی‌شود؛ پیش از این مهدی مهدوی کیا کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس چهره نام آشنایی است که با این عارضه مواجه بود و در نهایت نیز مجبور شد در آلمان تحت عمل جراحی قرار گیرد و بعد از آن نیز مدتی دوران حرفه‌ای فوتبال خود را دنبال کرد.

مهدوی کیا البته مثل وحید امیری با این بیماری به مدت طولانی مماشات نکرد. او بعد از اینکه در مقطعی 4 ماهه عارضه دیسک کمرش به شکلی پیش رفت که انجام هرگونه تمرینی را از او سلب کرده بود، با حضور در آلمان در بیمارستانی در شهر بن تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

مهدوی‌کیا در آن مقطع در توضیح شرایط خود اینطور توضیح داده بود: حدود چهار ماهی بود که این مشکل را در دیسک کمر داشتم و از مسابقات و تمرینات دور بودم. سعی کردم تا بدون عمل کار را دنبال کنم که نشد و در نهایت تصمیم گرفتم در کلینیکی در بن آلمان و زیر نظر پروفسور نعمتی تحت عمل جراحی قرار گیرم. در کشور آلمان جراحان خوبی از کشور ایران داریم. یک ماه و نیم پیش در خدمت پروفسور سمیعی بودیم و بعد از آن پروفسور نعمتی. من آن مقطع البته به دلیل اینکه درد زیادی نداشتم تمرین کردم و در دیدارهای دوستانه هامبورگ هم حاضر شدم. بعد از آن راهی آلمان شدم تا زیر نظر دکتر نعمتی تحت عمل جراحی قرار بگیرم. 

یک مصدومیت مشابه باعث شد مهدی مهدوی‌کیا ستاره آن روزهای فوتبال ایران دوران آماده سازی برای جام جهانی 2006 را از دست بدهد تا در آن تورنمنت کمی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شود

سه روز حضور در بیمارستان و دو هفته فیزیوتراپی بعد از ترخیص از جمله اقداماتی بود که مهدوی کیا در آن مقطع دنبال کرده بود. 

مهدوی کیا البته در آن مقطع از قراردادش با هامبورگ آلمان دو فصل دیگر باقی مانده بود و او تا سال 2004 با این تیم قرارداد داشت اما شرایط بعد از عمل به شکلی برای وی پیش رفت که او توانست تا سال 2007 و با تمدید مجدد قرارداد کار را دنبال کند.

مهدوی کیا در این عمل جراحی بخشی از دیسک خود را خارج کرد اما در مورد وحید امیری باید منتظر ماند و دید پزشکان چه راهکاری را در نظر خواهند داشت. مورد اول این است که آیا در خصوص امیری بخشی از دیسک وی خارج خواهد شد یا اینکه به طور کامل باید دیسک او تخلیه شود. مساله ای که مشخص کننده دوران نقاهت او خواهد شد.

نتیجه بازی امیری در سئول به هیچ وجه خوب نبود. یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های ملی وحید و تشدید مصدومیت او

دیگر مساله در خصوص وحید امیری که طی ساعات اخیر شایعات زیادی را به دنبال داشته مربوط به آینده فوتبالی این ستاره 34 ساله و ملی‌پوش است. امیری که در ابتدای فصل با نظر سمیعی مدیرعامل وقت سرخپوشان قرارداد خود را به مدت سه فصل تمدید کرده، اکنون در شرایطی به سر می‌برد که شایعات حول آینده فوتبالی او به بالاترین حد رسیده است.

در نهایت باید در خصوص وحید امیری این موضوع را گفت که اگر شرایط جراحی به خوبی پیش برود و در ادامه در دوران نقاهت و فیزیوتراپی او به بهترین شکل کار را دنبال کند، نیازمند این خواهد بود که عضلات خود را با نظر کارشناسان به خوبی تقویت کرده تا مشکلی برای ورزش حرفه‌ای نداشته باشد. دوران نقاهت وحید امیری بسته به نوع جراحی‌اش، اگر قسمتی از دیسک برداشته شود به مدت یک ماه و اگر تمام دیسک تخلیه شود به مدت سه ماه، خواهد بود.

در شرایطی که علیرضا حقیقت، پزشک باشگاه پرسپولیس هنوز اظهارنظری در خصوص وضعیت این بازیکن نداشته و ترجیح داده با توجه به حساسیت موضوع پاسخگوی اصحاب رسانه نباشد، دکتر شهاب پزشک تیم ملی شایعات را درباره آینده این بازیکن به این شکل و به صورت کوتاه پاسخ داده است: باتوجه به شرایط امیری می‌گویم این بازیکن به جام‌جهانی می‌رسد.

موقعیت ناراحت کننده و جدید. دیسک کمر امیری بیرون زد و او دیگر قادر به حرکت نبود. شاید او نباید در این بازی مورد استفاده قرار می‌گرفت.