اتلتیکو با پیروزی ۲-۰ مقابل الچه، حضورش در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان را قطعی کرد.

صعود اتلتیکو به چمپیونز لیگ قطعی شد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که سویا با مساوی مقابل مایورکای قعر جدولی دو امتیاز حساسی را از دست داده بود، اتلتیکو مادرید فرصتی طلایی برای صعود به رده سوم پیدا کرد و با غلبه بر حریف امشب خود از سویا سبقت گرفت.

در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل 22-2021 قهرمانی رئال مادرید در لالیگا قطعی شده و بارسا هم شانس زیادی برای ایستادن در پله دوم دارد. در این میان اما رقابت نزدیکی بر سر رتبه سوم شاهد هستیم. این رقابت در پایان هفته سی و ششم به سود یاران سیمئونه به پایان رسید.

یاران سیمئونه که هفته گذشته با یک گل در دربی مادرید به پیروزی رسیدند، امشب با گل‌های کونیا (28) و رودریگو دی پائول (62) از سد میزبان رده چهاردهمی خود گذشتند تا صعود خود به لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کنند.

با رقم خوردن این نتیجه، اتلتیکو مادرید 67 امتیازی شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به سویا راهی رده سوم جدول رده بندی لالیگا شود. بالاتر از اتلتیکو، تیم بارسلونا با 72 امتیاز حضور دارد و رئال هم با 81 امتیاز و یک بازی کمتر، قهرمانی خود را قطعی کرده است. 

دیدار هفته آینده سویا و اتلتیکو در مادرید می‌توانند سرنوشت رتبه سوم را یک هفته پیش از پایان فصل تعیین کنند. شکست در این دیدار شاید سهمیه سویا را به خطر بیاندازد ولی شاگردان ال چولو هیچ خطری از این بابت را احساس نخواهند کرد.