پیشکسوت باشگاه استقلال یکی از حاضرین در مراسم تقدیر از برترین‌های قرن ورزش ایران بود.

طباطبایی: استقلال به لطف آرامش دارد جام می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 
‌به گزارش "ورزش سه" هادی طباطبایی دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری مراسم معرفی برترین‌های قرن ورزش ایران گفت: مراسم بسیار خوبی برگزار شده، آن‌چیزی که در ورزش ما همیشه درباره آن صحبت می‌شود، در کنار بُعد قهرمانی که در مقطع کوتاهی از زندگی آدم می‌آید و می‌گذرد و برای یک ورزشکار به سرعت به پایان می‌رسد، آن چیزی که اهمیت دارد دوران بعد از ورزش قهرمانی است. این‌که یادی از آن‌ها شود و بسیار ارزشمند است و کاری که می‌شود در سال جدید و قرن جدید رخ داد، کاری ارزشمند بود و شاید پایه‌گذار این باشد که ما بیشتر به قهرمانان‌مان و کسانی که نیازمند احترام هستند توجه داشته باشیم.

وی افزود: در کنار این مسائل، از کسانی که افتخارآفرینی هم داشته‌اند، تقدیر می‌شود و هم‌چنین یادآوری می‌شود از جامعه ورزشی که زمانی مردم ما با بردها و پیروزی‌هایشان لبخند می‌زدند و با شکست‌هایشان اشک می‌ریختند، این نشان‌دهنده آن است که همیشه در اذهان عموم جامعه باقی می‌مانند.

طباطبایی در واکنش به وضعیت استقلال گفت: امسال استقلال نسبت به چند سال گذشته سال متفاوتی را پشت سر گذاشت، اتفاق خاصی هم رخ نداد که بگوییم چیز عجیبی بود؛ استقلال در فصل جاری فقط به‌واسطه آرامشی که در آن به‌وجود آمد، توانست موفق شود و بازیکنان، کادرفنی و مدیریت در یک آرامشی کار خودشان را دنبال کردند و طرفداران هم آرامش بیشتری داشته باشند و همین آرامش باعث موفق استقلال شد.

هادی طباطبایی ادامه داد: در سال‌های گذشته استقلال مورد خیلی ناملایمتی‌ها قرار گرفت و من خیلی راجع آن صحبت کردم و نیاز به بازگو کردن آن نیست، ولی در همان سال‌ها هم نگاه کنیم، با تمام کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها استقلال همیشه در کورس بود و جزو تیم‌هایی بود که نتیجه می‌گرفت ولی آرامشی که به‌وجود آمد، باعث شد استقلال نتایج خیلی خوبی بگیرد و امیدوارم که این چند بازی آخر را هم با پیروزی پشت سر بگذارد و بتواند بدون شکست این فصل را با قهرمانی به پایان برساند.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره فشارهای وارده به بازیکنان استقلال توضیح داد: دو آیتم تعیین‌کننده در 4 بازی پایانی استقلال مهم است؛ این‌که استقلالی‌ها به قهرمانی نزدیک هستند و آن‌چیزی که تعیین‌کننده قهرمانی است، خود استقلالی‌ها هستند؛ این یک بُعد قضیه است و از طرف دیگر هم استقلال خوشبختانه تا الان باخت نداشته و همین هم مزید بر علت می‌شود و از طرفی به دنبال کسب امتیازات و قهرمانی زودهنگام هستند و از طرفی هم رکورد نباختن را ادامه بدهند و تا پایان فصل آن را حفظ کنند و همه این‌ها باعث فشار مضاعف بر تیم می‌شود.

هادی طباطبایی در واکنش به وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: اتفاقاتی که امروزه در فوتبال‌مان می‌بینیم، برای امروز نیست؛ از گذشته تا به حال فوتبال‌مان به سمت و سویی رفته که امروز ما این مسائل را می‌بینیم؛ یعنی در یکی دو دهه گذشته، فوتبال ما خیلی مطلوب نبود که بخواهیم بگوییم شرایط مطلوبی داشتند. حتی زمانی‌که فدراسیون آرامش داشت، ما تدارک خوبی برای تیم ملی نداشتیم و امسال هم که شرایط خاصی برای تیم ملی به‌وجود آمده است.

وی افزود: آن‌چیزی که من از فوتبال می‌فهمم این است که ما همیشه دنبال افتادن اتفاقی هستیم و بعد از آن فکر می‌کنیم؛ این‌که بخواهیم دوراندیشی کنیم و نگاه بلندمدت داشته باشیم، وجود ندارد. ما می‌دانستیم تیم‌مان در این گروهی که قرار دارد و نیمی از مسابقات را پشت سر گذاشتیم، تقریبا برای همه صعود مسجل بود و باید زودتر از این‌ها برای فوتبال ملی کشورمان برنامه‌ریزی می‌کردیم که امروز دغدغه بازی ‌تدارکاتی را نداشته باشیم و این‌که اگر در فدراسیون تغییراتی انجام شود، وضعیت تیم ملی چه می‌شود.

طباطبایی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: از آن‌جایی که ما دچار روزمرگی در فوتبال‌مان هستیم، این اتفاقات که می‌افتد بیشتر دچار مشکلات در فوتبال‌مان می‌شویم؛ اگر برنامه مدونی در سالیان گذشته برای این جام جهانی داشتیم، قطعا طبق آن برنامه کارمان پیش می‌رفت و این مسائل نشان‌دهنده این است که این مشکلات برای امروز نیست، مشکلاتی است که عمق بیشتری دارد.