سید حسین حسینی، کاپیتان دوم استقلال آخرین بازمانده از نسلی است که در سال 1392 جام قهرمانی لیگ برتر را در آغوش کشید.

 شاید این را درباره بهترین گلر لیگ نمی‌دانستید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی با برد مقابل فولاد در اهواز، در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی اش را در رقابت ها قطعی کرد که از آخرین قهرمانی این تیم 9 سال می‌گذشت. 

آبی های پایتخت آخرین بار در فصل 91-92 با هدایت امیر قلعه‌نویی و در حالی که فرهاد مجیدی کاپیتانی آن تیم را برعهده داشت، جام قهرمانی لیگ را بالای سر برده بودند و حالا بعد از 9 سال اینبار بازهم با فرهاد مجیدی که البته حالا در کسوت سرمربی حضور دارد طعم شیرین قهرمانی را چشیدند.

با وجود آنکه فرهاد مجیدی از تیم قهرمان سال 92 در تیم کنونی استقلال به عنوان سرمربی حضور دارد، اما یک بازیکن وجود دارد که از آن زمان تاکنون در ترکیب استقلال بازی کرده و حالا یکی از نفرات باتجربه آبی ها محسوب می‌شود؛ سیدحسین حسینی.

تیم پرستاره آن روزهای استقلال البته بازیکنان جوان و آینده داری را نیز به همراه داشت که یکی از آنها سیدحسین حسینی است. گلر جوان 9 سال پیش استقلال حالا به دروازه‌بانی باتجربه و پخته تبدیل شده که نقشی ویژه در قهرمانی فصل 1400-1401 آبی ها داشته است.

**از 90 تا 1400؛ یک دهه تلاش

سیدحسین حسینی را می‌توان مظهر تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف بزرگ دانست. دروازه‌بان شیرازی استقلال اواسط سال 90 از تیم های پایه استقلال راهی تیم بزرگسالان شد و توانست خیلی سریع توانایی هایش را نشان بدهد و نامی برای خودش در لیگ برتر دست و پا کند.

حسینی در شرایطی که 19 سال بیشتر سن نداشت، اولین بار در سال 90 به تمرینات بزرگسالان استقلال رفت وخیلی سریع توانست اعتماد امیر قلعه‌نویی سرمربی آن روزهای این تیم را جلب کند و یکی از 3 دروازه بان اصلی آبی ها لقب بگیرد. استارت روند روبه پیشرفت حسینی از همان روزها شروع شد.

گلر جوان آن روزهای استقلال آنقدر خوش درخشید که حتی امیر قلعه‌نویی و پیشکسوتان استقلال را بر آن داشت تا از او به عنوان یک ذخیره مطمئن برای مهدی رحمتی در ترکیب یاد کنند.

**خدمت سربازی باعث دوری از استقلال نشد

معمولا بازیکنانی که برای خدمت سربازی از استقلال و پرسپولیس جدا می‌شوند،‌برای بازگشت به این دو تیم کار سختی در پیش خواهند داشت. برای سیدحسین حسینی هم این اتفاق افتاد و او در فصل 93-94 و 94-95 برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان انزلی شد. ملوان آن روزها در لیگ برتر حضور داشت و همواره تقابل های حسینی با استقلال برای طرفداران این تیم هیجان انگیز بود. درخشش حسینی در ترکیب ملوان باعث شد تا محبوبیتش نزد هواداران بیشتر شود و در نهایت با پایان خدمت سربازی او خیلی زود به استقلال برگردد؛ با این تفاوت که دیگر او یک دروازه بان جوان نیست که به ذخیره بودن عادت داشته باشد. 

حسینی در شرایطی به استقلال برگشت که دو سال در ترکیب ملوان در لیگ برتر بازی کرده و تجربه خوبی به دست آورده بود. طبیعی است در این شرایط او ادعای حضور در ترکیب استقلال را داشته باشد.

**بازگشت به استقلال و رقابت حساس با مهدی رحمتی

سرمربیگری علیرضا منصوریان در فصل 95-96 در استقلال همزمان شد با بازگشت سیدحسین حسینی آماده از ملوان انزلی. از همان ابتدا مشخص بود که سیدحسین اینبار با توپ پر آمده و رقیبی جدی برای مهدی رحمتی آماده آن روزها محسوب می‌شود. رحمتی هم می‌دانست کوچک‌ترین لغزشی از سوی او باعث فیکس شدن حسینی می‌شود.

در نهایت اواخر فصل با محرومیت انضباطی مهدی رحمتی بعد از دربی جنجالی و برخی اختلافات پیش آمده، سیدحسین حسینی فیکس استقلال شد و در 8 مسابقه پیراهن تیمش را برتن کرد. رقابت حسینی و رحمتی برای حراست از قفس توری استقلال سال بعد هم ادامه یافت و اینبار علیرضا منصوریان کمتر به مهدی رحمتی اعتماد می‌کرد و سیدحسین حسینی در اکثر مسابقات فصل برای استقلال به میدان رفت.

حتی با جدایی منصوریان در میانه راه و حضور وینفرد شفر هم اکثرا حسینی فیکس بود. در آن سال استقلال جام قهرمانی حذفی را به دست آورد اما در لیگ برتر رتبه‌ای بهتر از سومی به دست نیاورد.

این رقابت در فصل 97-98 نیز ادامه داشت و حسینی و رحمتی به تناوب در مسابقات حضور پیدا می‌کردند. در پایان این فصل اما رحمتی از استقلال رفت و حسینی رسما گلر شماره یک استقلال لقب گرفت.

**رقابت دوباره اینبار با مظاهری

یکی از پرچالش ترین فصول دوران بازی سیدحسین حسینی لیگ بیستم بود؛ جایی که با تصمیم مدیران وقت باشگاه استقلال رشید مظاهری به این تیم پیوست و یک رقابت جدی میان این دو دروازه بان شکل گرفت. در اکثر مسابقات فصل گذشته که با سرمربیگری استراماچونی شروع شد و با فرهاد مجیدی خاتمه یافت، مظاهری درون چارچوب بود اما حسینی بدون آنکه حاشیه ای درست کند، در اواخر فصل به ترکیب استقلال برگشت و تا پایان مسابقات فیکس این تیم بود. عملکرد خوب او در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی های آخر لیگ و جام حذفی باعث شد تا هواداران به اوج دوباره این دروازه بان باسابقه امیدوارتر شوند.

**اوج آمادگی و بازگشت به تیم ملی

در نهایت حسینی امسال در مرز 30 سالگی نشان داده که یک گلر آماده و باتجربه محسوب می‌شود. او در فصل جاری لیگ برتر با گذر از روزهای سخت و دشوار طی سالیان گذشته به یک دروازه بان مطمئن تبدیل شده و آمار او به خوبی میزان تاثیرگذاری اش در قهرمانی استقلال را نشان می‌دهد. دروازه بان شماره یک استقلال تا اینجای فصل در 23 بازی پیراهن استقلال را برتن کرده و 15 بار دروازه اش را بسته نگه داشته که از این حیث بهترین دروازه بان لیگ برتر محسوب می‌شود و در آستانه کسب دستکش طلایی مسابقات قرار گرفته است. بی تردید حسینی با این عملکرد خوب یکی از گزینه های اصلی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیز خواهد بود. 

همه رقبایی که سیدحسین کنار زد

حسینی در مجموع 9 فصلی که برای استقلال به میدان رفته، دروازه بان های زیادی را کنار خود دیده است. او اما با صبر و تلاش زیاد در همه این سالها در راستای رسیدن به هدفی که داشت همه کار کرد. در این سالها علاوه بر مهدی رحمتی که رقیب همیشگی اش محسوب می‌شد، دروازه بان هایی مثل رشید مظاهری، حسین پورحمیدی(گلر فعلی آلومینیوم)، هادی زرین‌ساعد، هادی ریش اصفهانی، لیام ردی،‌ ارشیا بابازاده و ... را با تلاش و کوشش کنار زد و حالا به جایگاهی رسیده که فرهاد مجیدی وقتی وریا غفوری در ترکیب اصلی نیست، با خیال راحت بازوبند کاپیتانی استقلال را به او می‌سپارد.

 سومین جام استقلالی برای آخرین بازمانده

حسینی که در 21 سالگی‌اش به اولین جام قهرمانی با استقلال در لیگ برتر رسید، حالا بعد از 9 سال بار دیگر این جام را لمس خواهد کرد. او آخرین بازمانده از تیم قهرمان 92 است که البته در این سال‌ها یک جام قهرمانی حذفی را نیز با استقلال به دست آورد. دروازه بان شماره یک استقلال با وجود کسب 3 جام در این سال‌ها اما با توجه به شرایطی که دارد، حالا حالا ها می‌تواند در ترکیب این تیم خوش بدرخشد و توانایی های فنی خود را به نمایش بگذارد.