علی رغم مشخص شدن تکلیف 2 تیم سقوط کننده به لیگ دو، رقابت نزدیکی برای تعیین سرنوشت تیم سوم وجود دارد.

آمار عجیب و باورنکردنی در لیگ دسته اول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، برخلاف فصول گذشته که رقابت تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر نزدیک و جذاب دنبال می‌شد، در فصل جاری تیم‌های مس کرمان و ملوان بندرانزلی توانسته‌اند فاصله مطمئنی با رقبای‌شان ایجاد کنند و بخت اول صعود هستند و دیگر رقبا شانس کم‌رنگی برای رسیدن به لیگ برتر دارند.

هر چه در بالای جدول کورس رقابتی وجود ندارد، در قعر جدول برای سقوط به لیگ دو تیم‌ها رقابت نزدیکی باهم دارند؛ بعد از مسجل‌شدن سقوط دو تیم بحران‌زده ماشین‌سازی و شاهین شهرداری بوشهر، حالا روی کاغذ 12 تیم خطر سقوط به لیگ دو را احساس کرده و احتمال دارد نام‌شان به عنوان سومین تیم سقوط کننده به لیگ دو به ثبت برسد!

رایکا بابل با 32 امتیاز فعلاً در منطقه خطر است و شاگردان پیروز قربانی 4 هفته سرنوشت‌ساز را در پیش دارند؛ ویستاتوربین و سایپا با 35 امتیاز بالاتر از رایکا برای بقا می‌جنگند و استقلال ملاثانی با پیروزی شب گذشته کمی از منطقه خطر فاصله گرفت اما آن‌ها هم با 36 امتیاز کماکان خطر سقوط را احساس می‌کنند.

قشقایی شیراز با 37 امتیاز، شمس آذر قزوین و شهرداری همدان با 38 امتیاز، شهرداری آستارا و استقلال خوزستان با 39 امتیاز، مس شهربابک با 41 امتیاز، خوشه طلایی ساوه با 42 امتیاز و پارس جنوبی جم با 44 امتیاز حداقل روی کاغذ احتمال سقوط‌شان مطرح است تا 4 هفته پایانی لیگ یک با توجه به فاصله کم تیم‌ها در کورس بقا، در اوج حساسیت و هیجان دنبال شود.

گفتنی است که در این بین تقابل‌های 6 امتیازی همچون مصاف رایکا-سایپا که در هفته سی و دوم برگزار خواهد شد می‌تواند در تعیین سرنوشت تیم سقوط کننده به لیگ دو بسیار حائزاهمیت باشد.