رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی ۵۰ ساله‌ای که با معرفی خود با عنوان‌های مختلف از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، خبر داد

دستگیری مرد هزار چهره
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی ۵۰ ساله‌ای که با معرفی خود با عنوان‌های مختلف از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری مردی ۵۰ ساله‌ای که از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، گفت: دوم اسفند سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به پلیس شکایت خود را از یک مرد میانسال به اتهام سرقت ثبت کرد. 

وی عنوان کرد: زن جوان در طرح شکایت خود گفت :«مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم که خود را فردی نیکوکار معرفی کرد و ادعا کرد سرپرستی کودکان بی سرپرست را بر عهده دارد و در یکی از ارگان های معتبر دولتی مشغول به کار می باشد و می تواند مشکلاتم را حل نماید. این مرد به این طریق اعتماد من را جلب کرد و یک روز به بهانه فروش وسایل خانه اش من را به خانه ای برد اما در خانه مرا با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش کرد.»

لطفی افزود: در بررسی های انجام شده توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مشخص شد که شکایت های مشابهی از این متهم به ثبت رسیده است .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ  اظهار داشت: در بررسی ها مشخص شد متهم بعد از شناسایی طعمه های خود که اغلب بانوان بودند خود را مامور پلیس، مامور اطلاعات یا کارشناس دادگستری معرفی کرده و از این طریق اقدام به سرقت به شیوه بیهوشی و کلاهبرداری می کند.

این مقام ارشد انتظامی در توضیح نحوه دستگیری این متهم گفت: این متهم در اواخر فروردین ماه در شهر پرند شناسایی شد و طی یک عملیات پلیسی سریعاً دستگیر شد.

وی افزود: متهم بعد در اعترافاتش به کارآگاهان اظهار کرد، ۷ سال کارمند یک اداره دولتی بودم. اما با همسر اولم مشکل پیدا کردم به خاطر شکایت او به زندان افتادم و از هم جدا شدیم. بعد به خاطر سوءپیشینه از محل کار اخراج شدم. بعد از بیکار شدن به شبکه هرمی گلدکوئیست پیوستم و به افراد زیادی بدهکار شدم. برای همین سر راه زنان قرار می گرفتم و از آنها کلاهبرداری می کردم.»

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با توجه به دستگیری و اعتراف صریح متهم به جرم خود، تاکنون ۲۰ مال باخته،  متهم را شناسایی کرده اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.