رییس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

ماموریت رییس جمهور به سازمان محیط زیست و وزارت امورخارجه برای حل مشکل گرد و غبار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی‌ها و گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور بویژه استان خوزستان، اظهار داشت: حل ریشه ای این موضوع نیازمند همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است.

بر همین اساس رییس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تأمین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در کالاهای اساسی را راهبردی دانست و اظهار داشت: در کنار کارهای روزمره نباید از اقدامات اساسی و زیربنایی غفلت شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: تولید یک مسأله اساسی و زیربنایی است و با تقویت تولید داخلی باید ظرف چند سال آینده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خودکفایی برسیم تا نیازمند دیگر کشورها نباشیم.

رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم اتقان و همه ‌جانبه‌گرایی در تصمیمات گفت: تمام ارکان دولت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها همه جوانب را بسنجند تا تصمیمات دقیق و قابل اجرا اتخاذ شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تبیین دقیق و جامع برنامه دولت در خصوص توزیع عادلانه یارانه‌ها برای آحاد مردم در مقابل طرح برخی شبهات اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی و تیم اطلاع‌رسانی دولت و دستگاه‌های مرتبط، با تبیین موضوع گره‌های ذهنی مردم را باز کرده و به افکار عمومی و بازار آرامش ببخشند.