دلار در بازار متشکل امروز به ۲۵,۵۰۰ (بیست و پنج هزار و پانصد ) تومان رسید. امروز 28 اردیبهشت 1401، قیمت دلار از دیروز تغییر نکرد.

قیمت دلار ثابت شد! | قیمت دلار از امروز بدون تغییر خواهد  بود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار آمریکا امروز در بازار ایران تغییر محسوسی نداشت. قیمت دلار برخلاف روند چند ماه گذشته امروز ثابت ماند. قیمت دلار در بازار آزاد هم بدون تغییر بود. پیش بینی میشود قیمت دلار تا روزهای آینده تغییر نکند. قیمت دلار باتوجه به تصمیمات دولت ها، در ایران ممکن است تغییر کند.

قیمت دلار

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۵,۵۰۰ ۲.۰۰ ۰ ۱۱:۲۵
۲۵,۴۹۸ -۵۶.۰۰ -۰.۲۲ روز قبل
۲۵,۵۵۴ ۵۴ ۰.۲۱ ۲ روز پیش

علی صادقین،  کارشناس بازارهای مالی  در هفته گذشته گفته بود: دلار باتوجه به روند بازارساز در سیاست‌های گذشته نرخ نزدیک به ۲۸ هزار تومان را خط قرمز داشته است و مادامی که دلار نرخ ۲۸ هزار و ۳۰۰ هزار تومان را رد نکند به نظر من می‌تواند تا ۲۷ هزار ۸۰۰ تومان نیز کاهش داشت بنابراین باتوجه به اخبار سیاسی این روزها فعلا انتظار نوسانات شدیدی را ندارم و قیمت  دلار در همین محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ می‌تواند نوسان داشته باشد.

رئیس‌جمهور اعلام کرد مجلس تکلیف کرده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کنند؛ این موضوع هم روی سطح واقعی قیمت‌ها و قیمت کالاهای اساسی موثر است و مقداری آثار تورمی دارد؛ همانطور که در هفته‌های اخیر نیز داشته است. از این زاویه نیز نرخ ارز می‌تواند افزایش داشته باشد.

به‌ظور کلی همه شرایط به صورت واقعی نشان می‌دهد نرخ ارز رو به افزایش خواهد بود، هرچند که دولت تلاش می‌کند با کارهای رسانه‌ای این روزها نرخ ارز را رو به پایین نشان دهد. 

به باور بیشتر فعالان، سودگیری معامله گران، عرضه بازارساز و احتیاط در آستانه سفر انریکه مورا به ایران از عواملی بودند که در روز یک شنبه زمینه ساز برگشت تعادل به بازار ارز شدند. با این حال، این تعادل در دفعات گذشته در سطوح قیمتی پایین تر برقرار شده بود و بازار پس از یک دوره ثبات کوتاه مدت، بار دیگر با قدرت نمایی افزایشی ها مواجه شده بود. به نظر می رسد در شرایط فعلی نیز حداقل کاهشی ها دست بالاتر را در بازار ندارند و به واسطه شرایط تورمی و اخبار روزانه افزایش قیمت ها، انتظارات درباره رشد بیشتر دلار بالا رفته است.

در این شرایط، در صورتی که دلار به زیر محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان بازگردد، کمی انتظارات افزایشی تعدیل خواهد شد. با این حال، برای کاهش سطح انتظارات افزایشی در بلندمدت، بازار نیاز به مدیریت انتظارات دارد و حداقل در اوضاع کنونی، معامله گران احساس نمی کنند که سیاست گذار برنامه مشخصی برای عبور از مشکلات اقتصادی و تعدیل انتظارات را داشته باشد.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۵۴٩ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ٨١٣ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز معاملاتی گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۴۶٠ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ٧٠٠ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز افزایشی در حدود ٩٠ تومان را در قیمت خرید آن را نشان می‌دهد.

یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٣۴٠ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۵١ تومان برای فروش قیمت خورده است. آخرین قیمت روز معاملاتی گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٢٧٠ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۵٠ تومان برای فروش قیمت خورده بود که کاهشی نزدیک به ٧٠ تومان را در قیمت خرید این اسکناس نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ٧٠٩ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۴۵٣ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز معاملاتی گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ٧٠٧ تومان برای فروش و ٢۵ هزار و ۴۵١ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

روند قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات

در معاملات پشت خطی دیروز قیمت درهم در ساعاتی به ۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید اما در نهایت با ۷ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد. برخی از تحلیلگران معتقدند با قیمت یاد شده درهم احتمال رسیدن اسکناس آمریکایی به محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان وجود دارد.

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار بالای ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود. از طرفی هم قیمت دلار هرات بالای ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد که این امر  می تواند احتمال کاهش نرخ دلار در بازار امروز را ضعیف تر کند.

برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که دلار امروز بالای مرز مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود این امر می تواند زمینه ساز ورود خریداران به بازار شود.

ترس معامله گران از بازارساز

مذاکرات برجام هم همچنان در حالت توقف است و با  توجه به سیگنال های رسیده به نظر می رسد معامله گران نسبت به احیای برجام دچار شک و تردید شده باشند .

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به رفتار بازار ساز در گذشته می گفتند بازارساز نسبت به محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان حساس است و اجازه نخواهد داد که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت شود.