سرپرست تیم ملی شب گذشته اعلام کرد که مسابقه تدارکاتی با سنگال در ماه خرداد امکان پذیر نیست.

تیم ملی و برنامه عجیب آماده‌سازی‌اش!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که ۲۴ ساعت پیش تر حمید استیلی در گفت‌وگو با سردبیر ورزش سه از احتمال برگزاری این مسابقه و جایگزینی این بازی به جای دیدار ایران و اکوادور خبر داده و گفته بود فدراسیون ایران باید به سرعت برای این بازی برنامه‌ریزی کند. اما صحبت های شب گذشته استیلی مبنی بر اینکه سنگال نمی‌تواند در ماه ژوئن (خرداد) در ایران مقابل ما قرار بگیرد و این بازی باید به ماه سپتامبر (شهریور) منتقل شود، سوال جدیدی را پیرامون برنامه تدارکاتی تیم ملی مطرح می‌کند. این‌که اساسا برنامه‌ای روی میز هست؟

تیم ملی ایران برای اردوی خردادماه که طولانی‎‌ترین اردوی آماده سازی تمام تیم های حاضر در رقابت های جام جهانی به شمار می‌رود با دو پنجره و چهار مسابقه دوستانه احتمالی مواجه بود و فدراسیون های مربوطه که بسیاری از آنها نیز درگیر رقابت های رسمی هستند، دو، سه یا چهار مسابقه را برای خود در نظر گرفته‌اند.

در این شرایط انتظار می‌رفت که تیم ملی فوتبال ایران بعد از قرعه کشی جام جهانی در فروردین ماه، با توجه به تاکیدات و صحبت های مطرح شده همیشگی چه از سوی مسئولان و چه از سوی استخوان خرد کرده‌های فوتبال برنامه های تدارکاتی مناسبی را برای این دوره آماده سازی در نظر بگیرد اما از همان روز بازگشت کاروان ایران از قطر بحث و جدل درباره اینکه چه کسی مسئول برنامه ریزی برای مسابقات ایران است آغاز شد و در نهایت چیزی که امروز با آن مواجه هستیم یک بی برنامگی و آشفتگی محض است.

همانطور که در خبرها خوانده‌اید ایران تنها یک مسابقه دوستانه مقابل کانادا را در اولین پنجره و دومین تاریخ فیفایی (۱۵ خرداد) برنامه ریزی کرده و سه تاریخ دیگر انجام مسابقه فعلا خالی است؛ اگرچه که پیش از این گفته شده بود حداقل برای یکی از این دو تاریخ (بازی سوم) ایران حریفان خود را رزرو کرده و قصد دارد مقابل آنها به میدان برود. برای این تاریخ ابتدا از تیم اکوادور و سپس از تیم سنگال صحبت به میان آمده بود اما در شرایطی که قراردادی هم با تیم اکوادور بسته نشده بود، دیدار مقابل این تیم خوب آمریکای جنوبی به دلیل عدم همکاری مقامات میزبان به واسطه حواشی سیاسی موجود در کانادا این بازی احتمالی لغو شد. پس از این بود که بحث درباره بازی با سنگال مطرح شد که آن هم مشخص شد توافقی در این زمینه انجام نگرفته و این مسابقه از ابتدا نیز شرایط انجام را نداشته و رسانه ها در این زمینه سر کار بوده‌اند.

این را هم در نظر داشته باشید که پیش از این نام های مختلفی برای بازی های ایران مطرح شده بود؛ از برزیل و آرژانتین گرفته که حریفانی دست نیافتنی به نظر می‌آمدند تا نیوزیلند، کامرون، پاراگوئه، السالوادور و ... که فعلا هیچکدام از این تیم ها در برنامه های ایران قرار ندارند.

امروز دومین روز از خرداد ماه است و ما در فاصله دو هفته تا اولین بازی تدارکاتی برنامه ریزی شده (کانادا) دو هفته از رقابت های لیگ، انجام پروسه دریافت ویزا و سفر طولانی به آمریکای شمالی را پیش رو داریم که مقدمات این سفر خود موجب آن شده که فیفادی اول هم از دست برود که البته در این زمینه برنامه ریزی سازمان لیگ هم موثر بوده و مشخص نیست که چرا زمان اتمام رقابت های لیگ این زمان در نظر گرفته شده که با تاریخ های از پیش تعیین شده بازی های دوستانه تیم ملی تداخل دارد.

این آشفتگی و هرج و مرج در شرایطی است که مجمع سرنوشت‌ساز و جنجالی فدراسیون فوتبال ایران برای تعیین سرپرست هم در بین تاریخ های اعلام شده برای بازی های تدارکاتی برگزار خواهد شد که آن هم حواشی و مسائل خاص خود را به دنبال خواهد داشت. موضوعی که آن را می‌شود عامل اصلی مشکلات امروز دانست؛ ماجرایی ادامه‌دار درباره پست ریاست فدراسیون که فوتبال ایران را با شرایط تازه و ناپایدار مواجه و بخش مهمی از ذهن مدیران فدراسیون را نیز درگیر خود کرده است.

دو روز پیش بهمن فروتن مربی سابق فوتبال گفته بود که بهتر است تیم ملی برای بازی های تدارکاتی با تیم های استقلال و پرسپولیس و سپاهان بازی کند، صحبت او در آن روز مضحک به نظر می‌رسید اما با شرایطی که امروز داریم انگار شوخی بهمن خان چندان هم بیراه نبوده است.