مس کرمان نام شناخته شده ای در فوتبال ایران است. تیمی که در سال 1384 موفق شد به لیگ برتر صعود کند و تا سال 1393 نیز در این رقابت ها بود.

ادامه رقابت  حسین خانی با ملوان برای قهرمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فرزاد حسین خانی با مس کرمان پس از کسب تساوی در آستارا و بازی برابر شهرداری این شهر، رسما جواز صعود به رقابت های لیگ برتر را کسب کرد اما او همچنان تمرکز ویژه‌ای روی دو بازی باقی مانده دارد و می‌خواهد در رقابت با ملوان بندرانزلی این کرمانی‌ها باشند که مقام قهرمانی لیگ دسته اول را به نام خودشان می‌زنند.

مس کرمان که در پایان هفته سی و دوم مسابقات با یک امتیاز بیشتر نسبت به ملوان در صدر جدول قرار دارد، در دو بازی پیش رو در کرمان به مصاف پارس و در خرم آباد به مصاف خیبر می رود که این دو بازی تاثیری در صعود مس نخواهد داشت اما در تعیین رتبه قهرمان این فصل لیگ یک نقش اساسی بازی خواهد کرد.

این تیم که در سال 1387 موفق شد عنوان سومی رقابت های لیگ برتر را نیز تصاحب کند تا یکی از نمایندگان ایران در جام باشگاه های آسیا باشد، در این رقابت یکی از تیم های ایرانی شد که جواز صعود از گروهش را کسب کرد و اولین دربی فوتبال ایران در جام باشگاه های آسیا را با بازی برابر ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها رقم زد.

مسی‌ها در طول حضور قبلی خود در لیگ برتر فوتبال کشور در مجموع 264 مسابقه برگزار کردند که حاصل آن 85 برد، 99 مساوی و 80 باخت بوده است. 310 گل زده در مقابل 292 گل خورده و مجموع 354 امتیاز همه اعدادی هستند که پس از هشت سال سکون مجددا با شروع فصل جدید رقابت های لیگ برتر برای مس کرمان کنتور خواهند انداخت.

فرزاد حسین خانی سرمربی مس کرمان پس از قطعی شدن صعود مس کرمان به رقابت های لیگ برتر، بازی های لیگ یک را برای این تیم به هیچ وجه تمام شده ندانست و کرمانی‌ها امیدوارند با کسب مقام قهرمانی مسابقات را در فصلی سخت و طولانی به انتها برسانند.