وزیر ورزش فرانسه ضمن اظهار تاسف از استفاده از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن هواداران لیورپول در پاریس بار دیگر مدیریت باشگاه لیورپول را هدف انتقاد قرار داد.

لیورپول هوادارانش را به امان خدا رها کرده بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، وزیر ورزش فرانسه، آملی اودئا کاسترا، که بعد از جنجال‌های پیش از شروع دیدار فینال لیگ قهرمانان بین لیورپول و رئال مادرید با اظهارات تندی که درباره هواداران لیورپول ایراد کرد، جنجالی شده بود؛ در جدیدترین اظهار نظر خود از موضع اولیه‌اش تا حدودی عقب‌نشینی کرده اما تیغ تیز حملات اودئا کاسترا این بار باشگاه لیورپول را هدف گرفته است.

وزیر ورزش فرانسه در مصاحبه با شبکه RTL از اینکه پلیس این کشور در مقابل استادیوم استاد دو فرانس در جایی که خانواده‌های لیورپولی حضور داشته‌اند از گاز اشک‌آور استفاده کرده اظهار تاسف کرد اما در عین حال باشگاه لیورپول را مقصر دانست و مدعی شد این باشگاه انگلیسی هوادارانش را "به امان خدا رها کرده بوده".

آملی اودئا کاسترا در این مصاحبه گفت:" تمهیداتی که باشگاه رئال مادرید برای حضور هوادارانش در پاریس در نظر گرفته بود با آنچه لیورپول انجام داد تفاوت خیلی زیادی داشت. لیورپول هوادارانش را به امان خدا رها کرده بود".

وزیر ورزش و المپیک فرانسه در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از تماشاچیان انگلیسی بدون بلیت بودند مدعی شد جمعیتی بین 30 تا 40هزار نفر با بلیت جعلی و بدون بلیت در پاریس حضور داشته‌اند. وقتی خبرنگار از او خواست تعداد دقیق بلیت‌های جعلی را اعلام کند وزیر ورزش فرانسه گفت:" ما همه اینها را بررسی خواهیم کرد. باید ببینیم این بلیت‌های جعلی از کجا آمده".

وزیر ورزش فرانسه در ادامه مصاحبه تایید کرد که باشگاه لیورپول از یوفا درخواست کرده بوده که هواداران برای ورود به ورزشگاه تنها با بلیت کاغذی پذیرفته شوند و از ورود آنها با اپ موبایل خودداری شود. او به‌صورت ضمنی مدعی شد که استفاده از بلیت کاغذی باعث شده تعداد ورودی‌های با بیلت جعلی افزایش یابد.

آملی اودئا کاسترا در ادامه صحبت‌هایش درباره جنجال‌های پلیس فرانسه با هواداران لیورپول در مقابل ورزشگاه گفت:" تاسف‌بارترین بعد ماجرا استفاده از گاز اشک‌‌آور در مقابل خانواده‌ها و کودکانی بود که در مقابل استادیوم حضور داشتند".

خبرنگار شبکه RTL از او پرسید که آیا با وجود این جنجال‌ها نگران سازماندهی دیگر رویدادهای بزرگ ورزشی در این کشور از جمله المپیک نخواهد بود؟ وزیر ورزش و المپیک فرانسه در پاسخ به برگزاری تور دو فرانس یا تورنمنت یورو2016 اشاره کرد و گفت کشورش توان برگزاری بزرگترین رویدادهای ورزشی را دارد. او در این‌باره گفت:" نه نگران نیستم. مهم این است که از اتفاقات آن روز درس‌های لازم را بگیریم و تا پیش از جام جهانی راگبی 2023 و المپیک و پارالمپیک 2024 همه تغییرات لازم را برای هر چه بهتر برگزار شدن رویدادهای ورزشی انجام دهیم".

صبح امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از وزارت ورزش و کنسرسیوم استاد دو فرانس‌، یوفا و شورای سن‌دنیس که استاد دو فرانس در آن واقع شده در حضور وزیر کشور فرانسه برگزار شد تا به ضعف‌ها و تقصیرها در ماجرای پیش از شروع فینال چمپیونزلیگ رسیدگی شود.

وزیر کشور فرانسه در ادامه این مصاحبه اعلام کرد مسئولیت آنچه روی داده تنها با وزارت ورزش نبوده بلکه یک مسئولیت جمعی است. او در این‌باره گفت:" مسئولیت تنها بر دوش یک نهاد یا ارگان نیست. بدون شک ضعف فدراسیون فوتبال فرانسه در برنامه‌ریزی و ضعف نهادهای امنیتی برای کنترل مناطق شلوغ و پرجمعیت هم در این اتفاق‌ها دخیل بوده".