پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شاید بیشتر افراد تصور کنند که قرص ماشین ظرفشویی تنها برای استفاده در ماشین ظرفشویی است اما باید گفت این تصور اشتباه است قرص ماشین ظرفشویی کاربردها و مصارف دیگری نیز در امور خانه داری دارد که شاید دانستن آن برای همه به خصوص خانم های خانه دار جذاب باشد با ما همراه باشید با دیگر استفاده های قرص ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

مصارف جالب قرص ماشین ظرفشویی در امور خانه داری

یکی از استفاده های قرص ماشین ظرفشویی برای جمع کردن آب اضافی، پاک کردن لکه ها و نابود کردن لکه های چربی و روغن های مانده در کف ظروف یا سطوح می باشد. پس می بینید که این قرص ها تنها برای ماشین ظرفشویی و شستن ظروف کاربرد ندارد استفاده از این قرص ها در امور دیگر خانه داری نیز مورد امتحان قرار گرفته و اتفاقا استفاده از آن ها بسیار هم موفقیت آمیز بوده است در اینجا قصد داریم چند مورد از این استفاده ها را برای شما آموزش دهیم:

1-تمیز کردن در اجاق گاز

یکی از کارهای سخت خانه داری تمیز کردن در اجاق گاز است. به ویژه زمانی که قصد داشته باشید داخل اجاق گاز را تمیز کنید. در اینجا شما می توانید با حل کردن قرص ماشین ظرفشویی در آب گرم و استفاده از آن برای تمیز کردن در اجاق گاز به آسانی آن را تمیز کنید.

2-تمیز کردن ماهیتابه ها و ظرف های سوخته و ته گرفته

همان طور که اشاره کردیم این قرص ها به همان خوبی که در اجاق گاز را تمیز می کنند، این قابلیت را دارند که بخش ته گرفته و سوخته ماهیتابه ها را نیز به راحتی تمیز کنند. دقیقا در لحظه که حس می کنید هیچ راهی برای تمیزی این ظروف نیست این قرص ها به یاری شما می آیند.

 

قرص ماشین ظرفشویی

3-تمیز کردن فنجان قهوه

همه خانواده ها در خانه و منزلشان تعداد زیادی ماگ یا لیوان برای خورد چای، قهوه دارند که در اثر استفاده زیاد دچار لکه و زردی شده است. و این احساس را دارید که پاک کردن آن ها دشوار است. اما قرص ماشین ظرفشویی محلول در آب گرم در کمتر از یک ساعت آن ها را به راحتی تمیز می کند، البته باید دقت کنید در انتها این ظروف را با آب داغ مورد شستشو قرار دهید.

4-تمیز کردن سطل زباله ها

سطل های زباله به دلیل کاربردها آن به مرور تبدیل به منابع سرشار کثیفی و آلودگی می شوند، به دلیل رسوب زباله ها در ته این ظرف ها  و باقی ماندن زباله به مدت زیاد گاها رسوب های خیلی بدی در ته این ظروف ایجاد می شود که تمیز کردن آن ها را مشکل می سازد باید دقت کنید دستکم دوبار در سال این مخازن را باید تمیز کنید برای تمیز کردن آن را آسان ریختن مقداری آب گرم در این ظروف و انداختن یک قرص ماشین ظرفشویی در این آب است بعد از حل شدن قرص، ظرف ها را مجددا با آب بسیار گرم بشویید تا به راحتی تمیز گردد.

5-تمیز کردن یخچال و فریزر

یخچال ها و فریزرها به دلیل اینکه مواد غذایی پخته و خام به مدت زیادی در آن باقی می ماند به راحتی کثیف می شوند و تمیز کردن آن دشوار می نماید اما شما فقط برای تمیز کردن این وسایل به یک قرص ظرفشویی و مقداری آب گرم نیاز دارید. این قرص را داخل مقداری آب گرم حل کنید و سپس به جان کثیفی های داخل یخچال بیفتید با یک دستمال محلول را بر سطوح کثیف یخچال بمالید دیگر تمام است شما پیروز شدید و یخچال عاری از کثیفی و آلودگی پاداش شماست.

6-تمیز کردن سینک

سینک ظرفشویی به دلیل حجم بالای ظروف کثیفی که داخل آن قرار می گیرد بعد از مدتی دچار کثیفی و لکه های زرد رنگی در روی بدنه خود می شود و این تیرگی و لکه ها بسیار آزار دهنده و ناخوشایند است. اینجاست که باز قرص ظرفشویی وارد صحنه می شود و با مقدار کمی آب گرم می توانید سینک خود را براق تر و زیباتر از همیشه مشاهده کنید

7- دردسرها ناشی از روغن ریزی

اگر اتومبیل شما روغن ریزی دارد و سطح گاراژ یا پارکینگ شما را کثیف کرده است قرص ماشین ظرفشویی به آسانی این کثیفی ها و آلودگی ها را برطرف می کند این قرص ها به راحتی روغن ریخته بر روی سطوح را جذب و در نهایت پاک می کند. می توانید با توجه به حجم کثیفی از تعداد بیشتری قرص استفاده کنید اما باید به یاد داشته باشید محلول پاک کننده مدتی در محل کثیفی باقی بماند و سپس محدوده آلوده را با آب ولرم بشویید.

8- تمیز کردن سرویس بهداشتی

دستشویی ناگفته پیداست که یکی از منابع غنی کثیفی و آلودگی هستند باز هم قرص های ظرفشویی شما را تنها نخواهند گذاشت. قرص را داخل کاسه توالت بریزید و این ماده تمیز کننده در ارتباط با آب قرار گرفته و به خوبی سرویس بهداشتی شما را تمیزتر از همیشه خواهد کرد.

 

کاربردهای قرص ماشین ظرفشویی

9-تمیز کردن ماشین لباسشویی

داخل ماشین لباسشویی بعد از مدتی استفاده مقدار زیادی کثیفی و رسوب های آلاینده ایجاد می شود پس باید به یاد داشته باشید حداقل سه ماه یک بار باید آن را تمیز کنید. شیوه های متنوعی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی وجود دارد  اما آسان ترین راه انداختن یک قرص ظرفشویی داخل مخزن ماشین لباسشویی است. باید مدتی صبر کنید تا ماشین لباسشویی با آب گرم داخل مخزن را با کمک قرص تمیز و پاک کند. این شیوه بسیار مفید است و به راحتی مخزن ماشین لباسشویی را تمیز می کند.

10- تمیز کردن صندلی های پلاستیکی

بسیاری از افراد از صندلی های پلاستیکی در نقاط مختلف خانه و محل کار خود استفاده می کنند پس از مدتی استفاده از این صندلی ها لکه های بسیاری بر روی سطوح آن ها ایجاد می شود که منظره چندان خوشایندی را به صندلی نمی دهد در اینجا نیز کافی است یک قرص ماشین ظرفشویی را داخل مقداری آب گرم حل کنید و با پدهای خاصی این محلول را بر روی سطوح کثیف صندلی ها بکشید می بینید که به راحتی صندلی ها تمیز خواهند شد.

  • البته این نکته را به یاد داشته باشید قبل از استفاده از این روش این کار را بر روی قسمت کوچکی از صندلی امتحان کنید تا مطمئن شوید محلول رنگ صندلی را از بین نمی برد.
  • نکته بعدی که باید به یاد داشته باشید قبل از استفاده از هر ماده شوینده ای حتما از دستکش و ماسک حفاظتی استفاده کنید تا مشکلی برای سلامتی شما به وجود نیاید.

شما می توانید هم اینک بهترین قرص های ظرفشویی در بازار جهان از جمله برندهای فینیش و فیری و پریل را به صورت اورجینال از فروشگاه اینترنتی ارس خرید کالا واقع در منطقه آزاد ارس جلفا به نشانی https://araskharid.com خریداری بفرمایید .