علیرضا بیرانوند می‌گوید که سکوت اسکوچیچ در قبال بی برنامه گی تیم ملی، ترس از دست دادن جایگاهش نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات متعددی بود. او درباره انتقادات آزمون و طارمی از شرایط تیم ملی گفت: این اولین اردویی است که اینقدر نامنظم است. تاکنون 5، 6 بازیکن نیز به ما اضافه نشده‌اند. خودمان نیز نمی‌دانیم شرایط چگونه است. برخی‌ها می‌گویند ویزای ما برای قطر هنوز صادر نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود ما چهار بازی دوستانه برگزار کنیم که اکنون به یک دیدار کاهش پیدا کرده که حتی آن یک بازی نیز همچنان مشخص نیست. ولی در کل شرایط خیلی سختی است و امیدوارم که فدراسیون از امروز به بعد استارت بزند.

بیرانوند درباره اینکه قرار است در این دو هفته چه اتفاقی رخ دهد، پاسخ داد: فدراسیون تمام سعی و تلاشش را انجام داد تا بهترین بازی‌ها را برای ما انجام دهد. این اتفاق قبلاً نیز رخ داده بود و ما نمی‌توانستیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم و فقط متعلق به این اردو و این فیفا دی نیست. شرایط سخت است و امیدوارم اتفاقی خوبی رخ دهد.

او گفت: شما می‌دانید این آخرین فیفا دی برای بازیکنان ملی پوش است. فکر کنم بعد از این فیفا دی، تا چند هفته قبل از بازی‌های جام جهانی می‌توانیم از اردوی باشگاهی خارج شویم. کار واقعاً خیلی سخت شده است. فعلاً که تا الآن هیچ بازی را نداریم.

سنگربان تیم ملی درباره حضور در پرسپولیس نیز گفت: ما فعلاً درباره تیم ملی صحبت می‌کنیم. تا این لحظه برای بازیکنان، برگزاری هیچ دیداری قطعی نشده است. به ما گفته‌اند اگر ویزا صادر شود، احتمالاً راهی قطر شویم.

وی درخصوص اینکه آیا تیمی در قطر حضور دارد که با ایران بازی دوستانه برگزار کند، پاسخ داد: فکر نکنم. اکنون هیچ تیمی نیست که بخواهیم با آن بازی کنیم. از روز گذشته فیفا دی ما آغاز شده است. طبق قانون تا 14 روز می‌توانیم در اختیار تیم ملی باشیم.

بیرانوند درباره اینکه ممکن است بازیکنان تنها برای یک اردو و برگزاری تمرین راهی قطر شوند، اظهار داشت: اگر قرار باشد فقط تمرین کنیم، این کار را در تهران انجام می‌دهیم و بازی درون تیمی برگزار می‌کنیم. واقعاً شخصیت تیم ملی اینگونه نبوده است.

او درباره اینکه تیم ملی می‌تواند آمریکا و انگلیس را ببرد، پاسخ داد: من احساس می‌کنم 30 دقیقه پس از برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون، هر چهار بازی دوستانه را مشخص می‌کنند. چون تمرکز روی برگزاری این مراسم بوده و طبیعی است. منی که در فدراسیون کار می‌کنم، علاقه ای ندارم که با یک تیم ملی بزرگ بازی دوستانه برگزار کنم ولی یک نفر دیگر بیاید و سودش را ببرد. ولی شما منتظر برگزاری 7، 8 مسابقه خیلی خوب باشید.

وی ادامه داد: از دو ماه قبل این اتفاق افتاده است. بی برنامه ترین اردوی تیم ملی که من دیده‌ام، همین اردو بوده است. تا جایی که ما می‌دانیم، کادر فنی درخواست انجام پنج، شش بازی دوستانه را داده ولی هنوز نتوانسته‌اند یک بازی را قطعی کنند. با ما صحبت می‌کنند و می‌گویند شرایط خیلی سخت است. امیدوارم یک ساعت دیگر به ما بگویند که 6 بازی را اوکی کردیم و مطمئن باشید این اتفاق رخ خواهد داد.

او درباره اینکه اگر تیم ملی در جام جهانی نتیجه نگیرد، مردم بازیکنان را مقصر می‌دانند پاسخ داد: به هر حال مردم باید بدانند تیمی که بازی‌های دوستانه ندارد، شرایطش برای جام جهانی سخت می‌شود.

بیرانوند درخصوص اینکه در راه سفر به کانادا بازی تیم ملی لغو شد و او حالا چطور می‌گوید که در طول یک ساعت فدراسیون می‌تواند چند بازی دوستانه را برگزار کند، اظهار داشت: این کار راحت است. فدراسیون می‌تواند به راحتی حریفان را انتخاب کند. چون می‌دانند تا شهریور خیالشان از بودن در فدراسیون راحت است و همه کارها در دست خودشان است و شش بازی بزرگ را برگزار می‌کنند.

سنگربان تیم ملی درباره اینکه آیا بازیکنان می‌توانند با وجود این شرایط سخت و بدون بازی تدارکاتی دست به کارهای بزرگی بزنند، گفت: این مسئله به انگیزه ما بازیکنان برمیگردد. وقتی که هیچ بازی دوستانه ای برای ما برگزار نمی‌کنند، این به غیرت بازیکنان برمیگردد که بتوانند خودشان را به مردم و تمام دنیا ثابت کنند که بگویند بدون بازی دوستانه نیز حرفهای بزرگی برای زدن دارند. ای کاش بتوانیم حداقل چند بازی تدارکاتی را انجام دهیم. ما زمان زیادی در اختیار نداریم.

او ادامه داد: از روز گذشته فیفا دی استارت خورده است و هنوز چیزی مشخص نشده است. تمام تیم‌های دنیا برنامه ریزی خودر ا تکمیل کرده‌اند و حتی می‌دانند بعد از جام جهانی به کجا بروند. ولی هیچ چیزی برای ما مشخص نیست و شرایط خیلی سختی داریم. این چیزی است که من نباید بگویم ولی آن را مطرح می‌کنم. بجز آقای اسکوچیچ، چند نفر از اعضای کادرفنی اصلاً قراردادی ندارند.

بیرانوند درباره سکوت اسکوچیچ در قبال این اتفاقات پاسخ داد: اسکوچیچ دیروز یک مثالی زد و گفت یک آدم موفق کسی است که زمانی هزار راه را مقابلش داشته باشد، باز هم به راهش ادامه می‌دهد. او این مثال را برای خودش بیان کرد. راه‌های سختی را مقابل او قرار دارند ولی اسکوچیچ راهش را با سکوت ادامه می‌دهد. او با ما صحبت کرد که چه بازی‌های تدارکاتی را برگزار نکردند، تعداد بازی‌ها را از 4 به 3 و سپس تنها به دیدار با کانادا محدود کردند که آن یک بازی نیز لغو شد.

سنگربان تیم ملی درباره اینکه شاید سکوت اسکوچیچ بخاطر از دست دادن جایگاهش باشد و او برخلاف کی روش بله‌قربان‌گو شده است، اظهار داشت: به نظر من اسکوچیچ بخاطر از دست دادن جایگاهش سکوت نکرده است. من 8، 9 سال است سنگربان تیم ملی هستم. کسی که تمام بازی‌هایش را برنده شده، از چیزی نمی‌ترسد و یا بگوید اگر من حرفی بزنم، بیرونم می‌کنند. از این خبرها نیست و ایشان برنامه‌اش را داده ولی متأسفانه آن را پیش نبرده‌اند.