امیدهای ایران در اولین بازی در تاشکند و در برابر قطر در حالی به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند که در جریان بازی موقعیت های زیادی را از دست دادند.

تیم ملی امید؛ تیمی که گلزنی بلد است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در پایان بازی و در کنفرانس خبری مهدی مهدوی کیا به موقعیت های زیادی که تیمش در این بازی از دست داد اشاره کرد و گفت:« بازیکنان ما شرایط فیزیکی خوبی دارند، اما بسیاری از آنها دو سال از بازیکنان تیم قطر کوچکتر هستند. ما برای پیروزی نیاز به گلزنی داریم و موقعیت‌های گلزنی بسیاری ایجاد می‌کنیم، اما گل نمی‌زنیم؛ این مشکل ماست.»

اما به نظر می رسد موقعیت هایی که تیم امید در بازی با قطر از دست داد تنها یک اتفاق بود چرا که تیم امید پیش تر در بازی های دوستانه ای که در تهران و در برابر تیم های لیگ برتری انجام داد، نشان داد تیم جسور و شجاعی است و گلزنی می داند. امیدها نساجی را با نتیجه 5-2 شکست دادند و پرسپولیس را با نتیجه 3-1 یک و در بازی با گل گهر هم که بازنده شدند یک گل زدند و با نتیجه دو بر یک شکست خوردند.

تصور می شود موقعیت های از دست رفته در بازی با قطر تنها یک اتفاق و به خاطر حساسیت های بازی نخست بوده ودر بازی های بعدی تیم ملی امید در موقعیت طلبی تیم بهتری نشان خواهد داد. در بازی با قطر ایران در 58.1 در صد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و با 14 شوت به سمت دروازه حریف نشان داد میل بسیار بالایی برای پیروزی دارد هر چند در پایان به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت. اتفاق مثبت در این بازی برای تیم امید جبران گل خورده در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی و 3 دقیقه بعد از دریافت گل بود. در دقیقه 90 روی ضربه ایستگاهی عرفان شهریاری با یک ضربه قیچی برگردان دروازه قطر را باز کرد تا در روزی که تیم امید ایران شایسته کسب سه امتیاز بود دست کم با یک امتیاز میدان را ترک کند.

حتی نتایج تیم ملی در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در شهر دوشنبه تاجیکستان که در نهایت موجب صعود ایران به بازی نهایی این مسابقات شد که هم اکنون در تاشکند در حال برگزاری است نشان می دهد مهدی مهدوی کیا و تیمش علاوه بر ایجاد موقعیت در استفاده از موقعیت ها هم می توانند تیم خوبی باشند و به نظر می رسد در بازی های بعدی می توانیم از تیم ملی امید در استفاده از موقعیت ها نمایش بهتری ببینیم.