تیم ملی آمریکا روند آماده‌سازی خود برای حضور در جام جهانی قطر را مقتدرانه و با پیروزی 3-0 مقابل تیم باکیفیت مراکش آغاز کرد.

کوین دی‌بروینه در تیم ملی آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های ورزشی آمریکایی از پیروزی پرگل تیم ملی این کشور مقابل مراکش خوشحال هستند، به خصوص به این خاطر که در گذشته انتقادهای زیادی از سازمان تهاجمی این تیم داشتند ولی آمریکایی‌ها دیشب در زمان هجوم عالی ظاهر شدند و نتیجه 3-0 گواه این مدعا است.

برهالتر سرمربی آمریکا در بازی دیشب دست به تجربه جدیدی زد و برندن آرونسون را از پست وینگر به خط میانی کشاند و با استفاده از یک سبک تهاجمی ترکیبی موفق شد به نتیجه‌ای عالی دست پیدا کند. آمریکا در مقابل تیم باکیفیتی مثل مراکش به پیروزی رسید که ستاره‌هایی مثل اشرف حکیمی، سفیان امرابط و عادل تاعرابت را در ترکیب داشت.

**درخشش برندن آرونسون در نقشی شبیه به کوین دی‌بروینه

آرونسون که در لیدزیونایتد بازی می‌کند در نقش جدید خود در بازی ترکیبی جدید آمریکا در خط میانی عالی ظاهر شد. آرونسون صرفا در نقش یک شماره 10 کلاسیک ظاهر نشد بلکه به او آزادی عملی بیشتر از یک شماره 8 داده شده بود. نقش او تا حد زیادی شبیه به نقش کوین دی بروینه در تیم پپ گواردیولا بود.

نقش او به مراتب بیشتر از به ثمر رساندن اولین گل بازی بود. او بارها برای شروع حملات از کناره‌ها در نزدیکی خط طولی زمین دیده می‌شد و در میانه میدان هم نمایش عالی‌ای داشت. آرونسون در گل دوم آمریکا که توسط تیومتی وه‌آ به ثمر رسید هم نقش کلیدی داشت.

*ترجمه توییت: برندن آرنسون یا کوین دی بروینه؟ عملا تفاوتی نداشتند. این بازیکن جدید لیدز نمایشی عالی داشت و در نقش ترکیبی‌اش امتیاز 8 از 10 گرفت. او به شدت خلاق بود، منطقه بزرگی را پوشش داد و یک گل زد. تجربه‌ای عالی از برهالتر که برای تیم ملی آمریکا نویدبخش است.

**آمریکا وقت بازی بسته نباشد بهتر کار می‌کند

با اینکه تجربه آرونسون می‌تواند به آمریکا برای مقابله با تیمهایی که از دفاع فشرده استفاده می‌‌کنند کمک کند ولی در این شکی نیست که آمریکا هر وقت که بازی توسط تیم مقابل بسته نشده باشد بهتر کار می‌کند.

آمریکا در مقابل مراکش کار را با پرس شدید از عمق زمین حریف شروع کرد و زمانی که مراکش دریافت برای مقابله به فشار دائمی چه باید بکند آمریکایی‌هایی عقب کشیدند و حمله از عمق را شروع کردند. اولین گل بازی در همین شرایط و با پاس درخشان کریستین پولیشیچ به ثمر رسید.

خط دفاعی آمریکا بازی را خوب شروع کرد ولی کم کم اشتباهات زیادی مرتکب شد که به مراکش اجازه داد از فضای خالی ایجاد شده ناشی از پرس شدید آمریکا استفاده کند. با توجه به اینکه شاهد بازی غیرفشرده‌ای بودیم خط دفاعی آمریکا رویهم رفته عملکرد خوبی داشت. در بازی‌ای که توپ مدام بین دو دروازه در انتقال بود آمریکا موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد. خط دفاعی آمریکا وقتی صاحب توپ بود تحت فشار موفق عمل کرد و در شروع بازی از عقب هم عملکرد قابل قبولی داشت.

**هاجی رایت طلسم مشکلات آمریکا در خط حمله را می‌شکند؟

آمریکا مدتی است از فقدان یک مهاجم نوک درجه‌یک رنج می‌برد و همه تجربه‌ها تا کنون چندان موفق نبوده. تا جایی که رسانه‌های ورزشی این کشور می‌گویند خط حمله آمریکا نفرین‌شده است. آمریکا بی‌صبرانه منتظر پیدا کردن ستاره‌ای است که در نقش یک شماره 9 کلاسیک به میدان بفرستد.

این نفرین در بازی مقابل مراکش هم ادامه پیدا کردن و حاجی رایت و فریرا که هر دو در باشگاه‌شان شرایطی عالی دارند در این مسابقه نتوانستند گلزنی کنند و موقعیت‌های درخشان متعددی و از جمله موقعیت‌های تک به تک را از دست دادند. در نهایت حاجی رایت گل سوم آمریکا را نه در جریان بازی بلکه از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

ریکاردو پپی جوان به دلیل شش ماه ناامیدکننده‌ای که در آوگسبورگ داشته از ترکیب کنار گذاشته شده بود. سرمربی آمریکا در این مدت به مهاجمینی مثل جرمی ابوبیسه‌ گایسی زاردس‌، جاش سارجنت‌، جردن پیفوک و متیو هوپ هم فرصت داده بود ولی هیچکدام نتوانسته بودند انتظارات را برآورده کنند. به نظر می‌رسد در حال حاضر تنها امید آمریکا در خط حمله به حاجی رایت جوان است.

** کریستین پولیسیچ، کاپیتان همچنان در کلاس جهانی

تیمهایی که در جام جهانی به مصاف آمریکا خواهند رفت از جمله تیم ملی کشورمان بدون شک در وهله اول باید فکری برای تک‌ستاره بزرگ آمریکا بکنند: کریستین پولیشیچ.

*پولیشیچ به عنوان بهترین بازیکن میدن در مقابل مراکش انتخاب شد

پولیسیچ در بازی دیروز مقابل مراکش هم مثل همیشه رهبر بی چون و چرای آمریکا بود. خلاقیت و تکنیک بالای او بارها برای مراکش مشکل‌ساز شد و از سه گل آمریکا او روی دو گل نقش بسیار مهمی داشت.

او وقتی پنالتی بدست آمده را به حاجی رایت مهاجم جوان هم‌تیمی واگذار کرد نشان داد شایسته بدست گرفتن رهبری تیم و بازوبند کاپیتانی است. به ثمر رساندن گل ملی حتی برای ستاره‌ای مثل پولیسیچ به این راحتی نیست ولی او با سپردن پنالتی‌ای که همه منتظر بودند او پشتش قرار بگیرد به حاجی رایت نشان داد تنها چیزی که در تیم ملی برایش اهمیت دارد رکوردهای شخصی نیست.