رفتارهای تحریک‌آمیز و ناپخته رژیم صهیونیستی که تداوم آن به‌دلیل هزینه‌های بالایی که برای امنیت این رژیم دارد حتی در هیئت حاکمه صهیونیست‌ها نیز با مخالفت‌های جدی روبروست و نه تنها کمکی به تغییر وضعیت موجود نخواهد کرد بلکه به‌دلیل ماهیت خصمانه آن، موجب افزایش تنش و رخدادهای غیرقابل پیش‌بینی در منطقه خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نورنیوز نوشت: موضوع اختلاف‌نظر مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص فرجام مذاکرات وین یکی از موضوعات مورد بحث در رسانه‌های غربی و عبری است.

چنین اختلافی در ۱۰ سال قبل که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «ایهود باراک» وزیر دفاع بود نیز وجود داشت. در آن زمان این دو عضو موثر در دولت، با وجود تلاش زیاد نتوانستند کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را برای حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران متقاعد کنند.

شرایط امروز رژیم صهیونیستی نسبت به ده سال پیش، نشان می‌دهد که توانمندی‌های این رژیم کمتر و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بیش از گذشته تقویت شده است.

گرچه ارتش رژیم صهیونیستی با صرف بودجه‌های سنگین و حمایت مستقیم و غیر مستقیم واشینگتن سعی می‌کند با برگزاری رزمایش‌های نمایشی، خود را آماده آسیب‌زدن به تاسیسات هسته‌ای ایران نشان دهد اما تصمیم‌گیری در مورد اجرای چنین طرح جنون‌آمیزی که فرجام آن می‌تواند نتایج غیرقابل جبرانی برای این رژیم به همراه داشته باشد بسیار سخت‌تر از اجرای رزمایش‌های نمایشی است.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در حالی که بخش مهمی از هیئت حاکمه این رژیم موفقیت مذاکرات وین را فاجعه‌ای برای این رژیم می‌دانند، موجب شده برخی جناح‌های سیاسی دیگر که در ردیف موافقان توافق در مذاکرات وین هستند، چنین توافقی را از میان گزینه‌های بد، بهترین گزینه برای تل‌آویو ارزیابی کنند.

شالوم رئیس پیشین بخش پژوهش و تحلیل نظامی رژیم صهیونیستی چندی قبل خطاب به دولت آمریکا نوشته بود: «تصمیم آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای خروج از برجام یک اشتباه بی‌پروای راهبردی بود.»

شالوم اکنون ریاست دفتر سیاسی-نظامی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد و طبیعتا فردی تاثیرگذار در اتخاذ تصمیم‌هایی است که به نقش ارتش در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران مرتبط می‌شود.

بر این اساس؛ می‌توان نتیجه گرفت که این اختلاف‌نظر در رده‌های بالا و تاثیرگذار مطرح است.

او به عنوان رییس دفتر پژوهش اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در زمانی که نتانیاهو و «رون دِرِمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشینگتن مشغول تلاش برای متقاعد کردن «دونالد ترامپ» برای خروج از برجام بودند درباره خطرات این اقدام هشدار داده بود.

در کنار این مخالفت‌ها اما؛ نهادهایی چون موساد که تاثیر قابل توجهی بر تعیین سیاست‌های رژیم صهیونیستی دارند با تمام توان در تلاش هستند که از شکل‌گیری توافق میان ایران و کشورهای حاضر در مذاکرات وین جلوگیری کنند.

«دیوید بارنئا» رییس فعلی موساد توافق برجام را فاجعه نامیده و معتقد است که در چارچوب برجام تمام محدودیت‌های هسته‌ای ایران طی چند سال برداشته خواهد شد.

رئیس موساد همچنین در اظهارنظری روشن اعلام کرده که وضعیت امروز ایران که هنوز درگیر تحریم‌ها است بهترین زمان برای برخورد مستقیم است.

رویکرد «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز در این راستا همسو با رئیس موساد است و تلاش مستمر او و دستگاه سیاسی-امنیتی این رژیم برای جلوگیری از شکل‌گیری توافق نیز در همین مسیر قابل ارزیابی است 

اقدامات گسترده‌ای که از سوی بنت با هدایت موساد طی روزهای اخیر و با تابلوی افشاگری پیرامون برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در جریان است همگی قرینه‌های محکمی است که نشان می‌دهد، غرب و به‌ویژه آمریکا تعیین سرنوشت مذاکرات را به رژیم صهیونیستی واگذار کرده و خود کاملا در شرایط انفعال قرار دارد.

تجربیات سال‌های پس از خروج غیرقانونی ترامپ از برجام و مسیری که جمهوری اسلامی ایران برای بی‌اثرسازی تحریم‌ها در اداره کشور و همچنین پیشبرد برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود پیمود باید غرب را به این نتیجه رسانده باشد که ابزار تحریم نمی‌تواند برای تحمیل اراده سیاسی آنها به ایران کاربرد موثری داشته باشد.

رفتارهای تحریک‌آمیز و ناپخته رژیم صهیونیستی که تداوم آن به‌دلیل هزینه‌های بالایی که برای امنیت این رژیم دارد حتی در هیئت حاکمه صهیونیست‌ها نیز با مخالفت‌های جدی روبروست و نه تنها کمکی به تغییر وضعیت موجود نخواهد کرد بلکه به‌دلیل ماهیت خصمانه آن، موجب افزایش تنش و رخدادهای غیر قابل پیش‌بینی در منطقه خواهد شد.

اگر رئیس جمهور بی‌اراده آمریکا قصد جمع‌آوری مین‌هایی که ترامپ به گفته خود در مسیر برگشت آمریکا به برجام قرارداده را ندارد و مایل است اعتبار و آینده سیاسی هم مسلکان خود را به رفتار متوهمانی چون بنت، نتانیاهو و... گره بزند باید بداند که جمهوری اسلامی ایران که هزینه‌های بسیار زیادی برای عدم پذیرش زیاده‌خواهی‌های ترامپ و دار و دسته جنایتکارش پرداخته هرگز زیر بار توافقی که نفعی برای مردم ایران ندارد و تنها موجب ایجاد اعتبار سیاسی برای واشینگتن و کشورهای بی‌اراده اروپایی می‌شود، نخواهد رفت.