رئیس حزب مخالف سیاسی در اراضی اشغالی در تلاش برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی است.

حزب مخالف نتانیاهو در تلاش برای تشکیل کابینه ائتلافی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از جروزالم پست، یائیر عتید، رئیس بزرگترین اپوزیسیون سیاسی در اراضی اشغالی در تلاش است تا با رئیس حزب رعم ائتلاف تشکیل دهد.

یائیر عتید، رئیس حزب یش لاپید روز یکشنبه با رئیس حزب رعم دیدار کرد تا در مورد شرایط تشکیل کابینه احتمالی به هدایت خود با او مذاکره کند. در پایان این جلسه اعلام شد گفت‌وگو‌های دو جانبه در روز‌های آتی دنبال خواهد شد.

ایوب قرا یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود نیز شب گذشته با منصور عباس، رئیس حزب رعم دیدار کرده است. منصور عباس قبل از انتخابات کنست از لیست مشترک عربی جدا شد و حزب جدیدی به اسم رعم تاسیس کرد و در انتخابات ۲۳ مارس ۴ کرسی را بدست آورد.

با اعلام نتیجه نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی، احزاب طرفدار بنیامین نتانیاهو ٥٢ کرسی و احزاب مخالف او ٥٧ کرسی پارلمان را کسب کردند. با این حساب هیچ یک از ائتلاف‌ها در اراضی اشغالی حداقل ۶۱ کرسی را برای تشکیل کابینه کسب نکردند و احتمال برگزاری مجدد انتخابات مطرح است.

هر حزبی که بخواهد به تنهایی اکثریت را در پارلمان رژیم صهیونیستی در دست داشته باشد باید شصت و یک کرسی از یکصد و بیست کرسی کنست را در اختیار داشته باشد. این چهارمین انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی طی دو سال گذشته بود.

کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن‌بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد. اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید (چهارم) به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی بار دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند.