گلر ملی‌پوش فوتبال ایران با قراردادی سه ساله به عضویت پرسپولیس درآمد.

اولین نقل و انتقال فصل فوتبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که از چندی پیش بحث حضور بیرانوند در پرسپولیس شدت گرفته بود، اکنون تصاویر رسمی از این انتقال منتشر شده تا گلر ملی‌پوش و لژیونر فوتبال ایران بار دیگر به این تیم بازگردد و کار را در لیگ بیست و دوم با شماره پیراهن یک دنبال کند.

علیرضا بیرانوند در نقل و انتقالات لیگ شانزدهم نیز به عنوان نخستین خرید پنجره تابستانی به پرسپولیس پیوسته بود.

بیرانوند که در دوران مدیریت محمدحسن انصاریفرد راهی لیگ برتر بلژیک شده بود و نتوانسته بود روزهای پایانی لیگ نوزدهم را در جمع هم‌تیمی‌هایش دنبال کند، به واسطه همین موضوع با مشکلاتی از حیث قراردادی با پرسپولیس مواجه و حتی منجر به شکایتش از این باشگاه شده بود. بیرانوند مدعی بود تعجیل باشگاه پرسپولیس برای این انتقال و دریافت مبلغ رضایتنامه باعث شد تا او علاوه بر اینکه شانس قهرمانی با این تیم را در فاصله ۴ هفته مانده به پایان فصل از دست بدهد که برخی آپشن‌های او نیز نادیده گرفته شده است. ادعایی به حق که در ادامه در مذاکراتی که داشت نیز بعد از تغییر مدیریت در این باشگاه، منجر به تعامل دو طرف شد.

اکنون در آستانه جام جهانی قطر و در شرایطی که بیرانوند نیز به دنبال مستحکم کردن جایگاه خود در تیم ملی برای تجربه دومین حضور در این رقابت و حتی حضوری فیکس در آن، او به پیشنهاد پرسپولیس برای بازگشت پاسخ مثبت داده است.

این در حالیست که از چندی قبل بحث حضور و عقد قراردادش با پرسپولیس شکل گرفته بود که هر بار به دلایلی از رونمایی رسمی آن خودداری شد. با این حال در نهایت در شرایطی که تیم ملی برای آماده سازی راهی دوحه شده است، از قرارداد رسمی و سه ساله او با پرسپولیس رونمایی شد تا شماره یک بار دیگر به خانه‌اش بازگردد.

بیرانوند اولین بار در فصل شانزدهم به پرسپولیس پیوست. او در آن فصل نیز بلافاصله بعد از پایان لیگ قبلی و در شرایطی که در نفت تهران روزهای فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشته بود، به عنوان اولین خرید پرسپولیس رونمایی شد. اتفاقی که اکنون در لیگ برتر فصل بیست و دوم نیز رقم خورد و شماره یک کنونی تیم ملی به عنوان اولین انتقال رسمی این فصل رونمایی شد و قرار است کار را بار دیگر با پیراهن پرسپولیس استارت بزند.

خط دروازه پرسپولیس پس از دو سال گلر شماره یک خود را خواهد داشت. در این مدت حامد لک با پیراهن شماره۸۱ حضور داشت.

در شرایطی که پرسپولیس فصل گذشته مشکلات زیادی را چه در خط دفاعی و چه در دروازه پشت سر گذاشت، هواداران خواهان جذب گلر و مدافعان مطمئنی بودند که حضور بیرانوند در راستای همین اقدام است، البته قرار است به زودی از مرتضی پورعلی‌گنجی نیز رونمایی شود. دو ملی‌پوشی که در فاز دفاعی به عضویت این تیم در آمده و باید دید در فصل آینده و در آستانه جام جهانی چه عملکردی از خود به جا خواهند گذاشت.

با اضافه شدن علیرضا بیرانوند البته بحث مربی دروازه‌بانان و همچنین حضور یکی از بین حامد لک و احمد گوهری نیز وجود خواهد داشت. باید دید در ادامه این باشگاه چه تصمیمی در راستای امنیت فصل آتی در خط دروازه‌اش خواهد داشت و بیرانوند در بازگشت خود قادر خواهد بود شرایط را آنطور که کادرفنی و هواداران انتظار دارند، پیش ببرد یا خیر.